شناسهٔ خبر: 23522396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سازمان بنادر: درمورد حضور احتمالی سرنشینان در موتورخانه نفتکش هنوز چیزی مشخص نیست سازمان بنادر: درمورد حضور احتمالی سرنشینان در موتورخانه نفتکش هنوز چیزی مشخص نیست

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آماده‌سازی شرایط برای ورود نیروهای امدادی به داخل نفتکش ایرانی / سازمان بنادر: درمورد حضور احتمالی سرنشینان در موتورخانه نفتکش هنوز چیزی مشخص نیست

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی گفت: مرکز امداد و نجات دریایی چین در حال اندازه گیری و ارزیابی دمای پاشنه (عقب) نفتکش است تا در صورت مساعد بودن شرایط، نیروها بتوانند برای تعیین تکلیف سرنشینان نفتکش وارد بدنه کشتی شوند.

محمد راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: پس از مهار آتش و یا کاسته شدن از شدت آتش، نیروها را می توان وارد نفتکش کرد.

وی درباره وضعیت موتورخانه نفتکش که گفته می شود سرنشینان می توانند در آنجا پناه گرفته باشند، اظهار داشت: هنوز چیزی مشخص نیست.

موتورخانه نفتکش حدود 15 متر در زیر آب قرار دارد، بنابراین شرایط مناسبی را برای استقرار سرنشینان نفتکش داراست.

پیش از این گفته شده بود، در صورتی که سرنشینان در موتورخانه نفتکش که در زیر آب قرار گرفته، مستقر شده باشند، احتمال زنده بودنشان وجود دارد.

علی ربیعی مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با سفیر چین خواستار ادامه عملیات مهار آتش توسط چینی ها در شب شده بود.

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 نفر سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست.

البته روز دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 32 خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما