شناسهٔ خبر: 23530946 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ذره‌بين

صاحب‌خبر -

راز جنایت در بیابان‌های ریگان کشف شد
میزان| رئیس دادگستری شهرستان ریگان در رابطه با پرونده پیچیده مفقودی یک دختر جوان در این شهرستان گفت: شامگاه گذشته پس از ۶ماه تحقیق فنی مشخص شد خانم جوان به ضرب گلوله به قتل رسیده است. امین سلطانی‌زرندی جزییات قتل دختر جوان در بیابان‌های ریگان را تشریح کرد وگفت: قاتل اختلافات خانوادگی را علت و انگیزه این قتل عنوان کرده است.
در تاریخ ۱۲ تیر‌ سال‌جاری پس از اعلام مفقودی یک خانم جوان ۲۶ساله بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستور کار سیستم قضائی و پلیس قرار گرفت. پس از تحقیقات اولیه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی احتمال به قتل‌رسیدن این خانم جوان قوت گرفت و بلافاصله با دستور قضائی ۵ مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شدند. به لحاظ پیچیدگی موضوع تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه یافت تا این‌که شامگاه گذشته راز این ماجرای پیچیده که 6ماه به طول انجامید، رمزگشایی شد و قاتل دستگیر و به قتل اعتراف کرد.
زرندی با اشاره به این‌که قاتل از خویشاوندان مقتول است، افزود: اختلافات خانوادگی علت و انگیزه این حادثه دلخراش بوده است. رئیس دادگستری شهرستان ریگان بیان داشت: قاتل در اعترافات اولیه اقرار کرده است که با طرح نقشه قبلی توسط همدستش مقتول (الف. م) را به بیابان‌های اطراف ریگان منتقل می‌کند و با ۵ ضربه گلوله اسلحه کلاشینکف به قتل می‌رساند و جنازه وی را به درون چاه می‌اندازد. این مقام قضائی تأکید کرد: افراد بایستی درخصوص حل‌وفصل اختلافات خانوادگی خود با طرح دعوی در سیستم قضائی پیگیر امور باشند یا این‌که از مراکز مشاوره خانواده، نهاد‌های فرهنگی و دینی کمک بگیرند.
رئیس دادگستری شهرستان ریگان گفت: تجربه نشان داده است در بسیاری از پرونده‌ها افراد به دلیل سوء‌تفاهم دست به اقداماتی می‌زنند که خسارت‌های غیرقابل جبرانی برای خود و اطرافیانشان به وجود می‌آورند که دیگر جای جبران وجود ندارد.

قتل شبانگاهی جوان بابلی
باشگاه خبرنگاران| جوان بابلی قربانی اخاذی مسافران زورگیر در جاده ساری- قائمشهر شد. براساس گزارش منابع محلی، مرد ۳۸ساله اهل بند پی غربی و ساکن قائمشهر شامگاه پنجشنبه در حین مسافرکشی از قائمشهر به ساری بود که مسافران زورگیر با تهدید اقدام به دریافت پول و اخاذی از او کردند.
براساس این گزارش، مسافرنما‌های زورگیر در مواجهه با مقاومت راننده، وی را به ضرب چاقو به قتل رساندند.  یک گروه از کارشناسان پزشکی قانونی استان برای شناسایی هویت مقتول و علت مرگ به منطقه اعزام شدند.  جسد جهت بررسی زمان و نحوه قتل به سردخانه پزشکی قانونی شهرستان ساری انتقال یافت. کارشناسان درحال بررسی هستند و اقدامات تشخیصی انجام شد.

آرزوی کودک بیمار توسط پدر شهید پلاسکو برآورده شد
تسنیم| پدر یکی از آتش‌نشانان شهیدشده در حادثه پلاسکو آرزوی ابوالفضل هفت‌ساله را برآورده کرد. محمود داداشی پدر شهید امیرحسین داداشی (شهید حادثه پلاسکو) با حضور در بیمارستان کودکان شهید بهرامی، لباس کامل عملیات آتش‌نشانی را بر تن کودک هفت‌ساله‌ای به نام ابوالفضل کرد. این کودک هفت‌ساله که در بخش کودکان بستری است، آرزوی خود را مبنی بر علاقه وافرش به شغل آتش‌نشانی به پزشکان و پرستاران آن بیمارستان بارها بیان کرده بود و پدر شهید داداشی نیز از علاقه وی توسط موسسه خیریه «کودکان فرشته‌اند» اطلاع پیدا کرد و با برآورده‌کردن آرزوی این کودک باعث
شادی وی شد.

نظر شما