شناسهٔ خبر: 23524796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

امام جمعه موقت مشهد مقدس: سیاسیون به فکر حل مشکلات مردم باشند

امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: سیاسیون به‌جای تعارض با یکدیگر به فکر حل مشکلات مردم باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: خداوند انسان را در متن خلقت خود با دو نیاز اساسی قرار داده و آن دو نیاز مادیات و معنویات است؛ انسان البته نباید در باتلاق مادیات بیفتد و دلبسته نباید بشود و اسلام راه‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: نخستین راهی که اسلام توصیه کرده این است که در مادیات زندگی انسان باید به پائین‌تر از خود نگاه کند؛ اگر این دستور را انسان به کار بگیرد حداقل چند اثر دارد؛ اثر اول این است که به آنچه دارد قانع می‌شود و زندگی برای وی شیرین می‌شود، اثر دوم این است که دست انفاق انسان باز می‌شود و اثر سوم این است که انسانی که به پائین دست خود نگاه می‌کند، خود نوعی شکرگزاری است.

فرزانه خاطرنشان کرد: اسلام عنوان می‌کند که نوعی زندگی را انتخاب کنید که مخارج آن پائین باشد و زندگی پرخرج را انتخاب نکنید؛ آخرت مکان اصلی و جایگاه اصلی انسان است؛ وقتی مخارج زندگی سبک باشد خیلی راحت می‌توان به مسائل اخروی فکر کرد.

وی با بیان اینکه تنظیم مخارج زندگی به نحوی که به امور دینی نیز رسیدگی شود نوعی تقوا است اظهار داشت: سبک زندگی برخی به نحوی نیست که بتوانند برای رسیدگی به امور آخرت فراغ داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در هفته‌های اخیر نگاه دنیا به ایران دوخته شده بود، مقام معظم رهبری در 19 دی در دیدار با مردم قم سخنرانی مهم و تحلیلی واقع‌بینانه و بی‌نظیر از وقایع اخیر داشتند؛ در این سخنرانی مقام معظم رهبری عیار و قدر و منزلتی برای مردم ایران برشمردند و فرمودند لازم است از ملت عزیزمان تشکر کنم و هزار بار باید تشکر کنم زیرا ملتی رشید، وفادار و بابصیرت و زمان شناس و لحظه شناس است و هر کدام از این تعابیر تفسیر زیادی دارد.

فرزانه با اشاره به اینکه این ملت به این حد از تکامل رسیده و رهبر معظم انقلاب این گونه از آن تعریف می‌کند تصریح کرد: چند علت برای این تکامل می‌توان برشمرد؛ نخست اینکه این ملت دارای تفکر تشیع است؛ تفکر شیعی دارای چندین خصوصیت است که نخستین آن این است که با فطرت انسان سازگار است و دوم اینکه تفکر شیعی متکی به عقل و منطق است و از خرافات و جهل دور است و رهبرانی بی‌نظیر و بی‌بدیل دارد.

وی افزود: علت دوم این است که این ملت، جاذبه‌هایی از رهبران خود دیده که جز در ائمه این خصوصیات اینها دیده نشده است؛ دل مردم با عشق به این دو رهبری گره خورده است؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی و این حکومت نیز از دلایل دیگر این تکامل است، مردم میان نظام و مسئولان تمایز می‌گذارند و به این شناخت رسیده‌اند که اگر مسئولی به نظام پایبند بود به وی توجه دارند و اما اگر کسی با نظام ارتباطی ندارد تحت تاثیر وی قرار نمی‌گیرند.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تصریح کرد: اگر حکومت نداشتیم این اقتدار و توان نظامی را نیز نداشتیم و این عزت را در دنیا نداشتیم و مردم قدر نظام خود را به خوبی می‌دانند و اگر روزی مسئولان از نظام جدا شوند مردم از عشقشان به نظام جدا نمی‌شوند.

فرزانه گفت: مردم قدر شهدا را خوب می‌دانند و برای مادر شهید عظمت قائل هستند؛ این مردم به ایران عشق می‌ورزند؛ این ملت با این خصوصیات با دو چیز در آن واحد روبه‌رو است؛ نخست با دشمن و سپس با مشکلات و زخم‌ها. دشمن همان استکبار و آل سعود و منافقان است و درصدد هستند که بر این ملت مسلط شوند.

وی با بیان اینکه دشمن با هدف تسلط مشکل‌سازی می‌کند اظهار داشت: این ملت موفق شدند دشمن را از منطقه خارج کنند و بیرون بیندازند؛ در این 40 سال ملت قوی‌تر شده ‌و آمریکا نیز دیگر آن آمریکای 40 سال قبل نیست.

فرزانه تصریح کرد: یکسری مشکلات مربوط به خود ما و مسئولان است؛ سیاسیون به جای این که به فکر حل مشکل باشند شروع به خراب کردن یکدیگر می‌کنند، یکدیگر را خراب کردن مشکلی را حل نمی‌کند؛ مشکل نخست مشکل محرومیت است و خانواده‌های زیادی دچار محرومیت هستند.

وی افزود: زخم بعدی، پاک نشدن از مشکل اشرافی‌گری است؛ ماشین‌های کذایی و اشرافی‌گری کذایی بخشی از آن در میان مسئولان است و سومین زخم تبعیض و عدم عدالت است، قرار بود امکانات این کشور به صورت برابر تقسیم شود. ضعف بعدی، بیکاری است که این جوان رشید خوش استعداد وقتی بیکاری سراغ وی می‌آید، فقر و فساد به سراغ وی می‌آیند.

فرزانه گفت: غارت ثروت عمومی مشکل دیگر است، بخشی از مشکلات مربوط به دشمن و بخشی مربوط به ضعف مسئولان است. مشکلات داخلی به کجا برمی‌گردد؟ بخشی مربوط به مسئولان است؛ اگر قرار باشد انقلابی عمل شود رهنمود و راه به خوبی در فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد.

امام جمعه موقت مشهدمقدس اظهار داشت: مسئولان باید دلشان قرص باشد و میدان مسئولیت را میدان تفاخر ندانند و نه باید برای حل مشکلات مردم چشمشان به بیرون باشد؛ این مردم تصمیم گرفته‌اند این راه مستقیم انتخاب شده را با قدرت و شور و نشاط و انگیزه حرکت کنند و هر مانعی را از سر راه بردارند.

نظر شما