شناسهٔ خبر: 23521375 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارشناس داوری: تاج، کمیته داوران را همانند بقیه ارکان فدراسیون فوتبال بزرگ ببیند

R1443/P36439/S3,27/CT1

کارشناس داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که مهدی تاج باید کمیته داوران را همانند بقیه ارکان فدراسیون و حتی باشگاه‌ها بزرگ ببیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان در مورد انتقادات اخیر از داوران در بازی‌های لیگ برتر یادداشتی را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است که آن را عیناً در زیر می‌خوانید:

«مدتی است که دوباره اشتباهات فاحش داوری باعث شده تیر انتقادات باشگاه‌ها و طرفداران آنها به سمت کمیته داوران و فدراسیون فوتبال روانه شود تا شاید رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص چاره اندیشی کند.

ابتدای فصل جاری به جهت اختلافاتی که رئیس کمیته داوران و رئیس دپارتمان داشتند، داوری پنج هفته کابوس‌وار و پر از اشتباهات فاحش را پشت سر گذاشت که همین امر استعفای کامرانی‌فر را در پی داشت و بعد از کناره گیری وی، تصمیم‌گیری در خصوص امور و چیدمان داوری به دست اصفهانیان افتاد تا کمی از التهابات کاسته شود. به نظر می‌رسید که داوری روند کم اشتباه‌تری را دنبال کرده و در برخی از هفته‌ها اشتباه اندکی را مشاهده کردیم، اما اصفهانیان که ریاست هر دو بخش را به‌طور خودکار و با خیال راحت در دستش دید، نتوانست اوضاع را مدیریت کند و با واگذار کردن چیدمان داوری و ناظران به دست افراد ناشناخته اوضاع قضاوت را بهم ریخت و این بار صدای داوران و ناظران را درآورده است که شاهد طغیان داوران بودیم و حتی نسبت به برگزاری دوره توجیهی نیم فصل هم شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت.

انتظار داوران از اصفهانیان به‌عنوان عضو هیئت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال این است که از موقعیتی موجود استفاده کرده و باعث ارتقای داوری شود، نه اینکه اعتراض داوران به دنبال خود داشته باشد. فکر می‌کنم اصفهانیان این توانایی را ندارد که بتواند شخصی همسو را به‌عنوان رئیس دپارتمان پیشنهاد دهد و دبیرکل آن را بپذیرد. این امر یعنی عدم توانایی ایشان بر اداره امور داوری که جزو بزرگترین ضعف‌های اصفهانیان محسوب می‌شود. علاوه بر آن، تعداد زیاد نیروی کم تجربه در دپارتمان داوری یکی دیگر از فاکتورهای مورد انتقاد رئیس کمیته داوران است و فکر می‌کنم حتی با کم کردن بعضی از این افراد و افزودن دو داور بازنشسته قوی می‌تواند بر روند اجرایی امور مرتبط با داوران تاثیر بسزایی ایفا کند در صورتی که هر چه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم، استرس و اضطراب داوران بیشتر خواهد شد. تا جایی که اطلاع دارم به جهت همین فضای پیش آمده، برخی از ناظران داوری ماه‌ها در دپارتمان داوری حاضر نمی‌شوند تا بتوانند مشاوره‌ای به کادر اجرایی بدهند و این مسئله خود به خود حس تقابل را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به اینکه آقای تاج، فردی استراتژیک و برنامه محور است، انتظار می‌رود در ساختار ضعیف کنونی دخالت کند و سر و سامانی به اوضاع نه چندان مناسب کمیته داوران و دپارتمان داوری دهد و این بخش را مثل بقیه ارکان فدراسیون و حتی باشگاه‌ها بزرگ ببیند تا در ادامه شاهد اعتراضات تیم‌ها و داوران نباشیم.»

انتهای پیام/

نظر شما