شناسهٔ خبر: 23525314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

مسئولان با مردم صادقانه سخن بگویند/ باید از کاخ‌ها بیرون آمد و جنوب شهر را دید/ همه بودجه حوزه های علمیه به اندازه یک دانشگاه نیست

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولان با مردم با صداقت سخن بگویند، گفت: بیکاری قابل تحمل نیست. از کاخ‌های شیشه‌ای باید بیرون آمد و از جنوب شهر دیدن کرد. از فارغ‌التحصیلان دانشجوی بیکار سراغ بگیرید، خود من در معرض مراجعه هستم گاهی دلم می‌خواهد بنشینم گریه کنم، افراد به هیچ‌کجا دست‌شان نمی‌رسد و درآمد خانوادگی کم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، در خطبه های امروز (22 دیماه ) نماز جمعه تهران با بیان اینکه اغتشاشات اخیر طرح آمریکا، صهیونیسم و عربستان بود، اظهارداشت: نظام اسلامی دشمنان خائن قسم‌خورده‌ای دارد که چشم دیدن دین خدا را نداشته و استقلال هیچ کشوری را برنمی‌تابند.

امام جمعه موقت تهران، اغتشاشات اخیر در کشور را حادثه عبرت‌انگیز و بیدارگری خواند که باید نسبت به آن روشنگری شود، ادامه داد: فتنه چهره‌های منافق را هویدا و نابود می‌کند، این آشوب‌ها دوست و دشمن را نشان می‌دهد و در این فراز و نشیب‌ها گوهر افراد جامعه نمود پیدا می کند.

وی با بیان ارزیابی خود در رابطه با آشوب‌های اخیر در کشور خاطرنشان کرد: بهترین طرحی را در این رابطه رهبر معظم انقلاب داشتند که فرمودند این اغتشاش عوامل بیرونی دارد و طراحی شده است. ما‌ه‌ها شیطان بزرگ و ایادی آن برنامه ریزی کردند و افرادی در مراکز توطئه تحت مطالعه قرار گرفتند و از این فرصت سوء استفاده کردند.

خطیب موقت جمعه تهران افزود: آشوب‌های این چنینی طرح آمریکا و صهیونیسم و با پول عربستان و پادوهای آنان است که در راس آن منافقین بدبخت و آواره بودند که از خود بریده و به بیگانگان پناهنده شدند و پادویی آنها را برعهده گرفتند.

وی  اضافه کرد: البته برای ما متقن نبود که پس از فتنه 88 چنین اتفاقی بیفتد اما آنهایی که فکر می‌کنند انقلاب تمام شده و سعی دارند گفتمان انقلابی را به حاشیه ببرند و همچنان مسائل جزئی‌ بی‌ارزش را بزرگ می‌کنند، بدانند دشمنان ما منتظر غفلت هستند و به محض اینکه احساس کنند مردم مشکل دارند از همان نقطه وارد می‌شوند و سعی در نابودی دارند. لذا باید در این رابطه مردم همواره بسیج شده و هوشمندانه زندگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خطال به ملن انقلابی ایران با بیان این که همیشه باید دست به ماشه و بسیجی باشید،‌ یادآور شد: دشمنان 40 سال از ملت ما تودهنی خوردند و مردم همواره در مقابل توطئه‌های آنان مقاومت کردند و مشت محکمی بر دهان آمریکا زدند و از این به بعد هم هرگاه آمریکا گرفتار توهم، جهالت و سردرگمی شود و قصد برهم زدن آرامش انقلاب اسلامی را داشته باشد بداند باز هم از ملت ما تو دهنی خواهد خورد و با مشت‌های گره کرده عاشقان شهادت مواجه خواهد شد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر افزود: این برای ما قابل توقع نبود که بعد از فتنه 88 با چنین فتنه‌ای مواجه شویم. آنهایی که گفتمان انقلاب را به حاشیه می‌رانند و مسائل جزئی بی‌ارزش را عمده می‌کنند و دنبال ارضای هوس‌هایشان هستند،  می‌گویند تا کی انقلاب باید باشد؟ دشمن بیکار نیست و منتظر همین غفلت شماها است، تا احساس کنند مردم مشکل دارند تا وارد شوند و از همان نقطه ضربه می‌زنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: تا شرف و استقلال حاصل شده از خون شهیدان پابرجا باشد، دشمن عنادش را روزافزون خواهد کرد، لذا در برابر این دشمن باید گفتمان انقلاب و انقلابی گری پابرجا باشد.

امام جمعه موقت تهران، اظهارات اخیر ترامپ درباره حوادث رخ داد را یاوه‌‌گویی تعبیر کرد و اظهار داشت:  ترامپ بداند مردم بانی حکومت هستند،‌ مردم انقلاب را به بار آوردند و حفاظت کردند. لذا هرکجا موردی بوده مردم سینه سپر کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان با بیان اینکه با مردم با صداقت سخن بگویید، تاکید کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان و جنوب شهری و روستاییان است و باید اینها به نوا برسند، نه اشرافیان مرفه بی‌درد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر دولت محترم نیروهای انقلابی را از گردونه سنگرهای خدمت بیرون کند، آسیب و سیلی می‌خورد و نمی‌تواند مملکت را اداره کند، این ممکلت با انقلاب، استقلال پیدا کرده است؛  روحیه لیبرالی و اشرافی برای جامعه مفید نبوده و  با این روحیه نمی‌توان خلاء‌های مملکت را پر کرد.

وی، بی‌توجهی به فرهنگ و ایمان را از عوامل سواستفاده دشمن دانست و گفت:‌ ما در جنگ برتر شدیم و تولید مقاومت کردیم،  مرزها را درنوردیدیم و انقلاب را صادر کردیم، حالا جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی در دستور کار دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر این که مجلس باید در بودجه 97 نکاتی را رعایت کند، تصریح کرد: مجلس باید نظارت کند و اقتدار خود را نشان دهد. باید رهرو راه مدرس باشد، مجلس باید بر اوضاع مملکت اشراف پیدا کند، کم‌کاری و فساد را دنبال کنند، کمیسیون‌های مجلس این موارد را تعقیب کنند. اینقدر عقب نشینی و انفعال به نفع مجلس وانقلاب نیست.

خطیب موقت  جمعه تهران با بیان این مطلب که مجلس نشان دهد دیده بان خوبی برای جامعه و مردم است، یادآور شد:‌ مجلس باید در قانون‌گذاری سراغ مسائل اصلی برود،  نه موارد حاشیه‌ای که مقابله با شورای نگهبان را در پی دارد،‌ این مسائل حاشیه‌سازی و کار مجلس نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی اضافه کرد: در بودجه، برای فرهنگ بودجه‌ای قابل اعتنا در نظر گرفته نشده است. به تقویت زیرساخت های حوزه‌های علمیه توجه نمی‌شود و همه بودجه ای که پیش بینی شده درصد کمی از یک دانشگاه از دانشگاه‌های کشور است، اگر می‌خواهید دین را رواج دهید باید برای حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی در بودجه، برنامه‌ای مناسب پیش بینی کنید.

وی در ادامه، لزوم فقرزدایی را موردتوجه قرار داد و گفت: مردم همیشه در میدان هستند،‌ اگر جنگ باشد اینها بچه‌هایشان را می‌فرستند، از این اشراف و بالانشین‌ها در صحنه‌های خطر ندیدم که کسی سینه سپر کند، لذا باید در بودجه هم جهت حمایتی را از اقشار ضعیف جامعه پیش‌بینی کنید. فقر بعد از 4 دهه افتخاری برای انقلاب نیست. انقلاب پابرهنگان و جنوب شهری و روستاییان است و باید اینها به نوا برسند نه اشرافیان مرفه بی درد.

امام جمعه موقت تهران، تامین بودجه و پول‌پاشی را دو مقوله متفاوت دانست و اظهار داشت: باید برای اشتغال جوانان مدیریت کارآمد داشته باشیم. اینکه گفته شود چقدر بودجه دادیم، کافی نیست، به اندازه  کافی هم وعده شنیده شده است مردم منتظر اقدام و عمل هستند.

 امام جمعه موقت تهران اضافه کرد:‌ بیکاری قابل تحمل نیست. از کاخ‌های شیشه‌ای باید بیرون آمد و از جنوب شهر دیدن کرد. از فارغ‌التحصیلان دانشجوی بیکار سراغ بگیرید، خود من در معرض مراجعه هستم گاهی دلم می‌خواهد بنشینم گریه کنم، افراد به هیچ‌کجا دست‌شان نمی‌رسد و درآمد خانوادگی کم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، خواستار اعتنا و احترام به مردم در دستگاه‌های مختلف شد و گفت:‌ شعارهای غربی برای مردم خوشایند نیست، هرچند ممکن است برای قشری رای بیاورد، اما مردم ما مومن و معتقد به قیامت هستند و باید آنان را تحویل گرفت. اگر مطالباتی دارند باید حرفشان و اعتراضان را شنید،‌ نه شنیدنی که تمام شود،

وی خطاب به مسئولان افزود: اگر نمی‌توانید وعده‌های بی‌خودی ندهید. با مردم با صداقت سخن بگویید و کار را به دست خود مردم بدهید. تمام انبیاء سنگرشان توکل به خدا بوده، مردم را از طریق رضای خدا می‌توان راضی کرد، دین خدا را رواج بدهید دشمن خدا را شاد نکنید، به دین و اخلاق بپردازید.

وی ادامه داد:‌ قوه قضاییه و قضات ما هم مردم را ناراضی نکنند و آنان را تحویل بگیرند، طلاق‌های سریع ندهند. در یکی از شهرستان‌ها آقایی روحانی آمده بود که می‌گفت دختر خانمی 3 بار نامزد کرده و از هرکدام مبلغی برای سکه گرفته و آخر گفته نمی‌خواهم با او زندگی کنم، او هنوز دوشیزه است و به خانه بخت نرفته، اما 3 باز ازدواج کرد؛ اینها خلاف رضای خدا است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تشکر از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در برخورد با فتنه‌گران و برهم‌زنندگان امنیت مردم، گفت: نیروهای امنیتی در این اغتشاشات اخیر شهید دادند، اغتشاش‌گران به مدارس، حوزه‌های علمیه و پایگاه‌های نمازجمعه حمله بردند، اینها کار ملت نیست،  این ضدمردم است، دست شیطان بزرگ است. مردم صف اعتراض‌گران و معترضین قانونمند را از اغتشاش‌گران جدا کردند و در این میان نیروی انتظامی سنگ تمام گذاشت،  شنیدم که طی این چند شب فرماندهی نیروی انتظامی خودش تمام شب را در دفتر بوده است و رصد می‌کرد. نیروهای ما کتک خوردند اما دست به اسلحه نبردند،  کتک خوردند اما کتک نزدند،  لیدرها را دستگیر کردند، اما به کسی آسیب نزدند و این قدرت و شخصیت است، ما به نیروهای مسلح خود می‌بالیم.

انتهای پیام   313/17

نظر شما