شناسهٔ خبر: 23314212 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

خطبای جمعه لبنان: هیچ اعتمادی به وعده های عربی نیست/ مقاومت تنها امید باقی مانده است

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به مسئله جنگ یمن پرداختند و اشاره کردند: این کشور همچنان گرفتار آثار جنگ است و محاصره شده و میلیون ها نفر به بیماری وبا و غیر آن گرفتار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به مسئله جنگ یمن پرداختند و اشاره کردند: این کشور همچنان از آثار جنگ که ملت را زیر لگد محاصره قرار داده و میلیون ها نفر را به بیماری وبا و غیر آن گرفتار کرده است، رنج می برد و علاوه بر آن حملات متجاوزان روزانه ده ها مردم بی گناه را می کشد.

آیت الله نابلسی: دیگر اعتمادی به وعده های عربی نیست

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه جمعه با بیان اینکه از امروز به بعد هیچ جای اعتماد به وعده های عربی نیست، افزود: عرب ها بعد از اشغال کشورشان از سوی رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی، وعده دادند که به سرعت فلسطین را بازپس گیرد و روز ها و سال ها گذشت بدون اینکه این وعده عملی شود.

وی تاکید کرد: تنها امید باقی مانده، فقط مقاومت است؛ مقاومتی این جوانانی که سنگ و چاقو به دست می گیرند و با اخلاص خود اشغالگران صهیونیستی را از لبنان و تروریسم را از سوریه و عراق بیرون راندند.

آیت الله نابلسی افزود: آزادگان و انسان های شریف، امید امت هستند و سازمان های عربی نتیجه ای جز سراب ندارند.

سید فضل الله: جنگ یمن، میلیون ها نفر را گرفتار وبا کرده و ده ها نفر را می کشد

سید علی فضل الله در خطبه های جمعه که در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) ایراد شد گفت: قدس همچنان زیر فشار های اقدام ترامپ که چراغ سبزی برای رژیم صهیونیستی بود که اقدامات خود علیه قدس را افزایش دهد، رنج می برد.

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل بعد از آن اقدام به دور جدیدی از یهودی سازی و صدور قوانین جدید برای اخراج فلسطینی ها از قدس کرده و فشار و محاصره آن ها را افزایش داده است.

سید فضل الله اشاره کرد: کشور های عربی و اسلامی باید با تمام توان به رد این اقدام ادامه دهد و به تحرکات منطقه ای و بین المللی خود ادامه دهد تا شعله رد این اقدام فروزان بماند.

وی در خصوص یمن گفت: این کشور همچنان از آثار جنگ که ملت را زیر لگد محاصره قرار داده و میلیون ها نفر را به بیماری وبا و غیر آن گرفتار کرده است، رنج می برد و علاوه بر آن حملات متجاوزین روزانه ده ها مردم بی گناه را می کشد.

سید فضل الله افزود: آیا وقت آن نرسیده است که آسیاب مرگ در یمن متوقف شود؟ آیا بعد از گذشت بیش از هزار روز از زمان آغاز عملیات کشتار، این جهان ساکت در برابر جنایت برای متوقف کردن این جنگ اقدام کنند.

وی افزود: در بحرین بحران سیاسی بدون اینکه به یک راه حلی که توازن و استقرار را به کشور برگرداند برسد، ادامه دارد و ما در این زمینه از اقدام ملی گسترده برای حل بحران کنونی که از طرف آیت الله سید عبد الله غریفی پیشنهاد شد و خواستار آرام کردن اوضاع برای بازگشت اعتماد بین مردم و رژیم شد، استقبال می کنیم.

سید فضل الله ادامه داد: ما از حکومت بحرین می خواهیم که این پیشنهاد را بپذیرد تا کشور به استقرار، صلح و آرامش برسد.

شیخ دعموش: اقدام ترامپ، برخی از سازمان های عربی را رسوا کرد

شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های جمعه به پیروزی های محور مقاومت در سال 2017 میلادی در سوریه، عراق و لبنان تا فلسطین اشاره کرد و گفت: آیت الله سیستانی، بسیج مردمی و ارتش نقش بزرگی در تحقق پیروزی تاریخی عراق بر داعش داشته است.

 وی اشاره کرد: اقدام ترامپ در خصوص قدس، موضع خصمانه آمریکا در قبال مسئله فلسطین را آشکار و برخی از سازمان های عربی هم پیمان با ترامپ را رسوا کرد و مسئله فلسطین را در کانون توجهات و اولویت ها قرار داد.

شیخ دعموش گفت: ملت های منطقه دوباره برخاستند و در داخل فلسطین انتفاضه مردمی قدرتمندی به راه افتاد که امیداوریم ادامه داشته باشد؛ چرا که این انتفاضه در کنار مقاومت، گزینه ای راهبردی در مقابله با اشغالگران و بازپس گیری قدس است.

شیخ حبلی: رهبران اسلامی چهره حقیقی اسلام را معرفی کنند

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه ابراز امیدواری کرد که سال آینده، سال پایان پدیده تروریسم باشد که کشور های عربی را هدف قرار داد و ویرانی و بدبختی به بار آورد.

وی از تمامی رهبران اسلامی خواست که چهره حقیقی اسلام را معرفی کنند و مسئله فلسطین در اولویت آزادگان و انسان های شریف جهان قرار گیرد.

شیخ حبلی تصریح کرد: نیرو های مقاومت باید تمام تلاش خود را برای یاری فلسطین و قدس با هدف خنثی کردن اقدامات ترامپ، به کار گیرد.

نظر شما