شناسهٔ خبر: 23529395 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 اتهام به نکونام؛

تماس با بازيکنان تراکتور!

قاسم حسن‌زاده مالک باشگاه خونه‌به‌خونه در گفت و گو با برنامه ليگ يک، روي آنتن زنده، اتهامي بزرگ و عجيب عليه جواد نکونام سرمربي تيمش مطرح کرد. او در اين تماس تلفني مدعي شد نکونام با بازيکنان تيم‌هاي پيکان و تراکتورسازي تماس مي‌گرفت و از آنها مي‌خواست ضعيف بازي کنند تا مربيان اين دو تيم اخراج شوند و نکونام جايگزين يکي از آنها شود! حسن‌زاده البته بعد از اين اتهامات، با استعفاي نکونام مخالفت کرده و از او خواسته به تمرينات خونه‌به‌خونه برگردد!

با چنين اتهامي، حالا سوالات مهمي پيش مي‌آيد. اينکه آيا نکونام شخصا اقدام به تماس با بازيکنان پيکان و تراکتورسازي کرده است؟ آيا نتايج ضعيف اين دو تيم در هفته‌هاي اخير ربطي به اين ماجراها دارد؟ و اينکه اگر ادعاي حسن زاده درباره نکونام و اقداماتش صحت دارد، چه اصراري به همکاري با چنين فردي است؟

البته به نظر مي‌رسد حسن‌زاده اين بار هم به دنبال تکرار سياست‌هاي خود در سال‌هاي گذشته است. او پيش از اين هم در اواسط فصل با مربيان خود چالش ايجاد مي‌کرد تا با آنها قطع همکاري کند. او بعد از اختلاف با ميثاقيان و مرزبان هم درباره آنها گفته بود: «به آنها در شالي‌کوبي‌مان نياز داريم!»

بعد از اين مصاحبه جواد نکونام پاسخ اتهامات حسن‌زاده را داد و تلويحا او را جيره‌خوار ناميد! نکونام در اين باره گفت: «من هيچ پيشنهادي ندارم، وگرنه چرا نرفتم؟! يک بار حسن‌زاده شخصا به خانه من آمد و من هم صراحتا به او گفتم که پيشنهادي ندارم تا جايي بروم. من هيچ پيشنهادي از تراکتورسازي، پيکان، استقلال يا هر تيم ديگري نداشتم و ندارم. تنها اينها را مي‌گويم تا ذهن‌ها روشن شود. اميدوارم مربياني که در آنجا موفق بودند برگردند و دوباره موفق باشند. جواد نکونام نمي‌تواند با اين باشگاه همکاري کند، چون نمي‌خواهم با جيره‌خواران روبه‌رو شوم.»

«يوگي»، جانشين احتمالي زيدان در رئال

نتايج ضعيف رئال مادريد در اين فصل و فاصله زياد با بارسلونا در لاليگا، باعث شده شايعات زيادي پيرامون آينده زيدان در مادريد، شنيده شود. برخي منابع مدعي هستند حذف در ليگ قهرمانان اروپا، پايان راه زيدان در رئال مادريد خواهد بود. در عين حال آ اس به نقل از برخي منابع در آلمان مدعي است که در صورت برکناري زيدان، يواخيم لوو سرمربي موفق آلماني، جايگزين او خواهد شد. گفته مي‌شود پيش از استخدام زيدان، پرز با يواخيم لوو مذاکراتي هم داشته است ولي اين سرمربي آلماني اعلام کرده قصد ندارد حداقل تا پيش از جام جهاني 2018، سمتش را در تيم ملي آلمان ترک کند. شايد در چنين شرايطي، حضور يواخيم لوو بعد از جام جهاني 2018 روي نيمکت رئال مادريد، گزينه‌اي محتمل به نظر برسد.

زنگ خطر عربستان براي ايران

فدراسيون فوتبال عربستان به تازگي از تمامي هواداران تيم‌هاي اين کشور درخواست کرده که همراه با خانواده‌هاي‌شان راهي ورزشگاه‌ها شوند.

تا همين فصل گذشته رقابت‌هاي ليگ‌قهرمانان آسيا و يا حتي در بازي‌هاي ملي مقابل تيم‌هاي عربي، بزرگ‌ترين دل‌خوشي فوتبال ايران حضور پرشور تماشاگران ايراني در استاديوم‌ها و البته حضور نسبتا کم‌رنگ اعراب در استاديوم‌هاي خودشان بود؛ حضوري که بارها و بارها به پيروزي نمايندگان ايران کمک کرده است.

اما قانون جديدي که فدراسيون فوتبال عربستان در نظر گرفته، شايد باعث شود که فوتبال عربستان از اين نظر نيز به فوتبال ايران نزديک شود و حتي پيش هم بيافتد. فدراسيون فوتبال عربستان از تماشاگران خواسته که از اين پس با حضور خانواده‌ها در استاديوم‌هاي ورزشي به تماشاي بازي‌ها بنشينند؛ علاوه بر اينکه آنها چند وقت پيش حضور بانوان در ورزشگاه را آزاد کردند.

موضوعي که در کشور ايران همچنان با چالش روبرو است و اين اقدام فدراسيون فوتبال عربستان براي جذب تماشاگر بيشتر مي‌تواند زنگ خطري براي يکه‌تازي پرشور بودن تماشاگران ايراني باشد.

پيش‌بيني فرانس‌فوتبال درباره گروه ايران و قهرمان جام جهاني

مجله معتبر فرانس فوتبال به تازگي در خصوص گروه B رقابت هاي جام جهاني که تيم هاي ايران،اسپانيا،پرتغال و مراکش در آن حضور دارند، پيش بيني و تحليل جالبي ارائه داده است.

طبق پيش بيني اين مجله، پرتغال جام جهاني بسيار بدي خواهد داشت و ياران کريستيانو رونالدو حذفي زودهنگام را تجربه خواهند کرد. تيم ملي مراکش نيز از اين گروه شگفتي‌ساز مي‌شود و با پيروزي 2-1 برابر ايران در اولين بازي و دو تساوي برابر پرتغال و اسپانيا، همراه لاروخا به مرحله بعد جام جهاني صعود مي‌کند.

مجله فرانس فوتبال در پايان پيش‌بيني کرد تيم ملي اسپانيا با تک گل ايسکو برزيل را در فينال جام جهاني شکست دهد و قهرمان اين رقابت‌ها شود تا آندرس اينيستا با دو قهرماني در جام جهاني خداحافظي باشکوهي از تيم ملي کشورش داشته باشد.

کي‌روش براي سوم فروردين دنبال کدام حريف است؟

بلغارستان، روماني، بوسني، مجارستان يا ايتاليا تيم‌هاي مدنظر سرمربي پرتغالي تيم ملي هستند.

کارلوس کي روش ليستي متشکل از تيم هاي بلغارستان، روماني، بوسني، مجارستان و ايتاليا را در اختيار فدراسيون فوتبال قرار داده تا از بين اين تيم ها ايران با يکي از آنها در روز سوم فروردين 97 بازي کند. کميته بين الملل فدراسيون هم در حال رايزني و مکاتبه براي فيکس کردن يکي از اين رقباست ولي فعلا به نتيجه اي نرسيده است. به نظر مي رسد بازي با ايتاليا تا حدود زيادي غير ممکن باشد اما ساير رقبا، رقبايي هستند که پول زيادي نمي خواهند و طبيعتا بازي با آنها در اروپا ساده تر است.

کنايه اينيستا به کوتينيو

هافبک اسپانيايي بارسلونا با کنايه به بازيکن تازه وارد آبي اناري‌ها گفت که کسي نمي‌تواند جايش را بگيرد.

فيليپ کوتينيو هفته گذشته با قراردادي سنگين راهي بارسلونا شد.

آندرس اينيستا، کاپيتان بارسا درباره حضور هافبک برزيلي در اين تيم گفت: هيچ بازيکني با پيوستن به بارسلونا نمي‌تواند موجب بازنشستگي‌ام شود. کوتينيو فضاي خيلي خوبي براي پيشرفت دارد و قيمت او (160 ميليون يورو) يک مشکل محسوب نمي‌شود.

نظر شما