شناسهٔ خبر: 23440634 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

بدترین گجت‌های سال ۲۰۱۷

یکی از هیجان انگیزترین اطلاعیه ها در نمایشگاه Galaxy S8 سامسونگ، Bixby، دستیار صوتی مجهز به AI بود. قرار بود که این دستیار صوتی عادت ها و الگوهای روزانه را یاد بگیرد و به زندگی کاربر متصل شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش شفاف، برخی از گجت ها را معرفی کردیم. در این مطلب قصد داریم تا مابقی گجت ها را برای شما کاربران عزیز ارائه دهیم. لازم به یادآوری است که این مطلب به انتخاب وب سایت اینگجت (engadget) دسته بندی شده است.

چنگال هوشمند Ramen
 
  معرفی بدترین گجت های سال 2017 (قسمت دوم)

یک کمپانی ژاپنی به نام Niasin، چنگالی هوشمند را ارائه کرده است که این چنگال قادر است تا صدای آزار دهنده ی هورت کشیدن را به صدایی لذت بخش تبدیل کند. صدای هورت کشیدن به میکرفون به کار رفته در این چنگال ارسال می شود و سپس میکروفون، صدا را به اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی انتقال خواهد داد. در نتیجه صدای هورت کشیدن، محو شده و به جای آن یک موسیقی کوتاه پخش خواهد شد. این دیگر چه گجتی است؟ اگر هورت کشیدن برایتان آزار دهنده است می توانید این کار را انجام ندهید در نتیجه نیازی به این چنگال هوشمند نخواهد بود. این گجت مانند یک شوخی خنده دار است و به قیمت 130 دلار به فروش می رسد.
 

دستیار صوتی سامسونگ به نام Bixby
 
  معرفی بدترین گجت های سال 2017 (قسمت دوم)

یکی از هیجان انگیزترین اطلاعیه ها در نمایشگاه Galaxy S8 سامسونگ، Bixby، دستیار صوتی مجهز به AI بود. قرار بود که این دستیار صوتی عادت ها و الگوهای روزانه را یاد بگیرد و به زندگی کاربر متصل شود. همچنین سامسونگ وعده داده بود که این دستیار قادر به جستجوی تصویری خواهد بود، به طوری که از طریق دوربین بتواند اشیا را بشناسد و درباره ی آنها اطلاعاتی دهد. اما متاسفانه تمام اینها وعده ای بیش نبود و هرگز اجرایی نشد. البته لازم است بگوییم که Bixby توانایی بالایی دارد، اما نیاز به پیشرفت هایی دارد که تا سال 2018 منتظر پیشرفت آن خواهیم ماند.
 

هدفون Google Pixel Buds
 
  معرفی بدترین گجت های سال 2017 (قسمت دوم)

در ابتدا درباره Pixel Buds هیجان زده شدیم زیرا این هدفون با قابلیت ترجمه ی بیش از 40 زبان دنیا همراه بود و کاربر می توانست با گفتن جملات به یک زبان، ترجمه را به زبان دیگری از طریق اسپیکر گوشی خود بشنود. اما مشکلی که وجود دارد این است که این گجت به صورت مداوم به اینترنت احتیاج دارد و ترجمه ها از طریق Google translate صورت می گیرد. در نتیجه نتایج جالبی از ترجمه ها ارائه نمی شود و خطاهای بسیاری را به همراه دارد. این هدفون با قیمت 159 دلار، اصلا کاربردی نخواهد بود و ارزش خرید نخواهد داشت.
 

ماسک صوتی Hushme (صدا خفه کن)
 
  معرفی بدترین گجت های سال 2017 (قسمت دوم)

Hushme، یکی از گجت های مضحک سال 2017 است. این گجت ماسک صوتی برای خصوصی نگه داشتن مکالمات تلفنی در مکان های عمومی ارائه شده است. این محصول قادر است تا مانند یک صدا خفه کن عمل کند و از طریق اسپیکر های داخلی ماسک، صداهایی مانند صدای دریا، پرندگان و از این قبیل صداها را ایجاد کند تا اطرافیان مکالمات شما را نشنوند. مسئله این است که با این ماسک اصلاً قادر به صحبت کردن نخواهید بود ضمن اینکه استفاده از آن در مکان های عمومی جلوه ی خوبی نخواهد داشت. این محصول با قیمت 71.880 دلار وارد بازار شد و اکنون با قیمت 189 دلار در دسترس خواهد بود.
 
آبمیوه گیر هوشمند Juicero
 
  معرفی بدترین گجت های سال 2017 (قسمت اول)
 
به طور فنی این آبمیوه گیر هوشمند در سال 2016 وارد بازار شد و عرضه ی آن تا سال 2017  نیز به پایان نرسید و ادامه داشت. به همین دلیل هنوز این محصول را یکی از بدترین گجت های سال معرفی می کنیم. قیمت این گجت در سال 2017 کاهش پیدا کرد و از 700 دلار به 400 دلار رسید. اما آیا یک آبمیوه گیر هوشمند آن هم بدون استفاده از میوه های تازه ارزش 400 دلار را دارد؟ این محصول که فقط با کیسه های آبگیری مخصوص به خود کار می کند یکی از بدترین گجت های سال بوده است.
 
 

ساعت هوشمند LG Watch Style
 
  معرفی بدترین گجت های سال 2017 (قسمت اول)

طراحی اولیه این ساعت هوشمند بسیار بی نظیر بود ولی عمر باتری آن بسیار وحشتناک بود، تا حدی که حتی یک روز هم دوام نمی آورد. این در شرایطی است که ساعت های هوشمند اپل هر سه روز یکبار به شارژ نیاز دارند. لازم به ذکر است که قیمت آن نسبتاً مقرون به صرفه است اما همچنان خرید آن توصیه نمی شود. این محصول در سال 2017 یکی از گجت های سطح پایین است و در لیست بدترین ها قرار گرفته است.
 

فروشگاه محلی  Bodega
 
  معرفی بدترین گجت های سال 2017 (قسمت اول)

این گجت در واقع یک فروشگاه محلی است که برای محیط هایی مانند باشگاه ها، آپارتمان ها، سینماها و مکان های این چنینی طراحی شده است. در واقع این گجت یک کابینتی است که کالاهای مصرفی مانند خمیر دندان، تنقلات و محصولات این چنینی را در خود نگه می دارد که با انتخاب کالایتان می توانید آن را در اختیار داشته باشید و نیازی به رفتن به فروشگاه نداشته باشید. این ایده جالب است اما مسئله این است که برای  جلب توجه یک ایده و تولید یک گجت باید مشکلاتی مطرح باشد و گجت ها در راستای حل مشکلات ساخته و تولید شوند. این گجت هیچ کمکی به مردم نخواهد کرد و نقش خاصی نخواهد داشت. البته با رایج شدن خرید اینترنتی مشکلات زیادی حل شده است در نتیجه این گجت اصلاً کاربردی نخواهد داشت و جزو بدترین ها است.
 

اسپیکرهت آتاری (کلاه مجهر به اسپیکر)
 
  معرفی بدترین گجت های سال 2017 (قسمت اول)

همانطور که از نام آن مشخص است، Speakerhat یک کلاه بیس بال است که در لبه اش بلندگویی جاسازی شده است. همچنین دارای یک میکروفون است که از طریق بلوتوث به گوشی متصل می شود و می توانید با آن تماس تلفنی برقرار کنید. آیا هنگام تماس تلفنی همه اطرافیان گفت‌وگوی شما را نمی‌شوند؟ اما چرا؟ چرا چنین محصولی تولید شده است؟ این محصول توسط کمپانی آتاری تولید شده و با قیمت 130 دلار به فروش می رسد. توصیه می کنیم که پولتان را برای خرید چنین محصولی هدر ندهید زیرا این گجت اصلاً ارزش خرید ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما