شناسهٔ خبر: 23347573 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه پوستر حماسه 9 دی

نمایشگاه پوستر 9 دی شامل آثاری از هنرمندان پیشکسوت و جوان و به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی در گالری ابوالفضل عالی برپا شد.

صاحب‌خبر -

به گفته سیدمسعود شجاعی، مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری در این نمایشگاه 80 پوستر از 50 هنرمند عرضه و به نمایش گذاشته شده است.

وی درباره دلایل انتخاب عنوان و برگزاری این نمایشگاه گفت: در این روز خاص شاهد اتفاقی بودیم که می‌توان آن را با روز پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه کرد. مردم ما در این روز متوجه حضور فتنه و هتک حرمت به مقدساتشان شدند و به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند و بار دیگر با حضور خود نشان دادند این انقلاب یک انقلاب مردمی است.

این کاریکاتوریست ادامه داد: در جنگ تحمیلی تمام استکبار در مقابل ما ایستاد، اما مردم خوب کشور نشان دادند تا چه اندازه به آرمان‌ها و انقلابشان پایبند هستند. فتنه 88 هم‌ غائله‌ای بود که باز هم مردم با درایت خودشان آن را ختم کردند.

شجاعی‌طباطبایی اظهار کرد: مردم وقتی دیدند نسبت به تمام داشته‌های دینی و دستاوردهای آنها هجمه صورت گرفته است، به میدان آمده و از ارزش‌ها و کیان خود دفاع کردند و درایت مقام معظم رهبری در این حادثه دیدنی بود.

وی با تاکید بر لزوم کار هنری و تجسمی برای حماسه 9 دی، بیان کرد: پوستر، پیام‌رسانی سریعی برای مخاطب دارد و آثار ارائه شده در این نمایشگاه هر کدام به نوعی پیام واضحی از دسیسه‌ها و حضور مردم و شکست دسیسه‌گران دارد.

دبیر بخش تجسمی حوزه هنری درباره افتتاحیه مراسم بیان کرد: در این مراسم میزبان هنرمندان پیشکسوتی که خود نیز سهمی در این نمایشگاه دارند، مثل احمدرضا دالوند و محمد حسین نیرومند بودیم. هنرمندان حوزه‌های دیگر مثل علیرضا قزوه، شاعر انقلابی کشور نیز از نمایشگاه بازدید کردند و چند نفر از شخصیت‌های سیاسی کشور نیز قرار است به دیدن آثار ارائه شده در این‌نمایشگاه بیایند.

وی افزود: تمام تلاش ما این بود که از همه هنرمندان در نسل‌های مختلف در برگزاری و ایجاد اثر برای این روز مهم استفاده کنیم. در این اتفاق خانه طراحان انقلاب اسلامی همدان سنگ تمام گذاشت و استان‌های اصفهان، مشهد و یزد حضوری پررنگی داشتند.

شجاعی در پایان عنوان کرد: در حوزه گرافیک و طراحی پوستر، شهرستان‌ها از تهران پیشی گرفته‌اند. بسیاری از شهرستان‌ها جوانان خوش‌ذوق و هنرمندی دارند که کارهای فاخر و قابل قبولی را طراحی می‌کنند و ما بسیار خوشحالیم که این جوانان با توانایی بالا در کنار هنرمندان پیشکسوتمان می‌درخشند.

نظر شما