شناسهٔ خبر: 23491093 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مقام مسئول کارگری مطرح کرد

بهترین راه ارزآوری و اشتغالزایی برای کشور

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیتهای مغفول مانده گردشگری تاکید کرد و گفت: صنعت گردشگری علاوه بر ارزآوری، افزایش درآمد و اشتغالزایی بالایی به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر به دنبال شکوفایی اقتصاد هستیم باید بنگاه‌های کشور فعال شوند و فعال شدن آنها مستلزم آن است که دولت در بحث پرداخت مالیات و عوارض به کمک این بنگاه‌ها بیاید.

وی ادامه داد: در شرایطی که بیشتر بنگاه‌ها زمین‌گیر شده توان پرداخت مالیات و دستمزد نیروی کار را هم ندارند، توجه به حوزه تولید و صنعت امری ضروری است در غیر این صورت با تضعیف بنگاه‌های اقتصادی نه تنها مشکل بیکاری از بین نمی‌رود بلکه اشتغال موجود نیز به خطر می‌افتد.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه صادرات خودرو را یکی از منابع درآمدی برای دولت دانست و گفت: با وضعیتی که در تولید و کیفیت خودرو داریم، تمایل چندانی از سوی مشتریان خارجی دیده نمی‌شود لذا  باید کیفیت تولید و طراحی آن را بالا ببریم تا بتوانیم بازارهای هدف را برای جذب مشتریان خودروی داخلی شناسایی کنیم.

وی درعین حال صنعت گردشگری را بهترین راه ارزآوری، اشتغالزایی و درآمدزایی برای کشور دانست و گفت: خوشبختانه کشور ما از لحاظ امنیت در سطح بالایی است و این امر یکی از علل استقبال گردشگران خارجی از ایران به شمار می‌رود.

عباسی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود، گفت: با توجه به اقلیم چهارفصل و تنوع آب و هوایی کشورمان و داشتن جاذبه‌های فراوان باید موانع پیش روی صنعت گردشگری را برداریم و مثل برخی کشورها لغو روادید سفر را برای نزدیکتر کردن روابط خود با همسایگان و کشورهای آسیای میانه در پیش بگیریم.

به گفته این مقام ارشد کارگری، بوم گردی و گردشگری صرفا دیدن آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری نیست بلکه گردشگران از محصولات و صنایع دستی کشور هم خریداری کرده و با این کار به رونق اقتصاد و اشتغال شهرها و روستاها کمک می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما