شناسهٔ خبر: 23524619 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آغاز عملیات اطفاء حریق نفتکش ایرانی از صبح امروز

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران به ادامه تلاش ها برای روشن شدن هرچه سریعتر وضعیت کشتی حادثه دیده ایرانی اشاره کرد و گفت: عملیات اطفاء حریق این کشتی مجدد از ساعت 7:30 صبح امروز، 22 دی ماه آغاز شده و عملیات همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سیروس کیان ارثی روز جمعه در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با سفیر کشور ژاپن در تهران در محل شرکت ملی نفتکش افزود: پیش بینی می شود چنانچه شرایط جوی اجازه بدهد عملیات اطفاء حریق فردا به اتمام برسد.

وی به انفجاری که ساعت 10 امروز در روی کشتی صورت گرفت نیز اشاره کرد و ادامه داد: اکنون کشتی آتشخوار به شدت در حال اطفاء حریق ناشی از این انفجار است.

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 نفر سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و2 تن بنگلادشی خبری نیست.

البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 32 خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد.

نظر شما