شناسهٔ خبر: 23518516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد:

برداشت بیش از 22 تن قارچ و مصرف 3 میلیون لیتر سوخت در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از برداشت بیش از 22 تن قارچ خوراکی و مصرف 3 میلیون و 400 هزار لیتر سوخت در 9 ماهه نخست امسال در شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  غلامرضا قنبری در گفت و گو با خبرنگار گلوگاه ما،‌ در زمینه پرورش قارچ های دکمه‌ای در گلوگاه اظهار کرد: قارچ‌ها با ارزش غذایی زیاد می‌تواند یکی از منابع تأمین کننده مواد معدنی، پروتئینی و ویتامین‌های مورد نیاز انسان باشد که در 9 ماهه امسال در شهرستان گلوگاه بیش از بیست و 2 تن قارچ دکمه‌ای به بازار مصرف عرضه گردید.



وی افزود: با توجه به اینکه قارچ دکمه‌ای از جمله مشاغلی است که نیاز به امکانات محدود برای پرورش داشته و طول دوره رشد آن کوتاه است و برای دانش آموختگان بخش کشاورزی و افراد غیر متخصص بعنوان یکی از مشاغل مناسب می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: مراحل مختلف رشد قارچ، شرایط بهینه نگهداری کمپوست از مرحله تلقیح بذر تا برداشت، بیماری‌ها و آفات مهم، شرایط آماده سازی همچون تهویه، نوردهی، رطوبت و آبیاری از جمله مواردی است که کارشناسان این مدیریت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و در بازدیدهای میدانی از مراکز پروزش قارچ آموزش می‌‌‌دهند.

قنبری در خصوص مصرف سوخت کشاورزی در گلوگاه، ‌اظهار داشت: برای تأمین سوخت بخش کشاورزی در 9 ماهه نخست امسال بیش از سه میلیون و 400 هزار لیتر سوخت در بین بهره‌ برداران بخش کشاورزی شهرستان گلوگاه توزیع شده است.

وی بیان داشت: این مقدارسوخت توزیعی برای استفاده موتورپمپ‌های کشاورزی، انجام عملیات زراعی و باغی، ماشین آلات کشاورزی، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه اضافه کرد: به منظور آشنایی رانندگان و مالکین سمپاش‌ها، کارگاه آموزشی یک روزه نحوه کالیبراسیون سمپاش‌ها با حضور 35 نفر از بهره برداران در شهرستان برگزار گردید.

وی ادامه داد: این کارگاه آموزشی که با هماهنگی اداره ترویج و مکانیزاسیون در مرکز جهاد کشاورزی دهستان کلباد برگزار گردید، بهره برداران با انواع سمپاش‌ها، اجزاء و قسمتهای مختلف آن، کالیبراسیون سم‌پاش‌ها، تعیین و رعایت زمان دقیق مبارزه با توجه به شرایط جوی و مرحله رشد محصول و علف هرز آشنا شدند.

قنبری گفت: با دعوت از کارشناس شبکه بهداشت شهرستان گلوگاه، نکات و شرایط بهداشتی جهت انجام سمپاشی نیز در این دوره آموزش داده شد.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما