شناسهٔ خبر: 23530025 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پیروزی شیرین پرسپولیس در مشهد،توقف استقلال در آزادی و برتری ذوب آهن در دربی اصفهان

سرنوشت تیم‌های سرخابی در دقایق پایانی رقم خورد

صاحب‌خبر -




سرویس ورزشی-
هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که سرنوشت تیم‌های سرخابی در دقایق پایانی رقم خورد؛جائی‌که تیم پرسپولیس در دقایق پایانی تساوی را با پیروزی عوض کرد و استقلال برد را با تساوی.
روز دوم از هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر دیروز با انجام پنج دیدار به پایان رسید.تیم پرسپولیس در حالی‌که تا دقیقه پایانی بازی با مشکی پوشان با نتیجه تساوی متوقف شده بود، توسط علی علیپور در دقیقه 90 به گل برتری رسید تا یک پیروزی شیرین به دست بیاورد.در این دیدار که از ساعت ۱۴:۳۰ دیروز در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار شد برانکو ایوانکوویچ پرسپولیس را با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، سیدجلال حسینی(کاپیتان)، صادق محرمی، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده (۹۳ - شایان مصلح)، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا (۷۶ - سیامک نعمتی) به زمین فرستاد. قبل از شروع مسابقه بازیکنان دو تیم به احترام درگذشت مصطفی حکمت شعار داور بازنشسته ایران یک دقیقه سکوت کردند.این دیدار در حالی با سوت پیام حیدری آغاز شد که تیم مشکی‌پوشان در دقایق ابتدایی هجومی‌تر ظاهر شد و دروازه پرسپولیس را تحت فشار قرار داد ولی سرخپوشان تهرانی رفته رفته بر بازی مسلط شدند و حاکم توپ و میدان شدند. شاگردان برانکو در دقیقه ۳۸ یکی از خطرناکترین موقعیتهای خود را روی دروازه مشکی‌پوشان ایجاد کردند. احمدزاده از فاصله دور شوت محکمی را به سمت دروازه حریف زد که با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت. همچنین گادوین منشا در دقیقه ۴۰ در محوطه جریمه سیاه جامگان در موقعیت خوبی قرار داشت که ضربه این بازیکن با اختلاف به اوت رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود.در نیمه دوم بر خلاف ۴۵ دقیقه نخست این پرسپولیس بود که بازی را هجومی آغاز کرد و وحید امیری در دقیقه ۴۷ فرصت خوبی را برای گلزنی از دست داد.
علیپور باز هم فرشته نجات شد
در دقیقه ۶۴ هم پاس خوبی به علی علیپور در محوطه شش قدم مشکی پوشان رسید ولی قبل از آنکه مهاجم پرسپولیس تصمیم به ضربه زدن بگیرد توپش راهی اوت شد. تیم مشکی پوشان هم در این نیمه یکی دو موقعیت گلزنی به دست آورد که این فرصتها از دست رفت.برانکو در دقیقه ۷۶ سیامک نعمتی را به جای گادوین منشا وارد زمین کرد تا نفس تازه‌ای به خط حمله تیمش بدهد.حملات بی‌نتیجه پرسپولیس تا دقیقه پایانی ادامه داشت ولی این بار هم علی علیپور بود که در دقیقه ۹۰ فرشته نجات سرخپوشان شد و ارسال وحید امیری را از محوطه جریمه به گل تبدیل کرد تا بازی در نهایت با یک گل به سود پرسپولیس تمام شود.پرسپولیس با این برد ۴۴ امتیازی شد تا صدرنشینی‌اش ادامه داشته باشد. علی علیپور هم با گل امروز خود ۱۲ گله شد و در صدر جدول گلزنان جای خود را محکم کرد.
شکسته شدن رکورد کلین‌شیت ایران
تیم استقلال که با حضور سرمربی آلمانی خود نتایج مطلوبی کسب کرده بود در حالی که تا دقایق پایانی از شاگردان علی دایی پیش بود دو امتیاز خانگی را از دست داد. استقلال از ساعت ۱۶:۳۵ دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا رفت که این بازی با تساوی یک به یک همراه بود. داریوش شجاعیان در دقیقه ۲۳ برای استقلال گلزنی کرد و رضا اسدی در دقیقه ۸۵ دروازه آبی‌پوشان را باز کرد.
سایپا در این نیمه به جز شوت قلی‌زاده موقعیت خطرناک زیادی نداشت. با این حال استقلال بازی هجومی‌تری را به نمایش گذاشت. در دقیقه ۲۳ باقری توپی را داخل محوطه سایپا ارسال کرد که شجاعیان ضربه سری را به سمت دروازه نارنجی‌پوشان زد. دروازه بان سایپا این توپ را مهار کرد ولی در برگشت شجاعیان آنرا به گل تبدیل کرد.شاگردان علی دایی بعد از دریافت گل و در دقایق پایانی حملاتی را برای جبران نتیجه انجام دادند که این حملات بی‌نتیجه بود و بازی با همان یک گل در نیمه اول تمام شد. شروع نیمه دوم تحت تاثیر شکسته شدن رکورد گل نخوردن توسط سیدحسین حسینی دروازه‌بان جوان استقلال آغاز شد و این بازیکن در دقایقی که توانست این رکورد را بشکند مصدوم بود. در دقیقه ۵۲ یک ضربه خطا پشت محوطه جریمه برای سایپا اعلام شد که این ضربه را مهدی‌ترابی به تیر عمودی دروازه زد و در برگشت توپ به صورت حسینی خورد و باعث خونریزی بینی وی و توقف چند دقیقه‌ای بازی شد. در این فاصله او توانست رکورد کلین شیت تاریخ فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد. سایپا که تیم برتر نیمه دوم بود دو بار توپ را به تیر دروازه استقلال کوبید اما نتوانست دروازه این تیم را باز کند. در پنج دقیقه پایانی شاگردان علی دایی بازی مستقیم را در دستور کار قرار دادند و تلاش زیادی کردند تا بتوانند گل خورده را جبران کنند.در دقیقه ۸۵ این دیدار یک ضربه کرنر نصیب سایپا شد که ترابی این توپ را روی دروازه ارسال کرد و رضا اسدی با ضربه سر دروازه استقلال و سیدحسین حسینی را باز کرد.استقلال در ثانیه‌های پایانی وقت‌های اضافه توسط علی قربانی صاحب یک موقعیت طلایی شد که این بازیکن در حالی که با دروازه بان تک به تک بود توپ را به بیرون زد تا بازی با تساوی به پایان برسد.
ادعای عجیب دروازه‌بان ذوب‌آهن
شاگردان امیر قلعه‌نویی تیم سپاهان را در دربی اصفهان شکست دادند و موفق شدند روند صعودی خود را علیرغم مشکلات فراوانی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند حفظ کنند.در این دیدار که در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد تیم ذوب آهن با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا امیر قلعه نوعی و تیمش از 5 بازی اخیر 13 امتیاز کسب کرده باشند.در نیمه اول این بازی در حالی که شاگردان کرانچار مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند، میلاد فخرالدینی در دقیقه ۱۲ موفق شد روی ضدحمله، گل اول بازی را برای ذوب‌آهن با ضربه سر به ثمر برساند.در نیمه دوم نیز با توجه به میل به گل رسیدن سپاهان و جلو کشیدن بازیکنان این تیم، موقعیت‌هایی برای هر دو تیم ایجاد شد اما بازهم ذوب‌آهن به گل رسید و مرتضی تبریزی در دقیقه ۸۸ گل دوم تیمش را به ثمر رساند.ساسان انصاری تک گل سپاهان را از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند. رشید مظاهری دروازه بان ذوب‌آهن در پایان این دیدار در ادعایی عجیب، دادن پنالتی به سپاهان را هدیه‌ای به مناسبت تولد انصاری دانست و گفت: این پنالتی را به پسر تازه به دنیا آمده ساسان انصاری تقدیم کردیم.
توقف تیمهای دوم و سوم جدول
در تبریز، گسترش فولاد تبریز و فولاد خوزستان دو تیمی که این روزها روی نوار پیروزی قرار دارند، به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یافت.ابتدا حسن بیت سعید در دقیقه ۲۲ برای فولاد خوزستان گلزنی کرد تا روند گلزنی‌های این بازیکن بعد از جدایی از استقلال ادامه داشته باشد. در ادامه پیمان بابایی، مهاجم گلزن گسترش فولاد در دقیقه ۵۷ گل تساوی را به ثمر رساند.
آخرین دیدار از هفته نوزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر را تیم‌های صنعت نفت و پارس جنوبی در آبادان برگزار کردند که این بازی با تساوی یک به یک به پایان رسید.در این دیدار که نبرد دو تیم جنوبی و جدال تفکرات دو سرمربی جوان بود،در نیمه اول شاگردان تارتار در همان پانزده دقیقه ابتدایی به گل رسیدند و روح‌الله سیف‌اللهی روی پاس امینی، دروازه سوشا مکانی را فرو ریخت. پارس جنوبی در نیمه اول مقابل حملات صنعت نفت مقاومت کرد و با پیروزی تک گله به رختکن رفت.در نیمه دوم نیز بازیکنان پارس جنوبی تا دقایق پایانی مقابل حملات صنعت نفت به مقاومت خود ادامه داد اما در دقیقه ۸۷ آگوستو سزار با یک شوت زمینی، گل تساوی را به ثمر رساند تا شاگردان کمالوند از یک شکست خانگی فرار کنند.
شکست تراکتورسازی
و اعتراض تماشاگران تبریزی
در روز نخست از دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر، پنجشنبه سه بازی برگزار شد که در مهم‌ترین آنها تراکتورسازی در تهران مغلوب تیم نفت بحران زده شد. در این بازی که در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد نفت موفق شد با نتیجه دو بر صفر تراکتورسازی را شکست دهد. نیمه اول را تراکتورسازی بهتر شروع کرد و تا دقایق پایانی نیز مالک توپ و میدان بود، سپس نفت چند موقعیت بدست آورد اما در نیمه اول، بازی بدون گل به اتمام رسید.تراکتورسازان نیمه دوم را هم بهتر شروع کردند و تا دقایق پایانی سرتر از نفت بودند. در این میان نفتی‌ها چشم به ضد حمله و شروع مجددها بسته بودند. شاگردان افاضلی در این کار موفق بودند و در دقیقه ۷۹ و در حالی که بازیکنان تراکتورسازی برای اعتراض به پنالتی گرفته نشده جا مانده بودند، عیسی آل‌کثیر روی ضد حمله گل اول تیمش را به ثمر رساند. این بازیکن در دقیقه ۸۸ نیز گل دوم نفت را به ثمر رساند.در پایان این بازی تماشاگران تبریزی حاضر در ورزشگاه تختی شعارهای تندی علیه مدیرعامل و سرمربی تراکتورسازی سر دادند. در دیگر بازی تهران جدال تیم‌های پیکان و سپیدرود رشت با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. این هشتمین بازی پی‌در‌پی بود که پیکان نتوانست در آن به پیروزی برسد. این دیدار در حضور حدود ٢٠٠ تماشاگر برگزار شد که نیمی از آنها هواداران تیم میهمان بودند. در خوزستان هم استقلال توانست با یک گل پدیده را شکست دهد. میزبان در دقیقه ۴۲ دروازه پدیده را توسط وحید نامداری گشود تا شاگردان ویسی بتوانند از بحران انتهای جدول جدا شوند.

نظر شما