شناسهٔ خبر: 23530537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حماس اعلام کرد در نشست شوراي مرکزي فلسطين شرکت نمي کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، عضو دفتر سياسي جنبش حماس روز جمعه رسما اعلام کرد در نشست قريب الوقوع شوراي مرکزي فلسطين که قرار است روز يکشنبه برگزار شود شرکت نمي کند.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک از مسکو، موسي ابومرزوق در پيامي کوتاه در توئيتر نوشت: « جنبش حماس شرکت همه فلسطيني ها در چنين نشستي را به دور از اشغالگري مي خواهد. »
ابومرزوق افزود جنبش حماس خواستار لغو تحريم هاي نوار غزه، تشکيل دولت وحدت ملي و اجراي مصوبات کميته مقدماتي در بيروت است. جنبش حماس خواستار حضور در نشستي است که براي مردم فلسطين سودي داشته باشد و در نشستي که براي فلسطينيان سودي نداشته باشد شرکت نمي کند.
آخرين دور نشست شوراي مرکزي فلسطين مارس 2015 در مقر رياست تشکيلات خودگردان فلسطين در رام الله در کرانه باختري رود اردن برگزار شد. بيانيه پاياني اين نشست 12 بند داشت.
شوراي مرکزي فلسطين در نشست مارس 2015 در کرانه باختري بر پايبندي به اصول و مباني ملي، توقف همه هماهنگي هاي امنيتي با رژيم صهيونيستي، اجراي آشتي ملي فلسطين و اتخاذ تدابير عملي براي حمايت از قدس و ساکنان آن تاکيد کرد. همچنين قرار شد نشست اين شورا هر سه ماه يک بار برگزار شود و کميته اجرايي آن، اجراي مصوبات را پيگيري کند.

نظر شما