شناسهٔ خبر: 23515533 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت 15زمین لرزه در طول 2ساعت گذشته در بخش مرزی سومار

قصرشیرین- ایرنا - از صبح امروز (پنجشنبه) و در طول 2 ساعت گذشته، 15 زمین لرزه در بخش مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه در سامانه اطلاع رسانی موسسه لرزه نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ساعت 10 و 29 دقیقه صبح امروز تا ساعت 12 و 48 دقیقه در مجموع 15 زمین لرزه قصرشیرین و گیلانغرب را لرزاند که بزرگترین آن به بزرگی 5.6 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و کمترین آن نیز 3 دهم ریشتر به ثبت رسیده است.
شدت این زمین لرزه ها، به قدری بود که اهالی شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب آن را با شدت تمام احساس کردند.
از زمان وقوع زلزله مهیب 7.3 دهم ریشتری 21 آبان تاکنون به دنبال وقوع پس لرزه های شدید، اهالی شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب از ترس ناشی از وقوع دوباره پس لرزه ها، در خیابان ها، معابر عمومی، چادرها و کانکس های اسکان موقت به سر می برند.
شدت زلزله های امروز که چهار مورد آن بالای پنج ریشتر قدرت داشت به حدی بود که برخی از ساختمان های نیمه تخریب شده زلزله 7 و سه دهم ریشتری 21 آبان در گیلانغرب به طور کامل فرو ریخت.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب از مصدوم شدن چهار تن در پی زلزله های امروز به صورت جزیی خبر داد و گفت که مصدومان پس از مراجعه به مرکز درمانی شهرستان به صورت سراپایی مداوا شدند.
فرهاد همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچنین به برخی واحدهای مسکونی نیز که در جریان زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان آسیب دیده بودند ، نیز خسارت وارد شد.
وی گفت: شدت زمین لرزه های صبح امروز سومار در این شهرستان به حدی بود که به طور کامل احساس شد و مردم از ترس به خیابان ها آمدند.
وی اظهار کرد: به منظور ارزیابی بیشتر، تیم های ارزیاب به مناطق مختلف این شهرستان و پنج روستای مرزی بخش سومار اعزام شدند.
تا ساعت 12 صبح امروز بیش از یک هزار و 700 پس لرزه در استان به ثبت رسیده بود که 315 مورد بالای سه ریشتر قدرت داشت و 63 مورد هم بالای چهار ریشتر بوده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی

انتهای پیام /*

نظر شما