شناسهٔ خبر: 23529140 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

توقف اطفای حریق نفتکش سانچی به دلیل بدی آب و هوا و امواج/ ژاپن از فردا کمک هوایی می‌رساند توقف اطفای حریق نفتکش سانچی به دلیل بدی آب و هوا و امواج/ ژاپن از فردا کمک هوایی می‌رساند

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی امشب به دلیل بدی آب و هوا و امواج متوقف شد، گفت: انفجار امروز کار را سخت‌تر کرد اما کشور ژاپن از صبح فردا اطفای حریق هوایی را آغاز می‌کند.

هادی حق‌شناس درباره آخرین جزئیات اطفای حریق در نفتکش ایرانی سانچی توضیح داد: تیم تجسس و نجات در بندر شانگهای آماده ارائه خدمات است که به‌محض اطفای حریق به امور تجسس و نجات خدمه کشتی بپردازد. همچنین کشتی‌های ژاپنی و چینی اطراف این نفتکش استقرار دارند.

وی ادامه داد: اطفای حریق به دلیل بدی آب و هوا و امواج سنگین امشب متوقف شد تا از صبح فردا و با کاهش امواج مجدداً انجام شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: کشتی از ۱۵۵ مایلی بندر شانگهای به ۱۸۰ مایلی این بندر و به سمت کشور ژاپن و ۱۳۵ مایلی اوکیناوای ژاپن حرکت کرده است. در همین راستا مقرر شد کشور ژاپن از صبح فردا با هلی‌کوپتر و هواپیماهای اطفای حریق، از طریق فوم‌پاشی به ادامه اطفای حریق بپردازند.

حق‌شناس ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ساعت ۱۹ امشب عازم بندر شانگهای هستند تا از نزدیک جزئیات و ابعاد حادثه را بررسی و مدیریت کنند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از سازمان جهانی دریانوردی خواسته‌ایم از کشورهای همجوار برای اطفای حریق کمک گرفته و از آنها تقاضای همکاری داشته باشد.

حق‌شناس ادامه داد: متأسفانه ساعت ۱۰ صبح امروز انفجار دیگری در این نفتکش رخ داد و عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه و کار را بیشتر کرد. درصورتی‌که اگر این انفجارها رخ ندهد در ۲۴ ساعت عملیات اطفای حریق با موفقیت به پایان می‌رسد.

وی بابیان اینکه کماکان سوخت زیادی (میعانات گازی) در کشتی مانده است، گفت: آب‌خور این نفتکش ۱۳.۵ متر است و با توجه به شواهد و قرائن هنوز بخش اعظم سوخت در این نفتکش مانده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت این خدمه کشتی وجود ندارد و قطعاً به‌محض اطفای حریق و کاهش حرارت کشتی به‌سرعت تیم امداد و نجات وارد می‌شوند.

وی افزود: فعلاً غیر از همان یک جنازه که در سطح آبها یافته شد، اطلاع دیگری از سرنوشت خدمه وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما