شناسهٔ خبر: 23527394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش «تهران نیوز» از تاکیدات امروز ائمه‌ جمعه استان تهران؛ امام جمعه باقرشهر: برای پیش برد مملکت همه باید مومن باشند و به اهداف جمهوری اسلامی عمل کنند امام جمعه قرچک: دولت‌مردان باید به مردم پاسخ‌گو باشند امام‌جمعه اسلامشهر: عدم تصویب قطعنامه در حمایت از آشوبگران یک شکست دیگر برای آمریکا بود امام جمعه اندیشه: اگر مردم اغتشاشات اخیر را مدیریت نمی کردند، ایران مانند سوریه می‌شد

آمریکا یکبار دیگر توطئه کند تودهنی می‌خورد / استکبار به‌دنبال ایجاد اختلاف بین مسئولان نظام است

ائمه جمعه استان تهران اغتشاشات اخیر را طرح آمریکا، صهیونیسم و عربستان دانستند و بر تلاش همه مسئولان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و تحقق مطالبات به‌حق مردم تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ نماز عبادی _ سیاسی جمعه امروز (۲۲ دی ماه) با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

ائمه جمعه شهر و شهرستان‌های استان تهران اغتشاشات اخیر را طرح آمریکا، صهیونیسم و عربستان دانستند و بر تلاش همه مسئولان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و تحقق مطالبات به‌حق مردم تاکید کردند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

 

تهران نیوز پایتخت خبری تهران

 

امام جمعه موقت تهران: آمریکا اگر بازهم توطئه کند تودهنی خواهد خورد

امام جمعه موقت تهران گفت: نظام اسلامی دشمنان خائن قسم‌ خورده‌ای دارد که چشم دیدن دین خدا را نداشته و استقلال هیچ کشوری را برنمی‌تابند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با پرداختن به مسائل روز، اغتشاشات اخیر در کشور را حادثه عبرت‌انگیز و بیدارگری خواند که باید نسبت به آن روشنگری شود.

وی گفت: فتنه را آرزو کنید زیرا که فتنه چهره‌های منافق را هویدا و نابود می‌کند، این آشوب‌ها دوست و دشمن را نشان می‌دهد و در این فراز و نشیب‌ها گوهر افراد جامعه نمود پیدا می‌کند.

خطیب جمعه تهران با بیان ارزیابی خود در رابطه با آشوب‌های اخیر در کشور عنوان کرد: بهترین طرحی را در این رابطه رهبر معظم انقلاب داشتند که فرمودند این اغتشاش عوامل بیرونی دارد و طراحی شده است. ما‌ه‌ها شیطان بزرگ و ایادی آن برنامه‌ریزی کردند و افرادی در مراکز توطئه تحت مطالعه قرار گرفتند و از این فرصت سوء استفاده کردند.

وی افزود: شیطان بزرگ که جزو بدبخت‌ترین‌ها است، تماما پول‌هایی که دستگاه‌ها حمایتی به آن می دهند باید در مسیر مسلمان‌کشی و آدم‌کشی صرف کند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: آشوب‌های اینچنینی طرح آمریکا و صهیونیسم و با پول عربستان و پادوهای آنان است که در راس آن منافقین بدبخت و آواره بودند که از خود بریده و به بیگانگان پناهنده شدند و پادویی آن‌ها را برعهده گرفتند.

وی ادامه داد: البته برای ما متقن نبود که پس از فتنه ۸۸ چنین اتفاقی بیفتد اما آنهایی که فکر می‌کنند انقلاب تمام شده و سعی دارند گفتمان انقلابی را به حاشیه ببرند و همچنان مسائل جزئی‌ بی‌ارزش را بزرگ می‌کنند بدانند دشمنان ما منتظر غفلت هستند و به محض اینکه احساس کنند مردم مشکل دارند از همان نقطه وارد می‌شوند و سعی در نابودی دارند. لذا باید در این رابطه مردم همواره بسیج شده و هوشمندانه زندگی کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: ما دشمنان خائن قسم‌خورده‌ای داریم که چشم دیدن دین خدا را ندارند و استقلال هیچ کشوری را برنمی‌تابند، این دشمنان ۴۰ سال از ملت ما تودهنی خوردند و مردم همواره در مقابل توطئه‌های آنان مقاومت کردند و مشت محکمی بر دهان آمریکا زدند و از این به بعد هم هرگاه آمریکا گرفتار توهم، جهالت، سردرگمی در اثر سیلی‌هایی که از مسیر مقاومت دارد هوس کرد و قصد برهم زدن آرامش انقلاب اسلامی را داشت بداند باز هم از ملت ما تو دهنی خواهد خورد و با مشت‌های گره کرده عاشقان شهادت مواجه خواهد شد.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 
امام جمعه شهرری: نرم افزارهای مجازی اسلحه امروز دشمن است

امام جمعه شهرری گفت: امروز دشمن می‌داند که با سلاح‌های جنگ افزار نمی‌تواند با ایران مقابله کند و بنابراین با نرم‌افزارهای مجازی برعلیه ما توطئه می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور مردم مومن ری در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: لقمه حرام زندگی انسان را نابود می‌کند و هرگز نباید شاهد چنین مسائلی در نظام اسلامی باشیم.وی گفت: ۲۷ دی ماه سالروز شهادت فدائیان اسلام نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر است که در دوران ستم‌شاهی و ظلم دستگاه پهلوی نخستین گروهی بودند که به خاطر دین و اسلام قیام کردند و به‌صورت مسلحانه برخی از وابستگان شاه را کشتند.

امام جمعه شهرری با بیان این‌که تمام وجود شهید نواب عشق به اسلام بود، ادامه داد: نواب صفوی انسانی شجاع بود که از تهدیدها نمی‌ترسید. شاه به‌وسیله امام جمعه وقت مبلغی پول برای نواب فرستاده بود که از قیام‌هایش دست بردارد و نواب نه تنها پول را قبول نکرد بلکه فریاد کشید و به امام جمعه گفت؛ از من می‌خواهی با دستگاه معاویه همکاری کنم؟!

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به ۲۶دی ماه، سالروز فرار شاه از کشور بیان کرد: برداشتن شاه از حکومت کار سختی بود و در آن زمان جابه‌جا کردن کوه آسان‌تر از برداشتن شاه بود اما ملت ثابت قدم و غیور کشورمان این ماموریت مهم را به سرانجام رساندند.

وی با بیان این‌که سال آینده چهلمین سال پیروزی انقلاب را داریم، گفت: در مدت ۴۰ سال تجربیات زیادی کسب کردیم. همواره با دشمنی‌ها روبرو بودیم در هشت سال دفاع مقدس با تمام توان از میهن‌مان دفاع کردیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک وطن به‌دست بیگانگان بیفتد.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: دشمن اخیرا با اسلحه نمی‌آید زیرا مردم ما نشان دادند که توپ، تانک و مسلسل اثری ندارد بلکه با نرم‌افزارهای مجازی به جنگ می‌آید و با سرمایه‌گذاری بر روی همین تلگرام و شبکه‌های مجازی بر علیه ما اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی گفت: ما با فضای مجازی مخالفت نداریم اما به شرطی که فضای مجازی برای کشور امنیت و سلامت اخلاقی به‌دنبال داشته باشد چراکه اگر کنترل نشود هر روز شاهد این اتفاقات هستیم.

وی با بیان این‌که بسیاری از کشورها فضای مجازی را کنترل می‌کنند، افزود: باید خطر را احساس کنیم دشمن امروز با جنگ افزار سخت نمی‌آید و به فکر توسعه نرم افزارهای مجازی است و بنابراین صحیح نیست که نسل جوان هرچیزی را ببینند و احساسی تصمیم بگیرند.

امام جمعه شهرری با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از مردم تشکر کردند که با حضور خود سیلی محکمی به دشمن زده و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کردند و فرمودند؛ تقاص خود را از خرابکاری‌ها و ترامپ دیوانه خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: در سخنرانی امام خامنه‌ای، برخی از مخاطبان دولت و بخش دیگری از مخاطبین‌شان مردم بودند که باید سخنان ایشان را به‌عنوان چراغ راه در نظر بگیریم و هرجا که امر کردند اطاعت و هرجا که نهی کردند پرهیز کنیم.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

امام جمعه شریف‌آباد: آمریکا به‌دنبال ایجاد اختلاف بین مسئولان نظام است

امام جمعه شریف‌‌آباد با اشاره به توطئه دشمن در راستای ایجاد اختلاف بین مسئولان انقلاب اسلامی گفت: شایسته است در مسئله برجام مسئولان و گروه‌های سیاسی مواضع واحدى در کشور اتخاذ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم خداپرست در خطبه‌های نماز جمعه امروز شریف‌آباد که با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه برگزار شد، پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم به تبیین نقش مثلث استکبارى، سعودى، نفاق در بحران‌سازى اخیر پرداخت و اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عنوان سران طراح این فتنه براى براندازى نظام جمهورى اسلامى تلاش کردند.

وی گفت: عربستان با توجه به داشتن سرمایه‌های فراوان مالی و حمایت قاطع آمریکا و رژیم صهیونیستی، و اصرار بیش از حد بر دشمنی با ایران به تدریج، به متحد درجه اول رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است، همچنین سازمان آدم‌کش منافقان قاتل و جنایت‌کاران ضدملت ایران به‌عنوان پادوها و نیروهاى میدانى این جریان بودند.

خطیب نماز جمعه شریف‌آباد در ادامه از مسئولان خواست شکرگذار حضور حماسی مردم باشند و با تکیه به ظرفیت‌هاى داخلى با عزمى جهادى و انقلابى وارد میدان خدمت شوند.

وی ادامه داد: کشور ایران با کار جهادى و انقلابى و تکیه بر سرمایه‌های ملی و اقتصاد مقاومتی سامان پیدا می‌کند، فاصله طبقاتى و اشرافی گری یک ضد ارزش منفور ملى است که باهم افزایی همه مسئولان و گروه‌های سیاسی در جهت تقویت روحیه اتحاد ملى، انسجام اسلامى و اقتدار نظام موثر است.

حجت‌الاسلام خداپرست، انزواى بین‌المللى آمریکا در شوراى امنیت سازمان ملل‌ را یک شکست ذلت‌بار توصیف کرد و گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند «سر آمریکایی‌ها به سنگ خورد»، به‌دنبال بروز آشوب‌ها، هیلى نماینده آمریکا در سازمان ملل تلاش ‌کرد ایران را «ملتى تروریست» در شوراى امنیت با حمایت رژیم صهیونیستى معرفی کند اما در عمل اکثر کشورها اعلام کردند که این مساله داخلی است و کسی حق مداخله ندارد.

وی در ارتباط با تصمیم ترامپ در مورد برجام بیان داشت: اگر آمریکا پایبندی خویش را به برجام اعلام کنند باید نشانه‌هایی از از تعهدات خود را نشان دهند ،باید زیرساخت‌های تحریمی که طی ۳۰ سال گذشته مهیا کرده‌اند را با برجام لغو ‌کنند که تا امروز نه تنها این کار را نکرده بلکه به بهانه‌های مختلف بر آن افزوده است.

خطیب نماز جمعه شریف‌آباد در همین راستا افزود: آمریکا اگر از این معاهده خارج شود چیز جدیدی نیست چرا که تا امروز ناقض برجام بوده و وضع تحریم‌ها، اتهام تروریسم و نقض حقوق بشر و دخالت‌های اخیر در اغتشاشات، نشانه بدعهدی و غیرقابل‌اعتماد بودن آن‌هاست، وقتى توافقى به راحتی نقض مى‌شود چگونه مى‌توان به جامعه جهانى به ویژه آمریکا اعتماد کرد.

حجت‌الاسلام خداپرست در پایان تأکید کرد: آمریکا در هر مساله ای که مطرح می‌شود سعی می‌کند به‌گونه‌ای تصمیم سازی کند که ایجاد اختلاف در تصمیم‌گیری مسئولان نظام نماید، در صورت تمدید یا عدم تمدید و تعلیق تحریم‌ها، شایسته است مسئولان و گروه‌های سیاسی مواضع واحدى در کشور اتخاذ کنند زیرا آمریکایى‌ها در انتظار اختلاف مواضع مسئولان ایرانى نشسته‌اند.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

امام جمعه موقت ورامین: مسئولان پاسخ مناسبی به مردم بدهند / استکبار هرگاه به مردم خیانت کنند با خشم انقلابی آن‌ها روبرو می‌شوند

امام جمعه موقت ورامین گفت: مردم به احزاب و گروه‌های سیاسی کاری ندارند و مطالبات خود را بیان می‌کنند به‌همین دلیل نیز مسئولان پاسخ مناسب و روشنی به مردم بدهند و از سوی دیگر نیز مزدوران استکبار هم بدانند، هرگاه در برابر این ملت به‌نفع آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس خیانت کنند با خشم انقلابی مردم مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی ، امام جمعه موقت ورامین در خطبه نماز جمعه امروز که با حضور پرشور مردم برگزار شد ، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: ملت ایران ۴۰ سال پیش علیه آمریکا قیام کرد و آن‌ها را از کشور بیرون کرد به‌همین دلیل مشخص است که پس از ۴۰ سال نیز آن‌ها پاتک بزنند.

وی گفت: قدرت مقابله با دشمنان که در ملت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد مشابهی در نقاط دیگر دنیا ندارد و همین مسئله نیز باعث شد که اسلام در مقابل ضداسلام و ملت در مقابل ضدملت ایستادگی کرده و این نتیجه نیز رقم خورد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: در همه کشورهای دنیا و همچنین در ایران اعتراض و درخواست از مسئولان وجود دارد و مسئولان نیز به اندازه توان خود باید پاسخگو باشند ولی این‌که پرچم کشور آتش زده شود و یا بی‌احترامی‌هایی صورت گیرد با اصل اعتراض تضاد دارد.

وی عنوان کرد: مردم گلایه‌هایی دارند و مسئولان دولت، مجلس و قوه قضائیه نیز باید پاسخگو باشند ولی این گلایه‌ها با خسارت زدن به کشور متفاوت است.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: مردم هیچ زمانی به مقدسات توهین نکرده و درصدد نابودی اموال عمومی بر نمی‌آیند به‌همین دلیل نیز به محض این‌که توهین‌ها را دیدند صف خود را از توهین‌کنندگان جدا کردند.

وی با بیان این‌که مسئولان با شعار از کنار خواست مردم عبور نکنند، گفت: مردم پرونده‌های اختلاس و همچنین حقوق‌های نجومی را می‌بینند از سوی دیگر نفوذ آمریکایی‌ها و انگلیس‌ها را در دستگاه‌های کشور می‌دانند و همچنین پرونده‌های اداری‌شان نیز در پیچ و خم‌های اداری معطل می‌ماند به همین دلیل از این موارد خسته شده‌اند.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: درد بیکاری و معظلات اجتماعی آن، سیاست‌های بر زمین مانده اقتصاد مقاومتی و همچنین فراموش شدن مسائل فرهنگی مسائلی است که باعث ناراحتی مردم شده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم به احزاب و گروه‌های سیاسی کاری ندارند و مطالبات خود را بیان می‌کنند به همین دلیل نیز مسئولین پاسخ مناسب و روشنی به مردم بدهند و از سوی دیگر نیز مزدوران استکبار هم بدانند، هرگاه در برابر این ملت به نفع آمریکا، اسراییل و انگلیس خیانت کنند با خشم انقلابی مردم مواجه خواهند شد.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

امام جمعه فیروزکوه: ملت انتظار دارند دولت به شعارها و حرف های خود عمل کند/شعار جانم فدای ایران با آتش زدن پرچم ایران در تناقض است

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: رویکرد مردم نشان از عدم رضایت از مسیر دولت دارد؛ بعد از ۱۲ سال ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان واریز شد و این چه شرکتی است که در این مدت زمان این میزان سود به سهام‌داران خود داد؛ هزینه دو تا سه نان تافتون را به حساب مردم واریز کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های امروز نماز دشمن‌شکن جمعه پس از توصیه همگان به تقوای الهی در ارتباط با سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: مسلمانان جهان اندک نیستند اما باید دید این مسلمانان سبک زندگی اسلامی را در عمل اجرا می‌کنند یا خیر؛ باید فاصله ما به عنوان مسلمان از اسلامی که رهاورد پیامبر اسلام است چه میزان است؛ از خود بپرسید که مشی رسول خدا با تفکر ما فاصله دارد؟

وی گفت: مراجع تقلید ما احکام را بیان می‌کنند اما ما مسلمانان توجه به کلام مراجع تقلید خود نداریم؛ دو واجبی که فراموش شده است امر به معروف و نهی از منکر است؛ این در احکام مراجع تقلید ما وجود دارد اما کدام یک از ما اجرا می‌کنیم؟ ، اگر امر به معروف کنم به من می‌گویند هر کسی را در قبر خود قرار می‌دهند؛ این گفته بسیار غلطی است؛ همه ما وظیفه هدایت و ارشاد یکدیگر را داریم.

امام جمعه فیروزکوه با تاکید بر این‌که امروز در جوامع اسلامی خلا دیانت و معنویت و اخلاق داریم، بیان داشت: هر چند در دنیا خلا معنویت و اخلاق را داریم؛ حتی کسانی که دینی ندارند اذعان دارند شرف و بزرگی و انسانیت در دنیا تعطیل شده است یعنی معنویتی در دنیا وجود ندارد ، بنابراین به‌دنبال معنویت هستند؛ امروز جوامعی را در دنیا داریم که در نام اسلامی است اما تنها چیزی که در آن وجود ندارد اسلام و دینداری است؛ تفکر پیامبر اسلام (ص) در آنجا حکومت نمی‌کند.

وی با اشاره به واریز سهام عدالت تاکید کرد: رویکرد مردم نشان از عدم رضایت از مسیر دولت دارد؛ بعد از ۱۲ سال ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان واریز شد و این چه شرکتی است که در این مدت زمان این میزان سود به سهام‌داران خود داد؛ هزینه دو تا سه نان تافتون را به حساب مردم واریز کردند! انتظار داریم دولت حرفی نزند و اگر حرفی می‌زند حرف خود را عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری ارجمند با اشاره به شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: در پی اغتشاشاتی که در کشور اخیرا ایجاد شد آمریکا به‌دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران در شورای امنیت این مسئله را مطرح کرد که با شکست مواجه شد؛ در این اغتشاشات پرچم جمهوری اسلامی را به آتش کشیدند؛ این‌ها همان کسانی هستند که در سال ۸۸ پرچم امام حسین علیه السلام را آتش زدند؛ شعار جانم فدای ایران می‌دهند اما در عمل پرچم ایران را به آتش می‌کشند! مردم چندین روز راهپیمایی کردند تا بفهمانند راه مردم از این افراد جدا است و دست از رهبری و ولایت و انقلاب نمی‌کشند.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

امام جمعه پیشوا: خیانت چند مسئول باعث تنزل جایگاه ایران در دین‌داری نمی‌شود / مردم ایران دنیا را تکان دادند

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: با خیانت چند مسئول نمی‌توان گفت کشور دین‌داری نداریم، در مقیاس کلان اگر در نظر بگیریم مردم ایران اسلامی دنیا را تکان دادند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روح‌الله باقری ، امام جمعه پیشوا در خطبه‌های امروز نماز عبادی _ سیاسی جمعه پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: برای سنجیدن میزان دین‌داری یک ملت نسبت به مسائل دینی مقایس‌هایی وجود دارد که اگر با یک مقیاس و ترازوی کوچک یا بزرگ وزن کنیم نتایج متفاوتی می‌دهد.

وی گفت: ملت ایران با دین‌داری خود ۴۰ سال پیش در دوران سرمایه‌داری انقلابی به پا کردند و مدل جدید حکومتی به‌وجود آوردند و معادلات جهانی را به‌هم ریختند.

امام جمعه پیشوا افزود: دشمنان ملت گمان می‌کردند با جنگ داخلی توسط عوامل داخلی و جنگ‌های قومی و قبیله‌ای و جنگ هشت ساله صدام بر علیه ایران و ترورها و توطئه‌ها می‌توانند نظام اسلامی را از بین ببرند.

وی عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی هیچ‌گاه نتوانستند غلطی بکنند؛ ایران توانست کمونیست را از بین ببرد و مارکسیست را شکست دهد و زمانی که ایران پرچم عدالت‌خواهی به‌دست گرفت شروع به خودزنی کردند و برج‌های دو قلو را ترکاندند و تقصیر را بر گردن ایران انداختند تا بگویند ایران مرکز شرارت است.

حجت‌السلام باقری با اشاره به نقشه‌های دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی گفت: سال‌های متمادی با تحریم و تهدید و با فتنه‌های مختلف در سال‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ و با مثلث شومی که آمریکا نقشه‌های آن را طراحی کرد و سعودی‌ها هزینه‌های آن را پرداخت کردند و منافقان اجرا کردند، هیچ کاری نتوانستند پیش ببرند.

وی ادامه داد: عامل پیروزی در این چهار دهه از ۱۵ خرداد ۴۲ تاکنون غیر از لطف الهی و عنایات امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف تلاش‌ها و مبارزات مردم و حضور همیشه در صحنه آن‌ها برای دفاع از دین بوده است و اگر بخواهیم از مقیاس دین‌داری مردم را بسنجیم متدین‌ترین مردم را ایران اسلامی دارد.

امام جمعه پیشوا گفت: با خیانت چهار تا مسئول نمی‌توان گفت کشور دین‌داری نداریم، در مقیاس کلان اگر در نظر بگیریم مردم ایران اسلامی دنیا را تکان دادند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی برای دین و اعتقادات و ارزش‌های خود جان دادند و تحریم‌ها را به جان خریدند، از ولایت پشتیبانی کردند چراکه می‌دانستند بدون ولایت به جایی نخواهند رسید.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت فقیه خاطرنشان کرد: از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم نقل شده است که اگر کسی بین رکن و مقام به اندازه عمر حضرت نوح علیه‌السلام بدون ولایت عبادت کند اهمیتی ندارد چراکه ولایت عمود خیمه اسلام و اصل و اساس اسلام است و چندین ستون برای خیمه دین وجود دارد که مهم‌ترین آن ولایت است.

وی افزود: این مردم بودند که ولایت را حفظ کردند و پای دین ماندند و مردم متدین هستند این‌که بعضی سیاه‌نمایی می‌کنند جوان‌ها از دست رفتند مراسمات را ببینید پرچم آمد مردم استقبال کردند.

امام جمعه پیشوا با بیان این‌که دشمن با صرف هزینه‌های بسیار در حال به انحراف کشاندن جوانان است؛ گفت: احسان نراقی جامعه شناس دربار فرح اعتراف می‌کند که آمریکا و غربی‌ها هزینه‌های بسیاری علیه ایران متقبل شده‌اند و این مردم هستند که با مقاومت خود آن‌ها را ناامید کرده‌اند.

وی افزود: مردم ایران ۴۰ سال برخلاف جهت تمام مردم دنیا حرکت کردند و با وجود این همه دشمنی و فساد و ابزارهای مختلف فساد بسیار مشاهده می‌کنیم که دین‌داری مردم بیشتر شده است و حضور جوانان در نماز جمعه، نماز جماعت، دعای ندبه، شرکت در راهپیمایی اربعین، حضور در اعتکاف و سفر کاروان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور پررنگ‌تر شده است.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: با موج‌سازی غربی‌ها و هجمه‌های مختلف و با وجود فضای فساد انگیزی که علیه مردم به راه انداختند، مردم ایران علیه فتنه‌گران ایستادند و با اتکا بر نیروی ایمان و برای پشتیبانی از ولایت‌فقیه با حضور خودجوش خود در راهپیمایی مشت محکمی بر دهان استکبار کوبیدند.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

امام جمعه بخش گلستان: گروه مطالبه‌گری در بهارستان برای رسیدگی به مطالبات مردم تشکیل شده است

امام جمعه بخش گلستان گفت: مردم وظیفه خود را انجام داده‌اند و امروز نوبت مسئولان است تا به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صفایی ، امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه امروز با دعوت نمازگزاران به تقوای اللهی، اظهار داشت: همه ما آرزو داریم که از یاران امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف باشیم و ان‌شاءالله در زمان شکل‌گیری حکومت جهانی اسلام در سمت حق و درست قرار بگیریم.

وی در ادامه با بیان این‌که تقوا سبب تشخیص حق از باطل می‌شود، گفت: زمانی که جامعه غبارآلود باشد افراد با تقوا از بین حق و باطل راه درست را تشخیص می‌دهند و از فتنه‌های ایجاد شده همانند شلوغی‌های اخیر عبور می‌کنند.

امام جمعه بخش گلستان به نقش کشورهای خارجی و برخی خائنین و فریب‌خوردگان داخلی در اتفاقات اخیر اشاره کرد و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دو سال قبل برنامه‌های خود را چیده بودند و در ۲۲ بهمن‌ها قصد داشتند تا انقلاب را به‌طور کلی ریشه‌کن کنند که ۹۰ شهر را برایایجاد اغتشاشات در نظر گرفته بودند.

وی در ارتباط با شایع پراکنی‌های کانال‌های ضدانقلاب، تشریح کرد: در حالی که مجموع تجمع‌کنندگان در برخی نقاط به ۵۰ نفر هم نمی‌رسید با انتشار اخبار کذب می‌گفتند که هزار نفر در آن محل تجمع کرده‌اند که با این کار برخی از جوانان ما را نیز با جابه‌جایی حق و باطل گمراه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در خصوص مورد کم لطفی قرار گرفتن ائمه جمعه، اظهار داشت: تعداد زیادی از مساجد و حسینیه‌ها در اغتشاشات به آتش کشیدهشد و با این حال بازهم به شهدای محراب کم توجهی میشود و این درحالی است که نماز جمعه از اوجب واجبات است.

وی با تاکید بر این‌که ترامپ دیوانه است، ادامه داد: مردم ایران دیوانگی‌های ترامپ را به خوبی درک می‌کنند و با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از این دیوانگی‌ها نشان می‌دهند که روحانیان نیز در این مسیر همراه مردم و آماده شهادت هستند.

امام جمعه بخش گلستان با بیان این‌که مردم وظیفه خود را انجام داده‌اند، تاکید کرد: امروز نوبت مسئولان است که به مطالبات مردم پاسخ بدهند و در ستاد نمازجمعه گروهی برای رسیدگی به مطالبات مردم تشویل داده‌ایم تا. اگرکسی مطالبه‌ای داشت، بتواند از راه درست آن را عنوان. کند.

وی در پایان با توجه به این‌که ۱۷ دی سالروز توطئه کشف حجاب توسط رضاخان بوده است، تصریح کرد: از جمله دلایل تلاش. رضاخان برای ترویج بی‌حجابی در ایران، اعتقاد آمریکا به این‌که راه مقابله با زنان در انقلاب خروج آن‌ها از چادر و رعایت حجاب است.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

امام جمعه خیرآباد: تنها راه برطرف شدن مشکلات اقتصادی اجرای اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه خیرآباد با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی مردم گفت: امروز دشمنان می‌دانند که ما از لحاظ اقتصادی مشکل داریم بنابراین از همین مشکل استفاده می‌کنند و با شعار «مرگ بر گرانی» مردم را به خیابان‌ها کشاندند بعد اهداف شوم خود را پیاده کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر طزری ، امام جمعه خیرآباد در خطبه‌های نماز جمعه امروز پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از ابزارهای ترویج بی‌بند و باری ماهواره است که یکی از آثار آن ازدواج‌های هوسی می‌شود، دشمنان از این طریق سعی در ترویج فساد و فحشا دارند که نتیجه آن فروپاشی اخلاق در جامعه و خانواده است.

وی گفت: صاحب نظران امر رسانه برای ماهواره بیش از ۱۰ آسیب مهم و جدی بیان کرده‌اند که سست شدن بنیان خانواده یکی از آن‌ها است.

امام جمعه خیرآباد افزود: متأسفانه ورود بدون کنترل ماهواره در خانواده‌ها را به تعبیری می‌توان ورود یک فرد نامحرم لااوبالی و دوست ناباب برای فرزندان و خانواده، تشبیه کرد که به‌دنبال اختلاف بین زن و شوهر است و به ناموس او چشم طمع دارد و دین آن‌ها را می‌گیرد.

وی عنوان کرد: ماهواره اعتقادات افراد را ضعیف می‌کند و مرز حیا و غیرت را می‌شکند و حقایق سیاسی را وارونه جلوه می‌دهد، وقت این‌ها را می‌گیرد و آ‌ن‌ها را نسبت به یکدیگر بدبین می‌کند؛ مجاز شمردن خیانت زن به شوهر و عادی‌سازی روابط با جنس مخالف، عادی‌سازی روابط پسر و دختر قبل از اردواج و نمونه‌های دیگر از عوارض استفاده از ماهواره است.

حجت‌الاسلام طزری خاطرنشان کرد: شاید ماهواره منافعی هم داشته باشد اما ضررهای آن بیش از منافع آن است.

امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه این هفته با اشاره به دیداری که مردم قم با رهبر معظم انقلاب داشتند، گفت: رهبر انقلاب فرمودند از ملت تشکر می‌کنم بلکه هزاران مرتبه از ملت رشید فداکار با بصیرت و لحظه‌شناس که فهمیدند چه زمانی باید وارد میدان شوند و در روزهای غیرتعطیل نه یک روز بلکه چند روز و نه یک شهر بلکه تمام شهرهای کشور به میدان آمدند و از انقلاب و نظام خود دفاع کردند.

وی عنوان کرد: این آتش بازی‌ها پاتک انقلاب بود، یعنی دشمن ۴۰ سال است در حال پاتک است چراکه ۴۰ سال قبل مردم ایران با انقلاب اسلامی ضربه مهلکی به استکبار وارد کردند و استکبار و ایادی او ۴۰ سال است تلاش می‌کنند که آن حمله را جواب دهند و نمی‌توانند و هر دفعه از ملت بزرگ ایران شکست می‌خورند.

حجت‌الاسلام طزری اظهار داشت: این آتش‌بازی‌ها که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود سه ضلع داشت، ضلع اول آن که آمریکا و رژیم جاعل صهیونیسم است که برنامه‌ریزی کردند، ضلع دوم آل‌سعود خبیث که هزینه آن را متحمل شد و ضلع سوم پادوهای منافقان بودند که آن را اجرا کردند، با این وجود عده‌ای از مزدوران و قلم به‌دستان داخلی در تلاشند که به مردم القاء کنند این فتنه منشاء خارجی نداشت و توسط عده‌ای از مخالفان و منتقدان دولت صورت گرفت که این خیانتی دیگر است.

وی عنوان کرد: این آسیب‌ها و خساراتی که به ملت و اموال عمومی وارد شد بدون جواب نخواهند ماند و استکبار هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

امام جمعه خیرآباد گفت: دشمن زمانی به ما ضرر می‌زند که ما دچار ضعف باشیم و به فرموده مقام ولایت مگس بر روی زخم نشیند، بنابراین باید زخم را مداوا کرد.

حجت‌الاسلام طزری بیان داشت: امروز دشمنان ما می‌دانند که ما از لحاظ اقتصادی مشکل داریم بنابراین از همین مشکل استفاده می‌کنند و با شعار «مرگ بر گرانی» مردم را به خیابان‌ها کشاندند بعد اهداف شوم خود را پیاده کردند.

وی ادامه داد: تنها راه علاج مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است یعنی تکیه بر توان و ظرفیت درون جامعه و داخلی و این امر با شعار محقق نمی‌شود بلکه باید شبانه‌روز کار کرد.

امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: این‌که مشکلات را بر عهده دیگران بیندازیم و دیگران را متهم به کم‌کاری کنیم مقصر بگردیم و کار و تلاش را رها کنیم زیبنده مسئول نظام اسلامی نیست باید بپذیریم در این زمینه کوتاهی شد و مقصر هستیم و فرصت را مغتنم بشماریم و جبران گذشته کنیم و این زخم اقتصادی را هر چه زودتر التیتام دهیم تا شاهد نشستن مگس بر روی زخم نباشیم.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

امام جمعه باقرشهر: برای پیش برد مملکت همه باید مومن باشند و به اهداف جمهوری اسلامی عمل کنند

امام جمعه باقرشهر گفت: برای پیش برد مملکت همه باید مومن باشند و به اهداف جمهوری اسلامی عمل کنند، از فکر رقابت‌های تند و تیز سیاسی باید بیرون برویم تا بتوانیم مملکتمان را نجات دهیم، باید کار کنیم و کمک کنیم، وحدت و همدلی که رهبر معظم انقلاب در این شرایط می‌خواهد این است.

آیت‌الله سیداحمد موسوی ، امام جمعه باقرشهر در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه امروز ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: مسئولان سیاسی سعی نکنند رقبای خود را زمین بزنند، که این دور از شان ما شیعیان است، حزب و حزب‌بازی و رقابت بازی که بین حزب‌های مختلف کشورهای غیرمسلمان وجود دارد با حزب‌گرایی در کشور ما باید متفاوت باشد.

وی با بیان این‌که آیا در کشور ما نیاز به حزب و جود دارد یا نه، گفت: اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد، که بعضی‌ها می‌گویند حزب لازم است و باید داشته باشیم و قوی هم باشد که بتوانیم مملکت را اداره کنیم اما نظام ما براساس یک نظام امامتی و ولایی است، ما یک رهبر و ولی‌فقیه داریم که همه باید پشت سر ولایت‌فقیه باشند و این حزب و آن گروه نباید وجود داشته باشد همه باید پشت سر ولایت‌فقیه و براساس قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به وظایفشان عمل کنند.

امام جمعه باقرشهر افزود: همه باید به هم کمک کنند تا مملکت را پیش ببریم تا مشکلات مملکت را حل کنیم، اگر بخواهیم سیاست‌بازی کنیم، اگر بخواهیم رقابت‌های سیاسی را مثل آنچه در آمریکا، فرانسه و انگلیس جاری است رقابت سیاسی کنیم، این در کشور ما جایگاهی ندارد دائما اختلاف و درگیری است. ما باید تکلیفمان را مشخص کنیم نظام ما یک نظام ولایتی و امامتی است، ما معتقدیم به امامت معصوم در زمان امامت معصوم معتقدیم به این‌که یک نفر جانشین امام معصوم باشد که از نظر علمی، فکری، تقوایی نزدیک‌ترین فرد به امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف در راس باشد و طبق قانون اساسی که در اختیار ماست که فقه‌های مجلس شورای اسلامی تائید می‌کنند طبق آن ما عمل کنیم.

وی عنوان کرد: برای پیش برد مملکت همه باید مومن باشند به اهداف جمهوری اسلامی و عمل کنند از فکر رقابت‌های تند و تیز سیاسی باید بیرون برویم تا بتوانیم مملکتمان را نجات دهیم، باید کار کنیم و کمک کنیم، وحدت و همدلی که رهبر معظم انقلاب در این شرایط می‌خواهد این است.

امام جمعه باقرشهر گفت: مسئولان و مجموعه‌های سیاسی باید هم‌افزاری کنند، و به هم کمک کنند نه این‌که ریشه هم را بزنند و خوشحال شوند از شکست یکدیگر، این دور از سیاست قرآنی و جمهوری اسلامی ماست، باید هم‌افزاریی کنند و از تحلیل و تحریف یکدیگر خوداری کنند، بسیاری از تحلیل‌های سیاسی در واقع تحلیل قوت است، یعنی نابود کردن قوت یکدیگر است.

آیت‌الله موسوی تصریح کرد: همه باید انتقاد منصفانه داشته باشند، نباید انتقاد با یک کلاغ چهل کلاغ کردن به ابزار شایعه و سیاه نمایی دشمن تبدیل کرد، بعضی متاسفنه حرف‌هایی می‌زنند که این حرف‌های امید مردم و جوانان را از دستگاه حکومتی سلب می‌کند و این شایعه‌ها زمینه‌ساز مشکلات در جامعه می‌شود.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

امام جمعه قرچک: دولت‌مردان باید به مردم پاسخ‌گو باشند

امام جمعه قرچک گفت: دولت‌مردان باید به مردم پاسخ‌گو باشند و باید مشکلات آنان را حل و رفع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی، امام جمعه قرچک در خطبه‌های امروز نماز دشمن‌شکن جمعه که با حضور پرشور مردم برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: قدرت دفاع و ابهت نظامی لازمه جامعه الهی و اسلامی است، چرا امروز از پیشرفت ابزار دفاعی ما در هراس هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهدای فدائیان اسلام شهید نواب صفوی گفت: شجاعت، شهامت، صلابت، غیرت دینی و انقلابی این شهیدان مایه فخر ملت ما است، شهدایی که زمینه ساز انقلاب بودند، در اوج خفقان و غربت و مظلومیت، فریاد «هیهات من الذله» را سر دادند.

امام جمعه قرچک افزود: مردان الهی در هیچ شرایطی تسلیم دشمن نمی‌شوند از قدرت‌های پوچ مستکبرین هراسی ندارند، شهداء اسوه عزت اند، شهداء قیمت مقاومت را به ما فهماندند، موضع نه سازش، نه تسلیم که موضع شهداء بود نتیجه اطاعت از ولایت است.

وی عنوان کرد: در شرایط سخت و بحرانی تنها راه چاره و موضع درست، پذیرش محض رهنود ولی مسلمین است، دفاع از حریم حرم اهل بیت علیهم‌السلام که خط مقدم جبهه نبرد حق و باطل بود تدبیر رهبر فرزانه ما را نجات داد.

امام جمعه قرچک ادامه داد: در انجام فعالیت‌ها و اقدام‌های بزرگ از ولی‌امر زمان خویش مشورت بگیرید امت اسلامی راهنما دارد، از او راهنمایی بگیرید و از تقوای این رهبر جامعه اسلامی استفاده کنید، اگر از رهبر امت اسلامی پیروی کنید به مشکل نخواهید خورد.

وی بیان داشت: همه امنیت‌های موجود و پاکی‌های امروز در جامعه اسلامی از تقوا و پاکی به‌دست‌آمده که شهدا انقلاب اسلامی این دو خصوصیات را داشتند و اگر از این راه خارج شویم دچار همه گرفتاری و گمراهی خواهیم شد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی تأکید کرد: تنها موضوعی که ولایت‌پذیری را در جامعه گسترده کرده ایمان و تقوا است که با ایمان خود پشت ولی‌فقیه خود قرار گرفتند.

وی گفت: عواملی که باعث شد مردم به خیابان‌ها بیایند مشکلات مالی و گرفتاری‌ها بود که مردم به خیابان‌ها آمدند تا مشکلات خود را بیان کنند و راهشان با کسانی که در خیابان‌های شهر ناامنی ایجاد کردند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را آتش‌زدن فرق دارند.

امام جمعه قرچک افزود: نباید مشکلات مردم به فراموشی سپرده شود؛ باید به مشکلات رسیدگی کرد و پاسخگوی مردم بود و به مشکلاتی که عده‌ای اغتشاشگر در کشور ایجاد کردند و ناامنی ایجاد کردند هم رسیدگی کرد و نباید بگذاریم این افراد امنیت عمومی را برهم بریزند.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌مردان باید به مردم پاسخ‌گو باشند و باید مشکلات آنان را  حل و رفع کنند.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

امام جمعه رباط کریم: آمریکا به هیچ دولتی وفا نکرده است

امام جمعه رباط کریم گفت: زمانی که شاه از ایران فرار کرد حتی آمریکا او را قبول نکرد و این جواب خوش خدمتی به آمریکا بود.

حجت‌الاسلام حسینعلی محمدی‌نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه که با حضور مردم خداجو در مصلی نماز جمعه برگزار شد، پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: باید در زندگی عفو و گذشت را یکی از اصول دانست و همواره به کار گرفت.

وی گفت: خانواده‌ها سعی کنند از القاب درست برای یکدیگر استفاده کنند چراکه فرزندان از آن‌ها الگوگیری می‌کنند.

امام جمعه رباط کریم ابراز کرد: اخلاق‌مداری یکی از امور مهم در زندگی است، باید در این اصل در جامعه ترویج یابد.

وی بیان داشت: زمانی که شاه از ایران فرار کرد حتی آمریکا او را قبول نکرد و این جواب خوش خدمتی به آمریکا بود.

حجت‌الاسلام محمدی‌نژاد به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسراییل صحنه ساز اصلی اغتشاشات اخیر بود، انها می خواهند امنیت ایران را به هم بزنند.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در خصوص عدم پرداخت بدهی‌های مردم، خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید بدهی‌های مردم را پرداخت کنند و این‌قدر مردم را آزار ندهند.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

امام‌جمعه اسلامشهر: عدم تصویب قطعنامه در حمایت از آشوبگران یک شکست دیگر برای آمریکا بود

امام‌جمعه اسلامشهر گفت: استکبار جهانی بعد از حضور پرشور مردم در ایران به شورای امنیت سازمان ملل متوسل شد و می‌خواست با تصویب قطعنامه‌ای از آشوبگران حمایت کند ولی هیچ‌یک از اعضا به نفع آمریکا رأی ندادند و این‌یک شکست دیگر برای آمریکای جنایت‌کار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه نماز جمعه ۲۲ دی‌ماه با توصیه به تقوا به اهمیت امانت‌داری در اسلام اشاره کرد و گفت: امام جواد علیه‌السلام می‌فرمایند مؤمن خیانت نمی‌کند. بدهی مردم را ندادن و خودداری از پرداخت مال مردم خیانت است. امام صادق نیز در این خصوص می‌فرمایند که به نماز و روزه فرد نگاه نکنید چراکه ممکن است از روی عادت باشد، به صداقت و امانت‌داری او نگاه کنید؛ بنابراین اگر بخواهیم بدهی مردم را پرداخت نکنیم جز خیانت‌کاران خواهیم بود. همه انبیای الهی برای پیاده کردن راست‌گویی و ادای امانت آمدند.

وی با اشاره به حضور در فصل زمستان به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: زمستان بهار مؤمن است که از بلند بودن شب‌های آن می‌تواند برای قیام و نماز استفاده کرد و از کوتاهی روزهای آن می‌توان برای روزه‌داری استفاده کرد.

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آشوب‌های اخیر و نقش مثلث آمریکا و اسرائیل، عربستان سعودی و منافقین در این آشوب‌ها افزود: در این آشوب‌ها طرح و نقشه با آمریکا و اسرائیل و پول از سعودی‌ها بود دلارهای بادآورده حاصل از فروش نفت در اینجاها خرج می‌شود اجرا نقشه نیز از منافقین بود.

وی با اشاره به اقدامات آشوبگران این ایران گفت: این افراد در این آشوب‌ها به مساجد که مورداحترام در همه ادیان است حمله کردند همچنین در این آشوب‌ها به حوزه‌های علمیه، امامزاده‌ها و دفاتر ائمه جمعه در برخی شهرها نیز حمله کردند معلوم می‌شود که این‌ها از اسلام و دین خبری نداشتند و خیانت‌هایشان وسیع بوده و در این آشوب‌ها و خیانت‌ها این مثلث نقش داشتند

خطیب نماز جمعه اسلامشهر ادامه داد: این نقشه و طرح با حضور مردم مؤمن متدین همیشه حاضر درصحنه ایران اسلام وقتی متوجه شدند که آشوبگران غیر از آنانی هستند که مشکلات اقتصادی دارند خنثی شد. به تعبیر مقام معظم رهبری سر آمریکا به سنگ خورد و بعدازاین هم به سنگ خواهد خورد. مردم شریف اسلامشهر نیز هوشیار بودند و با حضور به‌موقع نیروهای امنیتی هیچ حادثه‌ای در اسلامشهر به وجود نیامد.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی بعد از حضور پرشور مردم در ایران به شورای امنیت سازمان ملل متوسل شد و می‌خواست با تصویب قطعنامه‌ای از آشوبگران حمایت کند و هدفشان به‌زعم خودشان سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی بود ولی در آنجا نیز سرشان به سنگ خورد و در شورای امنیت هم تنها ماندند و منزوی شدند. هیچ‌یک از اعضا به نفع آمریکا رأی ندادند و این‌یک شکست دیگر برای آمریکای جنایت‌کار بود.

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر با اشاره به روز ۲۶ دی‌ماه و سالروز فرار شاه از کشور در سال ۵۷ گفت: با فرار شاه از کشور حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی از بین رفت و بعد از یک ماه از فرار شاه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروی رسید باید قدر این انقلاب و نظام و آزادی را همه بدانند و مانند گذشته از حاصل خون شهدای در طول مدت ۴۰ سال نگهداری کنند.

 

مروج

امام جمعه اندیشه: اگر مردم اغتشاشات اخیر را مدیریت نمی کردند، ایران مانند سوریه می‌شد

امام جمعه اندیشه گفت: دشمن برای مجبور کردن ایران به عقب‌نشینی دست به هر اقدامی می‌زند برای مثال حوادث سال ۷۸ و غائله کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر نیت های پلید دشمنان این مرز و بوم را آشکار می‌کند، در تمام این فتنه‌ها دشمنان مرجعیت و روحانیت دینی را هدف قرار داده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مروج ، امام جمعه شهر اندیشه با اشاره به حوادث اخیر کشور و مقایسه قیام خودجوش مردم علیه آشوب با قیام ۱۹ دی سال ۵۶ گفت: آغاز مبارزات مردم علیه رژیم طاغوت، ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ بود،به همین دلیل نباید این تاریخ را فراموش کرده و به دشمن اجازه عرض اندام بدهیم.

امام جمعه اندیشه در ادامه گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستند تا کشور ما را به دوران قبل از انقلاب اسلامی بازگردانند و به این طریق دین اسلام را به حاشیه بکشند.

وی افزود: ملت ایران همواره ثابت کردند که در برابر ظلم و ستم ساکت نمی مانند در همین مورد می توان به قیام مردم علیه کودتای امریکایی در ۲۸ مرداد اشاره کرد که مردم با رهبری یک مرجع دینی در برابر حکومت ظالم ایستادگی کردند.

مروج گفت:امام جمعه اندیشه گفت: دشمن برای مجبور کردن ایران به عقب نشینی دست به هر اقدامی می زند برای مثال حوادث سال ۷۸ و  غائله کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر نیت های پلید دشمنان این مرز و بوم را آشکار می کند، در تمامی این فتنه ها دشمنان مرجعیت و روحانیت دینی را هدف قرار داده بود.

امام جمعه شهر اندیشه گفت: جمعیت انقلابیون هر روز در حال رشد در بین ملتهای آزادیخواه و مستقل جهان هستند، دلیل اصلی که حوادث اخیر به سرعت خنثی شد همین تفکر انقلاب و انقلابی گری در بین مردم و همچنین یک صدایی مردم، رهبری، احزاب و گروه های مختلف بود.

وی افزود: قیام علیه آشوب اخیر مردم شبیه به قیام مردم در ۱۹ دی و ۱۵ خرداد بود چرا که مردم فهیم و با بصیرت ما بین مرجیعت انقلابی و مرجعیت انگلیسی تفاوت قائل می شوند.

امام جمعه اندیشه در پایان عنوان کرد: اگر حوادث اخیر به خوبی توسط مردم مدیریت نمی شد، بدون شک تبدیل ایران به کشوری همچون سوریه دور از تصور نبود.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

امام جمعه ملارد: دشمن در فتنه اخیر قصد زیرسئوال بردن اقتدار ایران را داشت

امام جمعه ملارد با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: دشمن در فتنه اخیر قصد زیرسئوال بردن اقتدار ایران را داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسینی ، امام جمعه ملارد در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه امروز که با حضور پرشور مردم برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: طبق گفته قرآن کریم در آخرت فقرا یقه ثروتمندان را خواهند گرفت ما وظیفه داریم به قشر ضعیف جامعه کمک کنیم و به فکر آن‌ها باشیم.

وی با بیان این‌که شعار و حمله منافقان به سمت دین و روحانیت و اقتدار ملت بود، گفت: دشمن قصد گرفتن ابزار اقتدار ایران را داشت. ما در بحث موشکی یکی از قوی‌ترین قدرت‌ها هستیم و می‌خواهند این اقتدار رو از ما بگیرند و ما به هیچ وجه نمی‌گذاریم این اقتدارها را از ما بگیرند. یکی دیگر از ابزار اقتدار ما حضور مقتدرانه در منطقه است همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما آمریکا را علاوه بر ایران از منطقه هم بیرون کردیم و این یکی از قدرت‌ها و عزت‌های کشور ماست.

امام جمعه ملارد با اشاره به این‌که فتنه اخیر سه ضلع داشت ، افزود: مستکبران، ثروتمندان حرام‌خوار، منافقان کوردل و نفوذیان داخلی از جمله ضلع‌های این مثلث شوم بودند.

وی ادامه داد: دشمنان ما خیلی ساده و احمق هستند که می‌خواهند ما را زمین بزنند چون ما با تمام قوا ایستادیم.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام مردم و دلسوزان و مسئولان متحد شوند تا دشمن جایی برای جولان نداشته باشد.

وی گفت: هر فتنه‌ای که رخ می‌دهد جای پای دشمنان ما وجود دارد و اگر حواسمان نباشد باید منتظر حمله از طرف دشمن باشیم.

امام جمعه ملارد بیان داشت: در ماه‌های اخیر منافقان در کشورهای اروپایی جلسات متعددی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی برگزار می‌کردند و با هوشیاری مردم و مسئولان دفع شد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که تمام اقشار ایران که اعتراض دارند باید زیر نظر تمام رسانه‌های فارسی زبان اعتراضشان ثبت و به گوش دنیا برسد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که نخستین درسی که باید از این فتنه بگیریم این است که باید در مقابل دشمن هوشیار و بیدار باشیم، تاکید کرد: هر وقت افتخاری به ایران می‌رسد دشمن قصد تلخ کردن این شیرینی افتخار را دارد.

وی گفت: باید همواره هوشیار باشیم، دشمن ما دشمن واقعی است و این‌ها هزار و ۴۰۰ سال با ما دشمنی دارد و خواهد داشت و دشمنان اعتقاد دارند که جنگ اصلی با اسلام است.

امام جمعه ملارد با بیان این‌که همبستگی و همدلی و اتحاد و حضور به موقع شما مردم سبب شکست فتنه شد، گفت: یکسری مردم اعتراضات اقتصادی داشتند که به حق بود و دشمن فکر می‌کرد با به صحنه آمدنش کار نظام تمام است ولی مردم راهشان را از دشمنان در لحظه‌های اول جدا کردند.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اقتدار دستگاه‌های نظامی و انتظامی و اطلاعاتی یکی دیگر از بازوهای شکست فتنه بود.

 

نظر شما