شناسهٔ خبر: 23510814 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

فرمانده چینی عملیات اطفا و نجات نفتکش ایرانی:

تمام تلاش خود را برای اطفا نفتکش و نجات ملوانان بکار گرفته ایم

فرمانده چینی عملیات اطفا و نجات نفتکش ایرانی با اشاره به ادامه عملیات اطفا نفتکش ایرانی گفت: چین تمام تلاش خود را برای اطفا نفتکش و نجات ملوانان بکار گرفته است و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / 'شی کوان وی' روز پنحشنبه در جریان بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران از کمیته بحران شانگهای که به منظور عملیات امداد و اطفا نفتکش ایرانی در دریای چین تشکل شده است افزود: افزون بر 13 کشتی امداد و نجات و اطفا حریق برای اطفا این نفتکش بکار گرفته است اما به دلیل شرایط نفتکش بیشتر از سه کشتی همزمان نمی توانند در عملیات شرکت کنند.
او گفت: قلب ملت چین در این حادثه با ملت ایران است و همه ما هم از این رویداد ناراحت هستیم و تلاش خود را برای اطفا نفتکش و نجات جان ملوانان بکار گرفته ایم.
وی افزود: در چند روز گذشته چندین بار با استفاده از آتشخوارهای بزرگ حمله را برای مهار آتش شروع کردیم اما در عمل به دلیل شرایط کشتی و انفجارهای مستمر و همچنین انتشار گازهای سمی، این عمیات ناموفق بوده است.
فرمانده چینی عملیات اطفا و نجات نفتکش ایرانی در ادامه با اشاره به دعوت ایران از یک کشتی ژاپنی برای کمک به مهار آتش گفت: از این پیشنهاد استقبال کرده ایم و کشتی ژاپنی، ساعت 22 امشب به وقت پکن به محل می رسد.
وی در واکنش به پیشنهاد سفیر کشورمان که خواستار مشارکت تیم ایرانی و متخصصان شرکت کشتیرانی کشورمان در عملیات امداد و اطفا شد از این پیشنهاد استقبال کرد.
مقامات چینی می گویند سه کشور آمریکا، کره جنوبی و چین در حال اجرای عملیات اطفا حریق و همچنین جستجو برای یافتن خدمه ایرانی این کشتی هستند.
شنبه شب به وقت چین یک کشتی فله بر هنگ کنگی به نام کریستال با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان 'جه جیانگ' چین حاوی 64 هزار تن غله که از آمریکا بارگیری شده بود به مقصد استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین در حرکت بود که در بین راه به یک کشتی نفتکش با نام 'سانچی' با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شده و از 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی خبری نیست روز دوشنبه پیکر یکی از خدمه ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.
تانکر سانچی با پرچم پاناما در حال حمل 136 هزار تن میعانات ایران به کره جنوبی بود این رقم معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات به ارزش حدودا 60 میلیون دلار است.
کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بوده، آسیب جزئی دیده و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

/ایرنا

نظر شما