شناسهٔ خبر: 23531393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سازمان ملل با تغییر موضع قبلی مدعی شد: ایران تحریم تسلیحاتی یمن را نقض کرده است

در گزارشی آمده است: کارشناسان سازمان ملل که مسوول نظارت بر اجرای تحریم‌های یمن هستند، توانسته‌اند قطعاتی از بدنه موشک‌ها و پهپادهای یمنی را شناسایی کنند که منشا ایرانی دارند.

صاحب‌خبر -

 

سازمان ملل مدعی شد که ایران تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه حوثی‌های یمن را نقض کرده است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: ایران با ارسال پهپاد و موشک بالستیک برای حوثی‌های یمن که به سمت عربستان سعودی شلیک شده است، تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه این گروه را نقض کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: کارشناسان سازمان ملل که مسوول نظارت بر اجرای تحریم‌های یمن هستند، توانسته‌اند قطعاتی از بدنه موشک‌ها و پهپادهای یمنی را شناسایی کنند که منشا ایرانی دارند.

شورای امنیت سازمان ملل از سال ۲۰۱۵ و پس از مداخله عربستان سعودی و متحدانش در یمن، شورشیان حوثی را تحریم تسلیحاتی کرده است.

این کارشناسان سازمان ملل گفته‌اند که ایران به حوثی‌ها امکان داده تا از پهپادها و موشک‌های بالستیک این کشور استفاده کنند که برخلاف پاراگراف 14 قطعنامه 2216 است.

 این گزارش روز سه‌شنبه گذشته به شورای امنیت سازمان ملل تحویل داده شده است.

به گزارش جماران، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها ضمن در آنها تاکید کرده‌اند که ایران امکان ارسال سلاح به یمن را ندارد و موشک‌های حوثی‌ها متعلق به خودشان بوده است.

هم‌چنین این گزارش در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان ملل اعلام کرده بود هیچ نشانی از این‌که سلاح‌های یمنی منشا ایرانی دارند پیدا نکرده است. به نظر می‌رسد این ادعاها تحت فشار لابی سعودی در سازمان ملل انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما