شناسهٔ خبر: 23519895 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

دنیزلی گزینه اصلی سرخ‌پوشان؛

سرمربی جدید تراکتورسازی بزودی معرفی می‌شود/ 2 ترکیه‌ای کاندیدای جانشینی گل‌محمدی

مسئولان باشگاه تراکتورسازی برای هدایت تیم خود با دو مربی ترکیه‌ای وارد مذاکره شده‌اند و جانشین یحیی گل‌محمدی تا بازی با سایپا معرفی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، تیم فوتبال تراکتورسازی امروز در هفته نوزدهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور مقابل میزبانش نفت تهران با 2 گل شکست خورد که این باخت موجب شد تا وضعیت سرخ‌پوشان بسیار بدتر شود و یحیی گل‌محمدی بیش از پیش به در خروجی این باشگاه نزدیک شد.

در چنین شرایطی مسئولان باشگاه تراکتورسازی از روزهای گذشته در تلاش هستند تا یک مربی ترکیه‌ای را به ایران بیاورد و هدایت تیم را به او بسپارند. به خدمت گرفتن مربی ترکیه ای به منظور ارج نهادن به خواسته هواداران تراکتورسازی است و به همین دلیل نمایندگان این باشگاه از چند روز قبل در کشور ترکیه با دو مربی بزرگ این کشور وارد مذاکره شده‌اند.

گزینه اصلی و نهایی این باشگاه مصطفی دنیزلی سرمربی نامدار ترکیه‌ای است که به نظر می‌رسد با توجه به رابطه خوب وی با مدیرعامل تراکتورسازی، حضور این مربی ترک تبار محتمل است. دنیزلی اولین بار توسط آجرلو به فوتبال ایران آمد و هدایت پاس تهران را برعهده گرفت و حالا هم بدش نمی‌آید بار دیگر در بازگشت به ایران با آجرلو کار کند.



 

مسئولان باشگاه با او در حال چانه‌زنی هستند تا نظرش را برای بازگشت به فوتبال ایران جلب کنند. از این رو دنیزلی با توجه به شهرت بالایش رقم بالایی نیز از مسئولان تراکتورسازی درخواست کرده و مسئولان باشگاه قصد دارند رقم او را پایین بیاورند.

دیگر اختلاف‌نظری که در مذاکرات تراکتوری‌ها با این مربی صاحب‌نام ترکیه‌ای وجود دارد، مدت زمان قرارداد است که در این راستا، شنیده می‌شود دنیزلی اعلام کرده است تا پایان فصل می‌تواند هدایت این تیم را بر عهده بگیرد اما مسئولان باشگاه تراکتورسازی برای عقد قراردادی به مدت یک و نیم فصل اصرار می‌ورزند.

از سویی، با توجه به اینکه احتمال عدم توافق با دنیزلی وجود دارد، تراکتوری‌ها یک مربی ترک‌تبار دیگر را هم به عنوان آلترناتیو برگزیده و با او نیز وارد مذاکره شده‌اند. گزینه دوم ترکیه‌ای تراکتورسازی اِرتورو سالام سرمربی سابق بشیکتاش است.

سالام 48 ساله در دوران بازیگری خود 167 مسابقه در ترکیب بشیکتاش انجام داده و با ورود به دنیای مربیگری هدایت تیم‌های سامسون اسپور، کایسری اسپور، بشیکتاش، بورسیا اسپور، اسکیسه اسپور و مالاتیا اسپور را برعهده داشته است.



 

این مربی 48 ساله با تیم بورسا اسپور سابقه قهرمانی در لیگ ترکیه را داراست و با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور داشته است. سالام از سابقه خوبی در فوتبال ترکیه برخوردار است و در صورتی که به ایران بیاید، می‌تواند با تراکتورسازی موفق باشد.

تراکتوری‌ها با سالام نیز مذاکرات خود را پیش برده‌اند و در صورتی که توافق آنها با دنیزلی به سرانجام نرسد، با این مربی جدی‌تر صحبت خواهند کرد. سالام البته هنوز برای حضور در فوتبال ایران به طور کامل جواب مثبت نداده اما با توجه به اینکه ممکن است به دلیل سن بالای دنیزلی او نتواند در ایران مثل گذشته بازدهی داشته باشد، سالام گزینه بعدی تراکتوری‌ها است و باید دید در آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می‌دهد.

افزودنی است مسئولان باشگاه تراکتورسازی در تلاش هستند تا قبل از بازی با سایپا تکلیف کادر فنی خود را روشن کنند و در صورتی که مذاکرات آنها با دنیزلی یا سالام به نتیجه برسد، سرمربی جدید سرخ‌پوشان نهایتاً تا روز سه‌شنبه هفته آینده معرفی خواهد شد.
 

نظر شما