شناسهٔ خبر: 23511251 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تعداد ثبت نام کنندگان آزمون سراسری قرآن وعترت دراستان سمنان به ۱۵۰۰ نفر رسید

خبرگزاری شبستان: مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: شمار متقاضیان ثبت نام کرده شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان از مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفت.

صاحب‌خبر -

مجتبی نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، با بیان اینکه سمنان در ردیف پنج استان برتر از نظر ثبت نام داوطلبان در آزمون سراسری قرآن و عترت قرار دارد گفت: ثبت نام از علاقه مندان به حضوردر آزمون مذکور تا پایان دی ماه تمدید شده و افراد می توانند با مراجعه به سامانهwww.quranedu.ir نامنویسی  کنند.

 

وی، لزوم استفاده از روش‌های مدرن و به‌روز در مراحل مختلف ثبت‌نام، آزمون، تصحیح پاسخنامه‌ها تا صدور گواهی و مدارک معادل این آزمون را از ویژگی‌های این دوره ازمسابقات عنوان کرد و افزود: امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای گروه‌های مختلف همچون «مؤسسات قرآنی»، «مراکز قرآنی»، «بقاع متبرکه» و «دانش‌آموزان» و «مخاطبان آزاد» در هر رده سنی برگزار می‌شود.

 

نورمحمدی تصریح کرد: این آزمون با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت  به‌صورت مشترک اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این آزمون همزمان در رشته‌های «حفظ قرآن کریم» با ۱۵ زیرشاخه، «ترجمه و مفاهیم» با ۳ زیرشاخه، «معارف اهل‌بیت (علیه السلام)» با چهار زیرشاخه و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.

 

به گفته نورمحمدی شرکت در این آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن بدون محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است.

 

وی به فعالیت گسترده موسسات قرآنی این استان در ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: شش موسسه قرآنی این استان به نام های موسسه جامع القرآن خواهران سمنان، جامع القرآن واحد خردسالان سمنان، موسسه علوی سمنان، جامع القرآن خواهران شاهرود، موسسه تبیان شاهوار شاهرود و راهیان بصیرت گرمسار موفق شده اند بین٥٠ تا ۳۰۰ نفر ثبت نام کنند.

 

نورمحمدی خاطرنشان کرد: موسساتی که در این آزمون موفق شوند شاخص های تعیین شده در نامنویسی را  به دست آورند به عنوان موسسات برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از متقاضیان حضور در آزمون سراسری قرآن و عترت خواست تا برای ثبت نام در سامانه مذکور سریعتر اقدام و این امر را به ساعات پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

 

آزمون سراسری قرآن وعترت همزمان با سراسر کشور دهم اسفند در هشت شهرستان استان سمنان نیز برگزار می شود.

 

نظر شما