شناسهٔ خبر: 23532093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نویسنده صهیونیست:

اغتشاش در ایران برای تغییر نقشه خاورمیانه بود

یک نویسنده صهیونیست تصریح کرد اسرائیل بیشترین استفاده و سود را از ناآرامی‌ در ایران می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، اورایم گانور تصریح کرد: اسرائیل برنده اصلی ناآرامی در ایران است زیرا بر اساس رویاهای شیمون پرز (رئیس پیشین اسرائیل) درصورت پیروزی معترضان در ایران و تبدیل اعتراضات به انقلاب، خاورمیانه جدیدی بوجود خواهد آورد.


وی ادعا کرد: اعتراض‌هایی که در ایران رخ داده، امید و بشارت بزرگی به اسرائیل به صورت ویژه است. تظاهرات معترضان در ایران یادآور آغاز ماجرای سوریه است که این کشور را نابود و ویران کرد. با تغییر در ایران تغییر در لبنان هم که در سال‌های اخیر توسط حزب‌الله به عنوان بازوی اجرایی ایران در منطقه دور نگه داشته شده، آغاز می‌شود.


گانور درباره یمن نیز نوشت: حوثی‌ها به عنوان شاخه رژیم ایران ۳ سال است که به واسطه حمایت تهران بر یمن تسلط یافته و بر اساس دستورات ایران علیه عربستان فعالیت می‌کنند که با سقوط ایران، حوثی‌ها نیز منبع قدرت خود را از دست می‌دهند.


در صورت سقوط رژیم ایران، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و سازمان‌های کوچک دیگر که در نوار غزه فعالیت و تحت حمایت ایران هستند نیز کمک ایران را از دست خواهند داد.» این همچنین می‌تواند بستگی به حکومت ترکیه هم باشد که به دلیل منافع مشترک اخیرا با ایران هم‌پیمان شده‌اند.


وی در ادامه رویابافی افزود: با پیروزی مخالفان، مسئله هسته‌ای ایران که امنیت اسرائیل را به خطر می‌انداخت نیز مرتفع می‌شود و حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی بدون حامی باقی خواهند ماند و فلسطینی‌ها نیز مجبور به سازش می‌شوند.


نویسنده صهیونیست در خاتمه نوشت: پیروزی مخالفان در ایران رویای شیمون پرز طراح برنامه هسته‌ای اسرائیل در ایجاد خاورمیانه جدید را محقق خواهد ساخت.


یادآور می‌شود خروش تاریخی مردم بصیر در شهرهای مختلف طی چند روز اخیر، تمام رویابافی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را نابود کرد. اما درعین حال، تحلیل این نویسنده صهیونیست نشان می‌دهد که اغتشاشات اخیر برخلاف برخی تحلیل‌های عناصر فتنه‌گر، طراحی صهیونیسم مسیحی برای تغییر نقشه خاورمیانه است.

نظر شما