شناسهٔ خبر: 23521524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مکرون در تماس تلفنی با ترامپ خواستار پایبندی طرف ها به برجام شد

تهران – ایرنا – 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود 'دونالد ترامپ' بر لزوم پایبندی به توافق هسته ای با ایران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از رویترز، کاخ ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهوری بر عزم فرانسه برای اجرای دقیق توافق نامه و لزوم رعایت آن توسط همه طرف ها تاکید کرد.
تماس تلفنی مکرون و ترامپ درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا امروز جمعه باید در مورد تعلیق تحریم ها علیه ایران تصمیم گیری کند.
به گفته 'رکس تیلرسون' وزیر خارجه آمریکا، ترامپ و مقامات مربوط به موضوع برجام بعدازظهر پنجشنبه (به وقت محلی) گردهم خواهند آمد تا درباره این مساله تصمیم گیری کنند.
دونالد ترامپ در 12 اکتبر برخلاف گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تایید پایبندی ایران به این تعهدات، تصمیم گرفت تا اجرای تعهدات از سوی ایران را تایید نکند. به دنبال این مساله، کنگره 60 روز فرصت داشت تا درباره بازگشت تحریم هایی که به موجب برجام تعلیق شده بودند، تصمیم بگیرد.
کنگره آمریکا با پایان یافتن این مهلت، هیچ تصمیمی نگرفت و دوباره نوبت ترامپ است که در پایان 90 روز دیگر، در این باره تصمیم گیری کند.
با این حال اعضای اتحادیه اروپا بر اجرای تعهدات برجامی همه کشورهای عضو از جمله آمریکا تاکید کرده اند و نسبت به تخریب این توافق بین المللی هشدار داده اند.
شبک**9423**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما