شناسهٔ خبر: 23399089 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

بودجه تئاتر فجر تضمین شده/آغاز پرداخت مطالبات تئاتری‌ها

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی در آستانه برگزاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از پرداخت بخشی از کمک هزینه‌های گروه‌های شرکت‌کننده در این رویداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا در فاصله دو هفته مانده تا برگزاری جشنواره تئاتر فجر درباره وضعیت کمک‌ هزینه‌ی گروه‌های نمایشی جشنواره بیان کرد: خوشبختانه با حمایت مستقیم آقای صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ و همچنین آقای حسینی ـ معاون امور هنری ـ  و جناب آقای کاراندیش ـ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ ـ هفته گذشته تفاهم‌نامه مالی برگزاری جشنواره فجر منعقد شد و بخشی از بودجه در نظر گرفته شده تخصیص پیدا کرد.

او افزود: براین اساس از روز شنبه (16 دی‌ماه) بخشی از کمک هزینه‌ی گروه‌های جشنواره در همه‌ی بخش‌ها پرداخت می‌شود و این مسئله برای گروه‌های غیر ایرانی نیز اعمال می‌شود.

وی ادامه داد:  در این راستا برای تهیه‌ی بلیت و دیگر ملزومات حضور گروه‌های غیر ایرانی شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر فجر هم اقدامات لازم در حال پیگیری است و جای نگرانی به لحاظ مالی وجود ندارد.

شفیعی در پاسخ به اینکه آیا تفاهم‌نامه‌ی مورد اشاره همان تفاهم‌نامه‌ای است که گفته می‌شد برای جشنواره‌های سازمان سینمایی به عنوان اسپانسر فعالیت می‌کند و احتمال همکاری آن برای دیگر جشنواره‌های فجر هم ممکن است رخ دهد؟ توضیح داد: خیر، تخصیص اعتباراتی که از ابتدای سال بر اساس اعتبارات مصوب تئاتر صورت گرفته، معمولاً به این شکل است که هر بخشی و رویدادی برای تحقق، به امضای تفاهم‌نامه میان معاونت هنری و حوزه‌ی بودجه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط دارد که برای جشنواره‌ی تئاتر فجر نیز همین روال برمبنای برآورد انجام شده طی شده است، بنابراین پرداخت بودجه تضمین شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی در حالی برتضمین بودجه‌ی جشنواره‌ی تئاتر فجر تاکید می‌کند که در هفته‌های گذشته صدای اعتراض و گله‌ی برخی از اهالی تئاتر و کارگردانانی که از ابتدای امسال نمایش‌هایی را به اجرای عمومی برده، اما هنوز کمک هزینه‌های وعده داده شده را دریافت نکرده‌اند بلند شد. البته این هنرمندان در مصاحبه‌های خود که در ایسنا منتشر شده نوک پیکان انتقادشان را متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانستند.

شفیعی دراین‌باره به ایسنا پاسخ داد: امسال بنا به دلایل مختلف  که تمام بخش‌ها هم با آن درگیر بودند مشکلات اعتباری وجود دارد و ما از مدت‌ها قبل پیگیر این مسئله بودیم تا مطالبات گروه‌ها پرداخت شود. البته در یکی دو سال گذشته تمام تلاش خود را کردیم و پیش از پایان سال با همه‌ی گروه‌ها تسویه حساب کردیم با این حال امسال شرایط متفاوت از سال‌های قبل شد و پیگیری‌های انجام شده در اداره‌ی کل، در هفته گذشته به نتیجه رسیده و موضوع تخصیص اعتبارات برای پرداخت کمک هزینه‌ی گروه‌هایی که به صحنه رفته بودند و انجمن هنرهای نمایشی با آن‌ها قراداد داشت انجام شده و تخصیص برای این امر به زودی انجام می‌گیرد.

 او با بیان اینکه پرداخت مطالبات به گروه‌های نمایشی از ابتدای هفته‌ی آینده آغاز می‌شود، افزود: مطالباتی که برای امسال باید پرداخت شود حدود سه و نیم میلیارد تومان است که ما فعلا حدود دو میلیارد تومان را در اختیار گرفته‌ایم و براساس زمان اجرای گروه‌ها پرداخت‌ها انجام و تسویه می‌شود و از آنجا که رقم تخصیص بافته در حال حاضر کمتر از بدهی اداره‌ی کل هنرهای نمایشی است، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا دست ‌کم بخشی از مطالبات گروه­‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام

نظر شما