شناسهٔ خبر: 23531767 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

علت عدم برخورد پلیس با موسسات غیرمجاز

منبع: فارس

سخنگوی ناجا گفت: بسیاری از موسسات غیرمجاز زمانی ظهور و بروز پیدا می‌کنند که چندین سال از فعالیت‌شان می‌گذرد و بنابراین بانک مرکزی باید در تعامل با نیروی انتظامی باشد تا اقدامات لازم انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سعید منتظر المهدی در پاسخ به این نکته که بانک مرکزی معتقد است نیروی انتظامی باید راسا با هر موسسه‌ای که از بانک مرکزی مجوز ندارد، برخورد کند، اما پلیس هر اقدامی را منوط به دستور قضایی می‌کند، اظهارداشت: قطعا پلیس برای اقدام در چارچوب قانون، به طور طبیعی برای هر کاری باید دستور قضایی بگیرد.

وی افزود: برای برخی اقدامات ممکن است از قبل دستور کلی قضایی صادر شود اما برای اغلب اقدامات باید مجوز گرفته شود.

سخنگوی ناجا با تاکید بر اینکه اراده پلیس در این زمینه، همکاری است، گفت: البته اگر نیروی انتظامی به موردی برخورد کند که نشان‌ از غیرمجاز بودن یک نهاد اعتباری باشد، قطعا با آن برخورد می‌کند هر چند که بانک مرکزی هم باید در این زمینه با پلیس همکاری کند و نمی‌شود گفت پلیس هست و خودش باید برخورد کند. بله، پلیس وجود دارد اما بانک مرکزی که متولی نظارت بر بازار پول است باید اطلاعات لازم را در اختیار پلیس قرار دهد.

وی در پاسخ به این نکته که چرا تاکنون نیروی انتظامی هر اقدامی برای برخورد با موسسات انجام داده، پس از شکایت رسمی بانک مرکزی و صدور حکم توسط قاضی بوده است،  اظهارداشت: خیر؛ اگر خودمان هم متوجه شویم، دستور می‌گیریم و کار را انجام می‌دهیم اما بسیاری از موسسات غیرمجاز زمانی ظهور و بروز پیدا می‌کنند که چندین سال از فعالیت‌شان می‌گذرد و بنابراین بانک مرکزی باید در تعامل با نیروی انتظامی باشد تا اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما