شناسهٔ خبر: 23529496 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

12 تکاور نیروی دریایی ارتش در شانگهای چین مستقر شدند

منبع: فارس

امیر تقی‌خانی گفت: چنانچه بالگردهای ارتش چین واگذار شود و آنها ریسک این اقدام را بپذیرند، امکان راپل و حضور تکاروان ارتش ایران از ارتفاع بالا برای ورود به نفتکش آسیب‌دیده ایرانی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درخصوص آخرین خبرها از روند کمک‌رسانی برای نجات کارکنان نفتکش ایرانی سانحه دیده در آب‌های چین اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از بروز حادثه دردناک برای نفتکش ایرانی و  عزیزان هموطن حاضر در آن، بلافاصله برای هرگونه کمک و پیگیری های لازم از طریق اعزام افراد زبده و ویژه با مهارت های لازم اعلام آمادگی کرد.

تقی‌خانی افزود: برای این کار نیاز به هماهنگی‌با دستگاه‌های مختلف ازجمله وزارت خارجه بود که که این روند به سرعت انجام شد و روز گذشته یکی تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش بالغ بر 12 نفر از کلاه سبزهای این نیرو که آموزش‌های خاص و ویژه برای این شرایط دیدند، به چین اعزام شدند و این تکاوران هم اکنون در شانگهای هستند.

وی ادامه داد: این تکاوران منتتطرند تا درصورتی که ارتش چین (که در کمیته بحرانی که این کشور تشکیل داده حضور دارد)  دستورات لازم رو ابلاغ کند و درصورت واگذاری بالگرد بتوانند از طریق راپل به نفتکش سانحه دیده نفوذ کنند و با در دست داشتن نقشه اماکن این کشتی، به مناطق مورد نظر رفته به کمک هموطنان عزیزمان بشتابند.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: البته همه مردم شریف می دانند که این کار، کار بسیار دشوار و خطرناکی است اما چنانچه بالگردها از طریق ارتش چین واگذار شود و آنها ریسک این اقدام را بپذیرند، امکان راپل و حضور تکاوران از ارتفاع بالا وجود دارد.

تقی‌خانی اضافه کرد: امروز عصر نیز رئیس اداره روابط و مناسبات ارتش جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی دو کشور چین و ژاپن در محل تشریفات ارتش دیدار  و مراتب نگرانی و اضطراب خانواده های ایرانی را به آنها منتقل  و در خواست کرد تا روند مساعدت مقامات و ارتش دو کشور تسریع شود.

وی افزود: وابستگان نظامی چین و ژاپن نیز ضمن اعلام آمادگی ارتش کشورهای خود  برای هرگونه کمک رسانی، اعلام کردند مراتب درخواست ارتش جمهوری اسلامی ایران را به مقامات خود منتقل مرده و اظهار امیدواری کردند این ملاقات درجهت تسریع روند این کار دشوار و حساس مفید باشد.

نظر شما