شناسهٔ خبر: 23504818 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بررسی آماری واکنش‌ کاربران توییتر به سخنان رهبر انقلاب

اهمیت نظر ایشان درباره اغتشاشات اخیر که بازتاب‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته، موجب واکنش برخی کاربران توییتر شده است. در این گزارش واکنش کاربران توییتر را به این رویداد بررسی کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رهبر انقلاب به سنت هر ساله خود و به مناسبت سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶، صبح روز گذشته (سه شنبه) با مردم قم دیداری داشته و در آن به بیان صحبت‌هایی درباره اغتشاشات اخیر پرداختند.

ایشان در این دیدار که هزاران نفر از مردم قم در آن حضور داشتند، به بیان توطئه دشمنان خارجی با ملت ایران پرداخته و سه ضلع دشمنی در حوادث اخیر را «امریکا» به عنوان برنامه ریز ، «عربستان» به عنوان حامی مالی و «منافقین» در قالب پادویی برای اجرای نقشه‌ها و توطعه‌ها دانستند. تقدیر از مردم با بصیرت ایران و لزوم توجه به خواسته‌های موجه مردم توسط مسئولان، از سایر بخش‌های این صحبت‌ها بود *.

اهمیت نظر ایشان درباره اغتشاشات اخیر که بازتاب‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته، موجب واکنش برخی کاربران توییتر شده است. در این گزارش واکنش کاربران توییتر را به این رویداد بررسی کرده‌ایم.

بررسی آماری موج #تقاص_میگیریم در توییتر (۱۹ و ۲۰ دی‌ماه)

با بررسی بیش از ۱٫۵ میلیون کاربر توییتر در سامانه فضای مجازی پایشگر، #تقاص_میگیریم به عنوان هشتگ غالب حول سخنان رهبر انقلاب شناسایی شد.

درحالیکه در حدود ۲۴ ساعت از آغاز این موج می‌گذرد، بررسی‌های فعلی پایشگر نشان دهنده شرکت ۲,۵۰۰ کاربر در این موج است. این کاربران با انتشار بیش از ۱۰,۷۰۰ توییت و بالغ بر ۱۳,۱۰۰ ریتوییت در این زمینه باعث ترند هشتگ #تقاص_میگیریم در توییتر فارسی زبان شده‌ و از سایر کاربران بیش از ۵۲,۳۰۰ لایک دریافت کرده‌اند.

روند انتشار محتوا در این باره نیز بصورت زیر بوده است:

روند انتشار محتوا حول موج تقاص میگیریم در توییتر

برخی توییت‌های برگزیده موج توییتری « تقاص میگیریم »

بیشتر کاربران مشارکت کننده در این موج از کاربران همسو با ارزشهای جمهوری اسلامی بوده‌اند. برخی توییت‌های برگزیده که مورد توجه کاربران زیادی بوده و لایک یا ریتوئیت قابل توجهی از کاربران توییتر دریافت کرده‌اند را در زیر می‌بینید:

توییت وحید یامین پور «#تقاص_میگیریم ، حتی از اون مزدوری که از #آل_سعود» پول گرفت و شعار داد #جانم فدای ایران” با بیش از ۱۹۰۰ لایک و بیش از ۲۰۰ ریتوییت، بیشترین لایک و ریتوییت را تاکنون داشته است.

سید محمود رضوی و کاربری با نام مستعار آسید نیز از کاربرانی بودند که به انتشار توییت‌هایی با هشتگ #تقاص میگیریم پرداخته و لایک و ریتوییت قابل توجهی از کاربران توییتر دریافت کردند.

 ‌* پی‌نوشت. متن کامل صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم (۱۹ دی ماه ۹۶) : mshrgh.ir/818732

منبع: پایشگر

نظر شما