شناسهٔ خبر: 23484407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله علوی گرگانی:

نشر معارف قرآنی سبب هدایت جامعه می‌شود

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ترویج و نشر معارف قرآنی را سبب هدایت جامعه و ملت دانست و خواستار گسترش معارف قرآن و اهل بیت(ع) در کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز، در دیدار اعضای کمیته برگزاری یازدهمین همایش بین المللی قرآنی با اشاره به آیه شریفه «لا إِكراهَ فِي الدّينِ قَد تَبَيَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَيِّ فَمَن يَكفُر بِالطّاغوتِ وَيُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَكَ بِالعُروَةِ الوُثقى لَا انفِصامَ لَها وَاللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ» گفت: هر فردی که به طاغوت کافر باشد و به خدا ایمان آورده و به آن تمسک کند عاقبت به خیر می‌شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه در عالم جنبه‌های نفی و اثبات در کنار هم قرار دارد، بیان کرد: خداوند در این آیه جهت نفی طاغوت و اثبات ایمان را در کنار هم بیان کرده است؛ از این رو  باید نفی استکبار در کنار ترویج معارف قرآنی در جامعه قرار گیرد.

وی ترویج و نشر معارف قرآنی را سبب هدایت جامعه و ملت دانست و گفت: مردم باید تفاوت میان فعالیت‌های قرآنی با دیگر فعالیت‌ها را  تشخیص دهند، مردم باید با فعالیت‌های مروجان قرآنی آشنا شوند و شما در راه ترویج معارف قرآنی و اهل بیت(ع) باید استقامت پیشه کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: برگزاری همایش قرآنی باید حرکتی ادامه‌دار در جامعه باشد و معارف قرآنی و اهل بیت(ع) درتمام شهرها و مکان‌ها ترویج و گسترش داده شود.

حضرت علوی گرگانی با بیان اینکه معارف قران باید در سه سطح ابتدایی، متوسطه و پایانی تنظیم و تدوین شود، گفت: در دوران ابتدایی باید به کودکان خواندن و قرائت قرآن آموزش داده شود و در دوران متوسطه دانش‌آموزان با معارف و ترجمه قرآنی آشنایی پیدا کنند و در مرحله پایانی سعی شود، افراد آنچه را که آموخته‌اند، مخلصانه عمل کنند./۹۹۸/پ۲۰۲/ق

 

 

 

نظر شما