شناسهٔ خبر: 23523732 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور وزرای فرهنگ، خارجه و علوم؛

اجلاس گفتگوهای فرهنگی آسیایی فردا افتتاح می‌شود

نخستین اجلاس گفتگوهای فرهنگی آسیایی، فردا با سخنرانی وزرای ارشاد، امور خارجه، علوم و با حضور مهمانانی از ۲۰ کشور آسیایی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس گفتگوهای فرهنگی آسیایی، ساعت ۹ صبح شنبه ۲۳ دی‌ماه، با سخنرانی ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان  فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس دبیرخانه گفتگوهای فرهنگی بین‌المللی در حسینیه الزهرا (س) این سازمان افتتاح می‌شود.

همچنین در این مراسم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مصطفی آیدین، رئیس هیأت امنای دانشگاه استانبول، محمود نیلی، رئیس دانشگاه تهران، محمد مشکات‌الدین، رئیس دانشگاه شرق داکا و دین شمس‌الدین، مشاور رییس جمهور اندونزی، به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

بر اساس این خبر، کمیسیون‌های «شرق آسیا»، «شبه‌قاره» و «آسیای مرکزی و قفقاز» این اجلاس، به مدت سه روز و به ترتیب در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، دانشگاه فرودسی مشهد و مازندران (بابلسر)، با حضور اندیشمندانی از ایران و ۲۰ کشور از قاره آسیا، برگزار خواهد شد.

این همایش به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه مازندران (بابلسر)، مؤسسه فرهنگی اکو، مجمع بین‌المجالس آسیایی و مرکز گفت‌وگوی همکاری آسیایی، برگزار می‌شود.

نظر شما