شناسهٔ خبر: 23531214 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

«من اسکار هستم» تمدید شد

اجرای نمایش «من اسکار هستم» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی محمدرضا ستاری به مدت ۵ شب تمدید شد. به گزارش مهر، نمایش «من اسکار هستم» با تغییر در ساعت اجرا از شنبه ۲۳ دی به مدت ۵ شب ساعت ۱۸ در تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌رود. این نمایش بر اساس داستان کوتاهی از اریک امانوئل اشمیت نوشته شده است. کارگردان نمایش محمدرضا ستاری است که پیش از این «پچ پچه های پشت خط نبرد» را در سالن حافظ روی صحنه برده بود. ساغر عزیزی، عباس خداوردیان، محمد سیاه پوش، لاله مرزبان، حامد نظامی، امید رضایی، آیدا جعفری، مهدی افشاریان، نادیاشریف زادع، سپیده علی محمدی، پروا محزون، عاطفه غلامپور، محمدرضا علیپور، پریا پیرزاده، نرگس شهر جردی، محمدرضا ستاری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

«دیو و دلبر»  
در بین  نامزدهای جوایز انجمن طراحان لباس

انجمن طراحان لباس (CDG) اسامی‌نامزدهای جوایز سالانه خود در دو بخش فیلم و تلویزیون را اعلام کرد. به گزارش هنرآنلاین، در بخش فیلم‌های سینمایی، طراحان لباس فیلم‌های «بیرو بیرون» (نیدین هدرز)، «من، تونیا» (جنیفر جانسن)، «کینگزمن: حلقه طلایی» (آریان فیلیپس)، «لیدی برد» (ایپریل نیپیر) و »سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» (ملیسا توث) نامزد دریافت جایزه بهترین طراحی لباس یک فیلم معاصر هستند.
نامزدهای جایزه بهترین طراحی لباس یک فیلم تاریخی عبارتند از «دانکرک» (جفری کورلند)، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» (الکساندرا برن)، «رشته خیال» (مارک بریجز)، «بزرگ‌ترین شومن» (الن میروینیک) و «شکل آب» (لوییس سکیرا).
در بخش بهترین طراحی لباس یک فیلم علمی‌تخیلی/فانتری نیز فیلم‌های «دیو و دلبر» (ژاکلین دوران)، «بلید رانر 2049» (رنی ایپریل)، «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» (مایکل کاپلان)، «ثور: راگنوراک» (مه‌یز سی. روبئو) و «واندر وومن» (لیندی همینگ) نامزد شده‌اند.
برندگان بیستمین دوره جوایز سالانه انجمن طراحان لباس 20 فوریه در مراسمی‌در هتل بورلی هیلتن معرفی می‌شوند.

نیکلاس کیج با کمدی ترسناک 
روی پرده‌های نقره‌ای می‌رود

بازیگر برنده اسکار ۱۹ ژانویه با فیلم جدیدش که یک فیلم کمدی/ترسناک سیاه است، راهی سینماها می‌شود. به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم جدید نیکلاس کیج با عنوان «مامان و بابا» ۱۹ ژانویه اکران می‌شود. این در حالی است که بازیگر سرشناس قرارداد جدید با کمپانی WME در همه زمینه‌ها امضا کرده و از کمپانی سابق خود CAA جدا شده است. کیج در فیلم جدیدش برابر سلما بلر و در فیلمی‌بازی کرده که برایان تیلور آن را ساخته است. این فیلم در جشنواره فیلم تورنتو در ماه سپتامبر برای نخستین بار اکران شد. کیج در عین حال بازیگر فیلم دیگری با عنوان «مندی» ساخته پانوس کوسماتوس است که تریلری انتقام‌جویانه است و اواخر همین ماه برای نخستین بار در بخش نیمه شب جشنواره ساندنس روی پرده می‌رود. کیج ۵۴ ساله که در اوایل مسیر کاری‌اش با تحسین منتقدان و نیز موفقیت‌های تجاری روبه رو شده بود سپس در مجموعه‌ای از فیلم‌های مستقل کلاسیک از جمله فیلم برادران کوئن با عنوان «آریزونا به پا می‌خیزد»، «مجنون» نورمن جویسون و «از ته دل وحشی» دیوید فینچر جلوی دوربین رفت. او سال ۱۹۹۵ فصل جوایز سینمایی را با بازی در فیلم «ترک لاس وگاس» جارو کرد و ضمن بردن اسکار، گلدن گلوب و جایزه بهترین بازیگر انجمن بازیگران آمریکا را دریافت کرد. در آن فیلم او در نقش نویسنده‌ای الکلی ظاهر شده بود. کیج بعد به سمت فیلم‌های پرفروش اکشن مثل «صخره»، «تغییر چهره» و «گنجینه ملی» رفت و در ادامه «گوست رایدر» ظاهر شد.

برچسب‌ها:

نظر شما