شناسهٔ خبر: 23423146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

بلوک تفکرات استکباری به دنبال امتیازگیری از فرابرجام در آینده هستند

کانون خبرنگاران نبأ: آيت‌الله صفايی بوشهری با اشاره به حوادث اخیر و با بیان اینکه بلوک تفکرات استکباری به‌دنبال امتیازگیری از فرابرجام در آینده هستند، گفت: رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمريكا، شیوخ مرتجع منطقه، سردمداران دولت یهودی اسرائیل به دنبال اهداف و سیاست فشار از بالا و تخریب از پائین بودند، آنها آمدند كه با اين عمليات كور بيرونی، سالروز بزرگداشت حماسه یوم‌الله ۹ دی را تحت شعاع قرار بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 15 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوشهر با بيان اينكه تقوا کلید موفقیت و رستگاری و طریق جلب عنایات الهی است، گفت: دوستی و شناخت دوستان یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی است؛ انسان از همان بدو تولد یک فرد اجتماعی است و با خانواده خود برای بار اول آشنا می‌شود و سپس در مراحل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی زندگی خود با دوستان جدید آشنا می‌شود و ارتباط برقرار می‌کند.

دوستی با دوستان خوب موجب شرف و شکوفایی استعدادهای تعالی می‌شود
رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با بیان اينكه دوستی با دوستان خوب موجب شرف و شکوفایی استعدادهای تعالی می‌شود و در شرايط بالعکس آن موجب سقوط می‌شود، افزود: دوستان یک جان هستند در جسم‌های متعدد و کسی که دوست خوب ندارد، گویا هیچ پشتوانه‌ای ندارد.

ارتباط وسیع و عمیق؛ محصول دوستی‌ها بر اساس موازین صحیح
امام جمعه بوشهر ارتباط وسیع و عمیق را محصول دوستی‌ها بر اساس موازین صحیح دانست و عنوان كرد: با شناخت دوست، می‌توان خود فرد را شناخت و لذا انتخاب دوست یک موازین خاصی دارد.

رئيس شورای عالی حوزه‌های علميه استان بوشهر به تبيین نگاه رئيس مذهب شيعه حضرت امام جعفر صادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: حضرت صادق(ع) فرمودند كه صداقت و دوستی دارای یک حد و مرز و شرایطی است که اگر شخصی دارای این ویژگی‌ها بود، ارزش دوستی دارد در غیر این صورت نمی‌توان آن شخص را به‌عنوان دوست صدیق انتخاب کرد؛ ظاهر و باطن دوست شما باید یکی باشد و می‌بايست فکرش این باشد که بزرگی و آقایی شما را بزرگی و پیشرفت خودش بداند و شکست و ناراحتی شما را، گرفتاری خودش بداند.

وی اضافه كرد: اگر دوستی ثروتی پیدا کرد و به مسئوليتی رسيد نبايد در روحیه او تغییری پیدا کند؛ بعضا ديده می‌شود تا برخی به ثروت و یا مقامی رسیدند دیگر دوست خود را فراموش می‌کنند.

آيت‌الله صفايی بوشهری با اشاره به اينكه اگر دوستی در زندگی دچار مشکل و چالش شد، آن فرد می‌تواند برای رفع چالش دوست خود از زندگی خودش بزند تا به خدمت رفع چالش دوست بشتابد و اين آثار دوستی مثبت و صحيح است، گفت: اگر يک دوست ثروت زيادی دارا بود و مشکل دوستش را حل نکرد، این معلوم می‌شود که آن شخص به درد دوستی نمی‌خورد.

وی ادامه داد: میزان پنجمين ویژگی و ميزان يک دوستی صحيح اين است كه وقتی انسان در بحران و مشکلات قرار گرفت، دوستش را رها نمی‌کند و تا آنجا که توان دارد به او ياری می‌رساند و لذا هر دوست‌گزینی باید میزانی داشته باشد.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اينكه طی این چند روز اخیر، ایران اسلامی شاهد حوادث تلخ و ناگواری بود که حوادث مالی و جانی برای اموال خصوصی مردم جامعه، حسینیه‌ها و پرچم مقدس نظام به‌وجود آورد، گفت: سرکردگان این جریان شامل رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمريكا، شیوخ مرتجع منطقه، سردمداران دولت یهودی اسرائیل خود را بعد از ساعت‌ها نشان دادند و آنها با برنامه‌ریزی‌های از قبل انجام شده و طرح‌های منافقانه از قبل آماده شده، آمدند و این اغتشاش و عملیات کور بیرونی را در داخل ايران به پا کردند.

نويسنده كتاب «جنگ نرم» با بيان اينكه بلوک تفکرات استکباری به دنبال امتیازگیری از فرابرجام در آینده هستند، تصريح كرد: آنها به دنبال اهداف و سیاست فشار از بالا و تخریب از پائین بودند و به دنبال امتیازات بعد از فرابرجام برای ایجاد مشکلات در سطوح پایین جامعه و چانه زنی در سطوح مقامات بالادستی بودند و به اين جهت است كه آمدند تا با اين عمليات كور بيرونی، سالروز بزرگداشت حماسه یوم‌الله ۹دی را تحت شعاع قرار بدهند و اين یکی ديگر از اهداف این جریان بود.

استاد تفسير دانشگاه خليج فارس با اشاره به اينكه آمریکا و رژیم کودک‌کش به دنبال انتقام شکست‌های خود در منطقه از ایران است، عنوان کرد: حكومت طاغوتی آمريكا و حكومت ساختارشكن اسرائيل به همراه حكومت آل سعود آمده بودند که عراق را در فضای بلوک غرب طراحی کنند و یک رژیم متمایل به غرب را تشکیل بدهند و این برنامه‌ها را برای لبنان و سوریه و منطقه داشتند که موفق به انجام اين عمليات كور و مزدورانه نشدند.

ایران مرکز اقتدار خط مقاومت در منطقه است
خطيب جمعه بوشهر با بیان اينكه ایران مرکز اقتدار خط مقاومت در منطقه است، گفت: ایجاد تعارضات و فضای دو قطبی در جامعه ایران اسلامی از دیگر اهداف مزدوران رژیم شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل با همدستی رژیم آل سعود و آل خلیفه بود که این کار را طراحی کردند؛ آنها بايد بدانند كه مردم ايران خود را حافظ نظام می‌دانند و به‌دنبال پیشرفت کشور خود هستند و هیچ‌گاه پرچم و قرآن را آتش نمی‌زنند و این دست اعمال خبیثانه از اعمال دشمنان مستكبری نظام است.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر ادامه داد: آمریکا و مزدوران منطقه همیشه به‌دنبال فتنه‌گری بودند و عقلانیت سیاسی اقتضا می‌کند که به آمریکا و همدستانش اعتماد نکنیم.

اهتمام بيشتر دولت نسبت به رفع مشكلات معيشتی و اقتصادی مردم
وی خواستار شد: دولت ایران در حوزه اقتصاد که متصدی آن است باید تلاش کند طبق قانون اساسی مشکلات معیشتی، مسئله مسکن و گرانی غیرقابل توجیه آن، مواد غذایی و قیمت اتومبیل، تجهیز بیمارستان‌ها با پزشكان متخصص، تسهیلات وام بانکی و اقتصادی مردم را حل کند و از پیش آمدن حوادث پیشگیری کنند؛ مسئولان باید پاسخگو بوده و روحيه انتقادپذیری داشته باشند، درب اتاق‌های آنها به روی مردم باز باشد و حلال مشکلات مردم جامعه باشند و جایگاه مردم مؤمن را پاس بدارند.

ايستادگی مردم ايران در مقابل آمريكا بر اساس آموخته‌های متون فاخر دینی و عبرت‌های تاريخی
آيت‌الله صفايی بوشهری در پايان با تأكيد بر اينكه دولت باید پیشگام در امور خدمت‌رسانی به مردم باشد و همه مسئولان باید برای رفع مشکل مردم
تلاش و همت جهادی کنند، اظهار کرد: مردم ایران بر اساس عقلانیت، متون فاخر دین، قرآن و عترت، و عبرت‌هایی که از تاريخ آموخته‌اند، نمی‌گذارند آمریکا کوچک‌ترین تجاوز را به این خاک داشته باشد.

حامد فكوری

نظر شما