شناسهٔ خبر: 23516274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نشست خبری موگرینی و وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه پس از دیدار با ظریف

موگرینی:آمریکا به برجام پایبند باشد/ لودریان: ترامپ تعلیق تحریم های ایران را تمدید کند/ جانسون: آمریکا پیام اروپا را بشنود/ گابریل: برهم زدن برجام خطرناک است +عکس

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: برجام منطقه را امن‌تر کرده است و از شکل‌گیری یک رقابت تسلیحاتی بالقوه ممانعت کرده است. انتظار داریم که همه طرف‌ها به طور کامل به این توافق پایبند باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، فدریکا موگرینی پس از نشست مشترک وزرای خارجه ایران، آلمان، انگلیس، فرانسه در جمع خبرنگاران افزود: مصمم به حفظ توافق هسته‌ای هستیم و معتقدیم که مردم ایران باید از مزایای اقتصادی این توافق بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در حالی که از مسائل دیگری مانند توسعه موشک‌های بالستیک و تنش‌های منطقه‌ای، این موضوعات خارج از حوزه توافق هسته‌ای هستند و باید در فرمتی دیگر به آن‌ها رسیدگی شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: ما گفت‌وگوی کوتاهی هم درباره اتفاقات اخیر در ایران داشتیم.

پاریس به توافقنامه هسته ای با ایران پایبند است

وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری در بروکسل گفت: پاریس به توافقنامه هسته ای با ایران پایبند است و از همه طرف ها دعوت می کند تا به این توافقنامه پایبند باشند.

وی افزود: هیچ تردیدی درباره پایبندی ایران به توافقنامه هسته ای نیست و امیدواریم تعلیق تحریم های این کشور تمدید شود.

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: آمریکا باید به توافقنامه هسته ای پایبند باشد و باید تحریم های سیاسی ایران لغو شود.

لغو برجام پیام بسیار خطرناکی ارسال می‌کند

وزیر خارجه آلمان گفت: ضروری است که این پیام را حفظ کنیم که با دیپلماسی می‌توان مانع از ساخت تسلیحات اتمی شد، آن هم در دوره‌ای که در نقطه دیگری از جهان برخی تلاش می‌کنند به سلاح اتمی دست یابند.

وی افزود: اینکه بر تنها توافقی که توانسته از گسترش تسلیحاتی جلوگیری کند اثر منفی بگذاریم، پیام بسیار خطرناکی ارسال می‌کند.

زیگمار گابریل ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده و شواهدی که این مسئله را نقض کند، وجود ندارد.

گزینه ای بهتر از توافقنامه هسته ای با ایران نیست

وزیر امور خارجه انگلیس نیز در نشست خبری در بروکسل گفت: هیچ گزینه ای بهتر از توافقنامه هسته ای که با ایران به دست آمد، وجود ندارد

وی افزود: بر اساس آنچه آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران توافقنامه هسته ای را اجرا می کند و این مسئله بسیار مهم است.

بوریس جانسون ادامه داد: گردهم آمده‌ایم تا پیام مشترک اروپایی را اعلام کنیم. اینکه برای برجام ارزش قائل هستیم و تصور می‌کنیم که دستاورد دیپلماتیک چشم‌گیری است و ایران به آن پایبند بوده است.

نظر شما