شناسهٔ خبر: 23519390 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

بودجه حوزه آموزش پزشکی مناسب نیست

مشهد- ایرنا- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حوزه آموزش پزشکی از اعتبارات آموزش عالی کشور سهم مناسبی ندارد و اصلاح این وضعیت نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی است.

صاحب‌خبر -

محمدباقر لاریجانی روز پنجشنبه در حاشیه همایش مسئولان و معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 9 کشور به خبرنگاران اظهار کرد: افزایش بودجه حوزه آموزش می تواند جایگاه آموزش پزشکی، آزمایشگاهها، علوم پایه و مراکز آموزشگاهی زیر پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در کشور، منطقه و جهان ارتقا دهد.
وی نگرش آمایشی، ماموریت گرایی و مرجعیت علمی دانشگاهها را از برنامه هایی عنوان کرد که در حوزه آموزش علوم پزشکی دنبال می شود و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.
وی خاطر نشان کرد: تحول در نظام آموزشی، حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم، هدفدار بودن آموزش، مجازی سازی، بازبینی شیوه های آزمون و اعتباربخشی مراکز درمانی از دیگر برنامه های در حال اجرا است.
لاریجانی با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این دانشگاه سالیان سال است که در حوزه پزشکی فعالیت های آموزشی زیادی انجام می دهد و در برخی از رشته ها بیش از چندین دهه فعال است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: منطقه آمایشی 9 دانشگاههای علوم پزشکی به لحاظ جمعیتی یک دهم کشور را پوشش می دهد و متشکل از دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمالی است.
وی افزود: این منطقه آمایشی در سطح کشور فعال بوده و ماموریت های خاصی در حوزه آموزش پزشکی مانند تغذیه، دندانپزشکی، علوم اعصاب و درمان های تسکینی به این منطقه واگذار شده است.
وی با اشاره به نظام اعتباربخشی و اهمیت آن در ارزیابی خدمات درمانی و آموزشی گفت: هم اینک هیچ موسسه ای در حوزه علوم پزشکی و هیچ بیمارستان آموزشی در سطح کشور نداریم که مورد اعتباربخشی قرار نگرفته باشد.
همایش یک روزه روسا و معاونان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی منطقه 9 کشور با حضور افزون بر 70 نفر از مسئولان این حوزه از استان های شمال و شرق کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132

انتهای پیام /*

نظر شما