شناسهٔ خبر: 23528964 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

برنامه‌ای برای ارائه دستور غذا، با اسکن مواد موجود در یخچال

یک وبسایت مربوط به برنامه های غذایی به تازگی نسخه رایگان و جدید از یک برنامه ارائه داده است که با اسکن موادغذایی موجود در یخچال، دستور پخت غذاهای مختلف را نمایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
 تاکنون تقریبا برای همه پیش آمده که با وجود پربودن یخچال منزل از موادغذایی، با خود بگویند: چه غذایی درست کنم؟! 

وب سایت "یاملی"(Yummly) یک اپلیکیشن جدید را در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس CES 2018 ارائه داده است که می تواند مواد غذایی موجود در یخچال را اسکن کند و سپس با درنظر گرفتن اولویت‌ها و محدودیت‌های غذایی کاربر و براساس آنچه که در یخچال وجود دارد، دستور پخت غذاهای مختلف را پیشنهاد می‌دهد.

این برنامه در صورت نیاز و طی تهیه یک وعده غذایی، به صورت گام به گام با کاربران پیش می‌رود و همچنین می‌تواند "فر" را از قبل گرم کند و هنگامی که غذا آماده شد، اطلاع دهد.   

ویژگی "شناسایی عناصر تشکیل دهنده" در برنامه "یاملی" باعث می‌شود تا برای استفاده از آن لزومی به داشتن یخچال هوشمند نباشد.

بنابراین هم دارندگان گوشی‌های اندرویدی و هم آیفون می توانند از این برنامه استفاده کنند.

این برنامه به طور شگفت‌انگیزی مواد مختلف را از هم تشخیص می‌دهد، حتی اصلاح خودکار در این برنامه نیز به درستی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال در ابتدا "کره بادام زنی" به اشتباه "سیب زمینی" برچسب‌گذاری شده بود که این برنامه به طور خودکار این اشتباه را اصلاح کرد.

ادوینا کلارک، مدیر اجرایی بخش "تغذیه برتر" این وبسایت اظهار کرد: این برنامه همچنین می‌تواند پیش از زمان وعده‌های غذایی، شما را در پیشبرد برنامه‌هایتان کمک کند. به عنوان مثال، اگر شما تمایل دارید که در ساعت پنج غذا بخورید، این برنامه به شما زمان مناسب برای شروع و آماده سازی غذا را اعلام می‌کند.   

این برنامه همچنین اطلاعات تغذیه‌ای را نمایش می‌دهد ولی نه مانند روشی که ممکن است کاربران به آن عادت داشته باشند.  

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل،کلارک ادامه داد: در نسخه دو برنامه "یاملی"، اطلاعات تغذیه‌ای در یک نمودار دایره‌ای و به همراه درصد در مرکز دایره نوشته می‌شود.هم اکنون ما روش دیگری در بیان اطلاعات تغذیه ای به کار برده ایم و از زبان طبیعی برای پیشبرد این اطلاعات استفاده می‌کنیم تا آنها را به دستورالعمل‌های پخت غذا ضمیمه کنیم.

و در نهایت این برنامه هنگامی که غذای شما آماده شد، به شما اجازه می‌دهد تا دقیقا ظاهر اصلی آن غذا را بدانید تا به هنگام سرو غذا در معرض انتقاد اطرافیان قرار نگیرید.


برچسب‌ها:

نظر شما