شناسهٔ خبر: 2349198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لس‌آنجلس تایمز گزارش داد

تداوم پی‌گیری «طرح اقدام مشترک» بهترین گزینه آمریکا در قبال ایران است

یک روزنامه مطرح آمریکایی طی تحلیلی در زمینه چشم‌انداز ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران نوشت: طرح اقدام مشترک فرصتی برای آزمودن ایران با ارائه زمان کافی به این کشور خواهد بود و این بهترین گزینه فعلی آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی«لس‌آنجلس تایمز» طی تحلیلی نوشت:احتمال دارد واشنگتن تا برای شدید کردن تحریم‌ها از گفت‌و‌گو با ایران طفره رود. بعید است این رویکرد به خاطر فقدان حمایت بین‌المللی در تضعیف اقتصاد ایران کارایی داشته باشد.

البته برخی کارشناسان عنوان می‌کنند که تنها راه وارد آوردن فشار بر ایران پذیرش جاه طلبی‌های هسته‌ای ایران از یک سو و بکارگیری نیروی نظامی از سوی دیگر است اما این رویکرد نیز غیر قابل تصور است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی اشتیاق ایران در تعامل هسته‌ای می‌تواند خبر خوبی باشد و بسط دادن طرح اقدام مشترک که تاکنون این کشور آن‌را رعایت کرده است ،گزینه‌ای مناسب می‌باشد.

بر اساس این گزارش، می‌توان در کنار دستیابی محدود ایران به منابع مالی مسدود شده‌اش یا اجازه دادن به صادرات نفتی کمی بیشتر ،این کشور را به سوی پذیرش با محدودیت‌های بیشتر هسته‌ای برد.

در انتهای این گزارش آمده با تاکید بر ارجح بودن تداوم توافق سال گذشته در ژنو آمده است:منتقدین در این باره مدعی هستند که بسط دادن طرح اقدام مشترک این امکان را به ایران می‌بخشد تا به تحریم‌ها لطمه وارد کند اما تخفیف‌های تحریمی ناچیز بعید است به ساختار تحریم‌ها لطمه بزند. طرح اقدام مشترک با وجود تمدید تحریم‌های فعلی خود فشار مناسبی بر ایران خواهد بود. همچنین این رویکرد فرصتی برای آزمودن ایران با ارائه زمان کافی به این کشور خواهد بود و این بهترین گزینه برای آمریکا است.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما