شناسهٔ خبر: 23518972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تابستان ۱۳۹۷اوج تنش آبی در کهگیلویه وبویراحمد+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

تابستان ۱۳۹۷ تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد به نقطه‌ی اوج می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب وتابستان ۱۳۹۷، اوج تنش آبی در کهگیلویه وبویراحمد برق استان در شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان گفت: در تنش آبی، میزان مصرف و تولید آب برابر می‌شود.
لدنی نژاد به راهکار‌های مدیریت تنش آبی اشاره کرد و افزود: کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر مهمترین دلیل این تنش آبی است که باید با تامین آب از آب‌های جاری و سد‌ها (به جای منابع آب زیرزمینی) و فرهنگ سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف این تنش آبی را مدیریت کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم در این جلسه با اشاره به رشد سالانه ۸ درصد مصرف برق استان گفت: این میزان مصرف از میانگین کشوری حدود ۳ درصد بیشتر است.
راهزادی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان ۸۰ میلیارد تومان مطالبه دارد که بخش صنعت بیشترین مطالبات را به خود اختصاص داده است.
اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه آبشار یاسوج از جاذبه‌های گردشگری این شهر است گفت:اگر تدابیری اندیشده نشود آب آبشار یاسوج به طور کامل خشک خواهد شد به همین منظور مسئولان باید در این باره چاره اندیشی کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه وصول نشدن مطالبات دستگاه‌های خدمات رسان منجر به کاهش کیفیت خدمات رسانی این دستگاه‌ها به مردم می‌شود گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا دستگاه‌هایی که بدهی آب و برق دارند مکلف به پرداخت بدهی خود شوند.
فیلی افزود: باتوجه به اینکه ۸۰ درصد تامین آب شهر یاسوج از آبشار است باید منابع آب از روان آب‌ها تامین شود تا آبشار یاسوج به طور کامل خشک نشود.
وی تامین آب آشامیدنی پایدار شهر یاسوج، جمع آوری شبکه‌های هوایی برق و انتقال به شبکه‌های زیرزمینی را از مهمترین اولویت‌های شهر یاسوج بیان کرد.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت: اصلاح الگوی مصرف آب و برق،ایجاد منابع جدید مالی و درآمدزایی، واگذاری طرح‌های عمرانی استان به بخش خصوصی، تامین اعتبار طرح تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج و اصلاح شبکه‌های آب در یاسوج و مادوان را از مهمتری برنامه‌های استان برشمرد.
پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به وجود هزار و ۶۴۱ روستای پراکنده با جمعیت ۳۱۳ هزار نفر در استان گفت: از این تعداد روستا، ۸۷ درصد دارای تاسیسات آبرسانی هستند و هزار و ۴۰۶ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوkد.
کناری فرماندار شهرستان بویراحمد هم دراین جلسه گفت: شهر یاسوج جزء ۵ شهر مهاجرپذیر کشور است که هم با کمبود آب و هم با کاهش کیفیت آب مواجه است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1781959" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1987281/1781959?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما