شناسهٔ خبر: 23515088 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آخرین اخبار از وقوع زلزله نسبتا شدید در کرمانشاه و ایلام امتحانات دانشگاه ایلام لغو شد اعزام تیم‌های ارزیاب

حوالی ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه صبح امروز، ۵ زلزله نسبتا شدید بالاتر از ۵ ریشتر، منطقه سومار واقع در استان‌های

صاحب‌خبر -

حوالی ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه صبح امروز، ۵ زلزله نسبتا شدید بالاتر از ۵ ریشتر، منطقه سومار واقع در استان‌های کرمانشاه و ایلام را لرزاند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه زلزله‌های نسبتا شدیدی مناطقی از استان‌های کرمانشاه و ایلام را لرزاند.

زلزله اول در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه و ۳۱ ثانیه، با قدرت ۵.۶ ریشتر در حوالی سومار و در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و به فاصله ۱۵ دقیقه زلزله دوم با قدرت ۴.۴ ریشتر در همان منطقه و در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

همچنین در ساعت ۱۰ و ۵۱ دقیقه و ۳۸ثانیه، زلزله‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که مرکز آن زرنه واقع در استان ایلام گزارش شده است.

بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زلزله‌ای ۵ ریشتری در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه و ۱ ثانیه و زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری نیز در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۴. ثانیه به ترتیب در عمق ۱۲ و ۱۰ کیلومتر زمین در منطقه سومار رخ داده است.

اعزام تیم‌های امدادی به منطقه
طبق اعلام معاون عملیات سازمان امداد و نجات، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند اما هنوز گزارشی از خسارت احتمالی این زلزله‌ها به دست نیامده است.

محمودیان، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه نیز تصریح کرد: همه نیروهای امدادی و ستادی از هلال احمر تا یگان‌های نظامی در مناطق فوق در حالت آماده باش قرار دارند.

کرمی، معاون عمرانی استاندار ایلام هم گفت: تمام دستگاه‌ها در آماده باش کامل بوده و اکیپ های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

زلزله در عراق هم احساس شد

رسانه‌های‌محلی‌ از احساس شدن زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری سومار در شهرهای اربیل و بغداد خبر می‌دهند؛ گفته شده این زمین‌لرزه در اغلب مناطق عراق احساس شده است.

وقوع ۹ زمین لرزه در سومار استان کرمانشاه

طی یک ساعت گذشته ۹ زمین لرزه منطقه سومار از استان کرمانشاه را لرزاند.

با دو زمین لرزه صبح امروز تاکنون مجموعا ۹ زمین لرزه منطقه سومار از استان کرمانشاه را لرزانده است.

قدرت این زمین لرزه ها بین ۳.۴ تا ۵.۴ ریشتر بوده و در عمق ۸ تا ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده اند.

زمان این زمین لرزه ها از ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه تا ۱۱ و ۳۹ دقیقه بوده است.

آماده باش هلال احمر استان ایلام/خسارتی گزارش نشده است

در ایلام هم در پی زلزله های اخیر که این استان را به لرزه درآورد و همچنین وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در زرنه این استان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از آماده باش هلال احمر استان ایلام خبر داد و گفت:از زلزله های ایلام خسارتی گزارش نشده است.

محمد سلیمانی اظهار داشت: زلزله ای که دقایقی پیش به وقوع پیوست در منطقه سومار مرز ایلام و استان کرمانشاه بود.

وی افزود: تا این لحظه هیچگونه خسارت جانی در پی نداشتی، خسارت مالی نیز در حد متوسط و پایین شاید باشد که این ارزیابی های بعدی در این جهت را می طلبد که برآورد شود.

امتحانات دانشگاه ایلام لغو شد

معاونت آموزشی دانشگاه ایلام اعلام کرد امتحانات این دانشگاه لغو شد.

 امتحانات دانشگاه ایلام در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۶ در نوبت بعداز ظهر لغو شد.

بنابر اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه ایلام کلیه امتحانات بعد از ظهر امروز پنج شنبه به دلیل احتمال پس لرزه لغو و تاریخ برگزاری متعاقبا از طریق معاونت آموزشی اعلام می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما