شناسهٔ خبر: 23362524 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ادبیات

صاحب‌خبر -

انتشارات کتاب نیستان گزیده‌ای از داستان‌های ‌هانس کریستین اندرسن را در قالب کتابی با عنوان چمدان پرنده با انتخاب و ترجمه لیدا طرزی منتشر کرد. این داستان‌های کوتاه به ترتیب با عنوان سه برادر، چمدان پرنده، قوهای وحشی، فرشته، پروانه و بلبل در این کتاب قرار گرفته‌اند و مجموعه‌ای از داستان‌های این نویسنده برای کودکان است. در ترجمه این داستان‌ها تلاش شده است تا روح و سبک نگارشی اندرسن در داستان‌نویسی به مخاطب ایرانی منتقل شود.

آسوشیتدپرس خبر می‌دهد که نویسندگان یک کتاب پرفروش کودکان خواسته‌اند آنگ سان سوچی را از این کتاب حذف کنند. النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو، نویسندگان کتاب داستان‌های شبانه برای دختران سرکش در این کتاب داستان‌هایی از زنان قهرمان را روایت كرده و با تصویرگری هر موضوع به روایت داستان آن شخصیت می‌پردازند. ملکه الیزابت، سرنا ویلیامز، مریم میرزاخانی، فریدا کالوا و جین آستن از زنانی هستند که این کتاب به آنها پرداخته است.

کتاب دل‌مشغولی‌های بهار درباره زندگی ملک‌الشعرای بهار توسط انتشارات جهان کتاب وارد بازار نشر می‌شود. این کتاب را ناصرالدین پروین نوشته و علاوه بر زندگی ملک‌الشعرای بهار گزیده‌ای از مقاله‌های سیاسی و ‌اجتماعی وی را نیز از طریق انتشارات جهان کتاب ارایه داده است. گفتنی است که مقاله‌های سیاسی و اجتماعی بهار از نظر حجم بزرگترین بخش میراث قلمی او است و سیر اندیشه سیاسی و تحول نثر و حتی نظم ملک‌الشعرا را می‌شناساند.

نظر شما