شناسهٔ خبر: 23470527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شائبه مهره‌چینی به نفع یک نامزد خاص همچنان پررنگ است

غیبت 2 خبره ورزشی در انتخابات کمیته المپیک فرصت رقابت از دیگران گرفته شد!

صاحب‌خبر -

سرویس ورزشی-
محمود مشحون و علی کفاشیان در حالی به عنوان ۲ عضو از ۵ خبره ورزشی برای انتخابات کمیته ملی المپیک شدند که اصلا به انتخابات ورود نکردند و تنها نقش آنها در مجمع رای دادن
است.
در فاصله چند روز مانده تا برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک (25 دی ماه) همچنان تحرکات اهالی ورزش برای حضور یا کناره‌گیری در این انتخابات به قوت خود باقیست. در همین راستا محمود مشحون و هادی ساعی روز دوشنبه به ترتیب از انتخابات بخش نایب رئیسی و خزانه‌داری کناره‌گیری کردند. پس از گذشت یک روز از این کناره‌گیری حالا دلایل رفتن مشحون و ساعی مشخص شده است.
بر اساس اعلام خبرگزاری مهر، کناره‌گیری محمد مشحون تا حد زیادی هم قابل پیش‌بینی بود چراکه طی روزهای گذشته نهادهای نظارتی در نامه‌ای رسمی به کمیته ملی المپیک بر کنار گذاشته شدن افراد دوتابعیتی تاکید کرده بودند.
درست به فاصله چند روز پس از ارسال چنین نامه‌ای، مشحون انصراف خود را از حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک اعلام کرد این در حالی است که در کل نسبت به آنچه کمک کرد تا مشحون بتواند کاندیدای انتخابات شود، یعنی عضویت در مجمع انتقادات زیادی وارد است.
هادی ساعی هم دیروز در خصوص دلایل کناره‌گیری خود گفت: به هر حال خزانه‌داری شغل است. روسای فدراسیون‌ها هم در صورت کسب رای برای این پست باید از مدیریت فدراسیون خود کناره‌گیری کنند. همین مسئله حساسیت‌ها را نسبت به آن زیاد می‌کند. ضمن اینکه در کل من حوصله اینکه در یک دفتر بنشینم و درگیر کارهایی مثل امضاء کردن و پاس شدن چک‌ها شوم را ندارم، دست و پایم اینگونه بسته می‌شود به همین دلیل ترجیح دادم اعلام انصراف کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که «قطعا شما نسبت به جایگاه خزانه‌داری و ویژگی‌های لازم برای این پست اشراف داشتید. پس چرا نسبت به کاندیدا شدن برای آن اقدام کردید؟»، خاطرنشان کرد: به هر حال ثبت‌نام اولیه را انجام دادم اما بعد تصمیم گرفتم که نباشم و فقط در پست نایب رئیسی در رأی‌گیری شرکت کنم.
عضو کمیسیون ورزشکاران در مورد پست نایب رئیسی کمیته ملی المپیک تصریح کرد: برای این پست دو نفر انتخاب می‌شوند تعداد کاندیداها زیاد است. امیدوارم رقابت سالمی برگزار شود.
با این تفاصیل علی کفاشیان و محمود مشحون دو تن از خبرگان ورزشی بودند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند و تنها برای رای دادن در مجمع انتخابات کمیت ملی المپیک حاضر می‌شوند. در انتخابات کمیته ملی المپیک شاید یکی از پربحث‌ترین مسئله، انتخاب پنج خبره ورزشی (رضا صالحی امیری، محمود مشحون، علی کفاشیان، طاهره طاهریان و میترا نوری) برای انتخابات کمیته ملی المپیک بود و نبودن نام‌هایی مانند مصطفی هاشمی‌طبا یا نصرالله سجادی در بین خبرگان بسیار سوال‌برانگیز بود.
اما از آنجا که محمود مشحون و علی کفاشیان به دلیل بازنشستگی دیگر رئیس فدراسیون بسکتبال و فوتبال نبودند بنابراین دیگر نمی‌توانستند عضو مجمع کمیته ملی المپیک شوند و تنها راه ورود آنها به مجمع قرار گرفتن در بین خبرگان ورزشی بود.
پس از آن نیز بحث ورود آنها به انتخابات مطرح شد و حتی شنیده شد کفاشیان به دنبال اخذ مجوز برای ورود به انتخابات دبیرکلی است. اما در نهایت کفاشیان از حضور در انتخابات و حتی برای پست نایب رئیسی( تنها پستی که می توانست برای آن کاندیدا شود) سرباز زد. از سوی دیگر مشحون نیز از حضور در انتخابات نایب رئیسی کناره‌گیری کرد تا عملا دو خبره ورزشی انتخاب شده غایبان انتخابات باشند.
اکنون حضور دو عضو خبرگان ورزشی در انتخابات کمیته ملی المپیک جنبه نمایشی دارد و آنها فقط برای رای دادن در مجمع حاضر می‌شوند.
حالا این انتقاد به هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک وارد است که وقتی نفرات دیگری وجود داشتند که برای ورود به انتخابات هم تمایل خود را نشان داده بودند و تنها راه ورودشان عضویت در خبرگان ورزشی بود،  چرا آنها دو نفری را انتخاب کردند که فقط قرار است نقش رای‌دهنده را داشته باشند و دو فرصت از خبرگان ورزشی را برای حضور در انتخابات گرفتند؟
از طرفی انتخاب این دو نفر با چه هدفی بوده است؟ مشحون و کفاشیان انتخاب شدند تا مانعی برای ورود دیگر رقبا به انتخابات باشند یا داشتن دو رای برای انتخاب نفراتی که مدنظر برخی افراد هستند؟
با این شرایط شائبه مهر‌ه‌چینی برای انتخابات کمیته ملی المپیک پررنگ‌تر می‌شود و باید گفت هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در انتخاب خبرگان ورزشی عملکرد مناسبی از خود نشان نداد.

برچسب‌ها:

نظر شما