شناسهٔ خبر: 23525012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

توهین زشت ترامپ به مهاجران آفریقایی و لاتین‌تبار

رئیس جمهور آمریکا در نشستی رسمی به مهاجران کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی توهین کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، واشنگتن پست در گزارشی از اشاره توهین آمیز دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به مهاجران بعضی از کشورها در یک جلسه رسمی در کاخ سفید خبر داده است.

ترامپ پنجشنبه در جلسه ای با حضور نمایندگان جمهوری‏خواه و دموکرات کنگره در اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده اند، گفت: " چرا این مردم از کشورهایی که چاه توالت هستند را به اینجا راه می دهیم؟"

رسانه های دیگر آمریکایی هم به نقل از منابع ناشناس این سخنان را تایید کرده اند.

انتشار این سخنان با واکنش بعضی از اعضای جمهوری خواه کنگره همراه بوده است.

به گزارش بی بی سی، کاخ سفید بدون تکذیب این سخنان در بیانیه ای اعلام کرد: "بعضی از سیاستمداران در واشنگتن مدافع منافع کشورهای خارجی هستند ولی ترامپ همیشه برای مردم آمریکا می جنگد."

بر اساس این بیانیه ترامپ در پی اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکاست تا این کشور پذیرای مهاجرانی باشد که به رشد اقتصادی آمریکا کمک کنند.

نیویورک تایمز نیز پیش تر در گزارشی به نقل از ترامپ نوشته بود که اهالی هائیتی مبتلا به ایدز هستند و اگر شهروندان نیجریه پایشان به آمریکا باز شود دیگر به آلونک های خود در کشورشان بر نخواهند گشت.

میا لاو، دیگر جمهوری خواه کنگره که هائیتی ‏تبار است، سخنان ترامپ را نامهربانانه و نخبه گرایانه دانسته است.

ترامپ سخنان فوق را در جلسه ای که برای بررسی اصلاح قوانین مهاجرتی برگزار شده بود، مطرح کرده است.

پیش از اظهارات ترامپ، سناتور دموکرات، ریچارد دوربین درباره اهمیت اعطای ویزای اقامت موقت به شهروندان کشورهایی که دچار بلایای طبیعی، جنگ یا همه گیری ها هستند، صحبت کرده بود.

ترامپ در پاسخ گفته است آمریکا باید در پی اعطای اقامت به شهروندان کشورهایی مانند نروژ باشد.

نظر شما