شناسهٔ خبر: 23524122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بخشدار سومار:

تیم های ارزیاب در حال بررسی میزان خسارت وارده ناشی از زلزله اخیر هستد

قصرشیرین- ایرنا- بخشدار سومار گفت: پس از وقوع زمین لرزه 5.6 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، تیم های ارزیاب با اعزام به روستاهای منطقه، در حال بررسی میزان خسارت وارده هستند.

صاحب‌خبر -

جواد محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از نصب دستگاه لرزه نگار در محل بخشداری سومار خبر داد و افزود: در پس وقوع زمین لرزه 5.6 دهم ریشتری و پس از لرزه های متعدد از صبح روز گذشته تاکنون، ساختمان بخشداری سومار و تعدادی از واحدهای مسکونی این منطقه مرزی دچار آسیب دیدگی شد.
وی اظهار کرد: تیم های ارزیاب و نیروهای هلال احمر هم اکنون در منطقه مستقر و در حال برآورد میزان خسارت هستند و تا عادی شدن شرایط در این منطقه مرزی حضور دارند.
بخشدار سومار اضافه کرد که علاوه بر زلزله 5.6 دهم ریشتری، پس لرزه های متعدد از صبح روز گذشته تاکنون نیز باعث افزایش خسارت به واحدهای مسکونی و اداری سومار شد که پس از بررسی همه جانبه، میزان خسارت وارده، اطلاع رسانی می شود.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 2 بخش مرکزی و سومار - نفت شهر، در مجموع 27 هزار تن جمعیت دارد.
بخش سومار هم اکنون دارای 9 روستا با 150 خانوار جمعیت است.
از ساعت 10 و 29 دقیقه صبح امروز تاکنون حدود 70 پس لرزه در منطقه مرزی سومار قصرشیرین به وقوع پیوست که بزرگترین آن 5.6 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد، باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/8066 خبرنگار:فرزین مدرسی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما