شناسهٔ خبر: 23528390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

امام جمعه شیراز: روی تخت بیمارستان مورد هجوم قرار گرفتم/وضعتان را با قبل از انقلاب مقایسه کنید و ...

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: وظیفه امام جمعه نقد منصفانه است که این کار بدون نگاه سیاسی انجام می شود هرچند که نقد بیکاری و مشکلات اجتماعی موجود برای برخی از تهران نشینان خوش نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز  آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز تاکید کرد: هرکجا به فکر کار جهادی بودیم و تلاش کردیم موفق شدیم اما هر زمانیکه به سمت تجملات و مادی گرایی رفتیم بازنده شدیم که دشمن نیز به دنبال همین است. وی ادامه داد: کفار نیز بارها این مسیر را برای ما امتحان کردند اما در تمامی دفعات بازنده شدند.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*{literal}{{/literal}با اشاره به فرارسیدن ۲۷ دی و شهادت نواب صفوی و یارانش{literal}}{/literal} این روز سالروز شهادت ۴ جوان مجاهد، فداکار و مومن در حضور نماینده آمریکا است که حتی دولت شاه قصد داشت آنها را بخرد و حتی این هدیه شاه به وسیله آخوند دربار به نواب داده شد که با لبخند تمسخر آمیز شهید نواب صفوی این پیشنهادات از بین رفت.

* در اتفاقات اخیر مثلث منافقین، استکبار و عربستان با تمامی ابزار خود به خصوص فضای مجازی که اگر حساب شده نباشد مشکل آفرین است، حدود ۲۰ سال است شبکه های مجازی ایجاد شده اما به چه دلیل خودمان این تکنولوژی را نداریم و باید کلید آن در دست دیگران باشد.

* عربستان با استفاده از فضای مجازی توانست عده ای هرچند محدود را به خیابان بیاورد که البته برخی گرفتار و فریب خورده بودند که دستگاه قضایی باید با رفعت اسلامی با آنها برخورد کند اما موج سواران باید مجازات عمل خود را ببینند.

* گروهی در این فضای فتنه در فضای مجازی شروع کردن به توهین، وظیفه شرعی امام جمعه نقد منصفانه است و هیچکس با نگاه سیاسی نظر نمی دهد. رفع مشکلات اشتغال، کاهش بیکاری و مشکلات اجتماعی وجود دارد و با نقد کرد هرچند برای برخی از تهران نشینان این انتقادات سخت است. موج توهین در این سایتها راه افتاد و معمولا از یک امام جمعه تعریف می کنند و مابقی را مورد توهین قرار می دهند. پلیس فتا باید ورود کند. من هم که حتی روی تخت بیمارستان مورد هجوم آنها قرار گرفتم در حالی که جرم من انتقاد کردن بود.

برخی می خواهند مثل عربستان بشویم
 آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه در روایات، غفلت معادل گمراهی برشمرده شده است و خداوند افراد غافل را به چهارپایانی تشبیه کرده که از قوای عقلانی بی‌بهره هستند، اظهار داشت: افرادی که دانسته‌های آنها از نادانسته‌ها بیشتر باشد به هلاکت نزدیک هستند.

وی با اشاره به اینکه همیشه باید نکات مثبت یک موضوع را نیز مورد توجه قرار داد نه اینکه با منفی‌گرایی صرفا همه چیز را زیر سوال ببریم، ابراز داشت: افرادی که به حکومت اسلامی ایراد وارد می‌کنند باید وضعیت کنونی خود را با پدران خود، پیش از وقوع انقلاب اسلامی مقایسه کنند و به عبارتی نیمه پر لیوان را نیز ببینند.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* برخی دوست دارند ما نیز همانند عربستان باشیم که پس از ۴۰ سال اطاعت مطلق از آمریکا هیچ چیز به دست نیاورده است. خوشبختانه مردم با بصیرت ایران در اغتشاشات اخیر نیز همانند ۴۰ سال گذشته با بصیرت عمل کرده و خط خود را از آشوب گران جدا کردند.

* بسیاری از بسیجیان و نیروهای انتظامی در برابر آشوب‌گران به اندازه‌ای صبر کردند که حتی زخمی شدند اما اجازه ندادند دشمنان به هدف خود در وارونه جلوه دادن وقایع دست پیدا کنند.

نظر شما