شناسهٔ خبر: 23514547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

صبح امروز؛

چندزلزله نسبتاشدید مناطقی از استان‌های کرمانشاه و ایلام را لرزاند

صبح امروز، ۵ زلزله نسبتا شدید منطقه سومار واقع در مرز استان‌های کرمانشاه و ایلام را لرزاند.

صاحب‌خبر -

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از مهر، صبح امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه زلزله‌های نسبتا شدیدی مناطقی از استان‌های کرمانشاه و ایلام را لرزاند.

زلزله اول در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه و ۳۱ ثانیه، با قدرت ۵.۶ ریشتر در حوالی سومار و در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و به فاصله ۱۵ دقیقه زلزله دوم با قدرت ۴.۴ ریشتر در همان منطقه و در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

همچنین در ساعت ۱۰ و ۵۱ دقیقه و ۳۸ثانیه، زلزله‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که مرکز آن زرنه واقع در استان ایلام گزارش شده است.

بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زلزله‌ای ۵ ریشتری در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه و ۱ ثانیه و زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری نیز در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۴. ثانیه به ترتیب در عمق ۱۲ و ۱۰ کیلومتر زمین در منطقه سومار رخ داده است.

اعزام تیم‌های امدادی به منطقه

طبق اعلام معاون عملیات سازمان امداد و نجات، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند اما هنوز از خسارت احتمالی این زلزله‌ها گزارشی به دست نیامده است.

محمودیان، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه نیز تصریح کرد: همه نیروهای امدادی و ستادی از هلال احمر تا یگان های نظامی در مناطق فوق در حالت آماده باش قرار دارند.

کرمی، معاون عمرانی استاندار ایلام هم گفت: تمام دستگاه‌ها در آماده باش کامل بوده و اکیپ های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

زلزله در عراق هم احساس شد

رسانه‌های‌محلی‌ از احساس شدن زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری سومار در شهرهای اربیل و بغداد خبر می‌دهند؛ گفته شده این زمین‌لرزه در اغلب مناطق عراق احساس شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما