شناسهٔ خبر: 23529383 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرپزشكي

صاحب‌خبر -

 شايع‌ترين حملات صرع در سالمندي

استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران از ضايعات مغزي به عنوان شايع‌ترين حملات صرع در دوران سالمندي نام برد.

به گزارش مهر، دکتر محمود معتمدي در آستانه برگزاري چهاردهمين کنگره بين‌المللي صرع که قرار است از چهارم تا ششم بهمن 96 در اصفهان برگزار شود، گفت: ما براي اولين بار توانسته‌ايم ايران را به عضويت جامعه جهاني صرع دربياوريم و اين افتخاري براي کشور است.

وي با اشاره به اين مطلب که علل صرع در نوزادي و سالمندي متفاوت است، افزود: ضايعات مغزي از شايع‌ترين حملات صرع در سالمندي است اما در نوزادي علل مختلفي همچون متابوليک و عفونت‌ها مي‌تواند عامل بروز صرع باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران با عنوان اين مطلب که در حال حاضر کشور از داشتن مرکز ثبت بيماران مصروع محروم است، تأکيد کرد: بدون شک آمار صرع در ايران از نظر علل بروز، متفاوت است؛ ولي در عين حال بررسي‌ها نشان مي‌دهد بين نيم تا يک درصد افراد جوامع مختلف مبتلا به صرع هستند.

معتمدي با بيان اينکه عفونت در نوزادان خيلي شايع است و مي‌تواند يکي از علل بروز صرع باشد، ادامه داد: آقايان بيشتر از خانم‌ها در معرض حملات صرع ناشي از ضربات مغزي قرار دارند چون حضور آنها در جامعه ملموس‌تر است.

در ادامه دکتر داريوش نسبي تهراني مديرعامل انجمن صرع ايران با عنوان اين مطلب که صرع يک بيماري محسوب نمي‌شود، گفت: طيفي از اختلالات در مغز باعث مي‌شود که صرع رخ دهد و اين عارضه خيلي از حوزه‌هاي پزشکي را نيز شامل مي‌شود.

به گفته وي، صرع ناشي از مطالعه بعضي کتاب‌ها مورد توجه قرار گرفته است؛ به طوري که عنوان مي‌شود کتاب رياضي مي‌تواند عامل حمله صرع باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما