شناسهٔ خبر: 23308711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تأکید خطیبان جمعه لبنان بر استمرار انتفاضه و مقاومت تا آزادی فلسطین

خطیبان جمعه لبنان استمرار انتفاضه و مقاومت علیه دشمن صهیونیستی تا آزادی کامل خاک فلسطین را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه بئرالعبد در ضاحیه جنوبی گفت: مقاومت لبنان در سال گذشته توانست معادله بازدارندگی علیه رژیم صهیونیستی را تثبت کرده و در نبرد با تروریست های تکفیری به پیروزی رسیده و در کنار ارتش و مردم به آزادی مرزهای شرقی از لوث داعش و جبهه النصره بپردازد.

وی افزود: لبنان نیز موفق شد از بحران بزرگ سیاسی عربستان برای ضربه زدن به ثبات آن عبور کرده و این مساله مرهون وحدت ملی و همبستگی داخلی و شجاعت رییس جمهور و رییس پارلمان و حکمت دبیرکل حزب الله است.

عضو ارشد مقاومت تأکید کرد که تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با وجود خطرهای این تصمیم بر مواضع دشمنانه واقعی آمریکا در قبال ملت فلسطین دلالت دارد.

حجت الاسلام دعموش ادامه داد: این مساله به رسوایی برخی نظام های عربی همدست با ترامپ و بازگشت مساله فلسطین به صدر اولویت ها منجر شد و شعله انتضافه مردمی را در سرزمین فلسطین روشن کرد.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم این انتفاضه ادامه یابد زیرا مقاومت تنها گزینه استراتژیک برای مقابله با اشغالگران و بازپس گیری قدس و هر ذره خاک از سرزمین فلسطین است.

لبنان از زیر چتر مقاومت خارج نمی‌شود

حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس تجمع الفکر العاملی لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد الکبیر منطقه عیثانا نزاع با دشمن صهیونیستی را فرامرزی توصیف کرد.

وی گفت: نزاع با رژیم صهیونیستی تحت تاثیر مسائل سیاسی و جغرافیایی قرار ندارد و همگان باید در هر شرایطی به یاری ملت فلسطین بپردازند.

حجت الاسلام فضل الله افزود: جنگ مستمر با دشمن گزینه ای است که هویت اسلامی و مسیحی به آن پایبند بوده و بر شیوه های مختلف مقاومت تا آزادی سرزمین اشغالی و بازپس گیری حقوق ملت فلسطین و سایر ملت های عربی استوار است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از لبنان نیز همچنان در اشغال صهیونیست ها قرار دارد، تصریح کرد: لبنان نمی تواند از زیر چتر مقاومت خارج شده و از یک ذره از خاک در اشغال خود کوتاه بیاید. ملت و دولت و سازمان های مختلف لبنان باید تا آخرین قطره خون به مقابله با دشمن بپردازند.

رابطه با رژیم صهیونیستی جنایت علیه لبنان و فلسطین است

حجت الاسلام شیخ علی معاون رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه لبایا در بقاع غربی با اشاره به پایان سال 2017 میلادی گفت: این سال در حالی رو به پایان است که طی آن توانستیم در برابر تروریسم ایستاده و توطئه صهیونیستی فتنه میان شیعه و سنی و ضربه زدن به مقاومت را ناکام سازیم. 

وی ادامه داد: دشمن درصدد محاصره داخلی مقاومت و از هم گسیختگی کشورهای عربی و اسلامی به ویژه عراق و سوریه بود و برای تحقق این توطئه از تروریسم بهره می گرفت.

این روحانی لبنانی خاطرنشان ساخت: لبنان نیز توانست خاک خود را از لوث تروریست ها پاکسازی کرده و امنیت و ثبات را محقق سازد. در این راستا به نیروها و شهدای مقاومت و شهروندانی که با هوشیاری در برابر توطئه گران ایستادند، درود می فرستیم.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی شیعیان این جانفشانی را عامل بازگشت مساله فلسطین به صدر خبرها دانست و تأکید کرد که دشمنان به شدت تلاش کردند این مساله را به وسیله توطئه به فراموشی بسپارند.

وی از عملکرد و سخنان برخی مسؤولان لبنان درباره روابط با دشمن صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: اختلاف با دشمن صهیونیستی به هیچ وجه سیاسی نیست چرا که این رژیم یک دشمن جنایتکار و غاصب و اشغالگر به شمار آمده و نمی توان به مشروعیت رژیم تن داد. هرگونه رابطه با این دشمن یک جنایت علیه لبنان و فلسطین محسوب می شود.

شیخ علی الخطیب با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و اعلام پایتختی این شهر برای رژیم صهیونیستی گفت: از ملت فلسطین می خواهیم به انتفاضه علیه دشمن ادامه داده و مقامات فلسطین نیز به هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی پایان داده و بدانند که مقاومت تنها راه آزادی به شمار می آید.

وی از اجماع لبنانی ها مبنی بر مخالفت با اسکان دائمی آوارگان فلسطینی در این کشور یاد کرد و افزود: اسکان دائمی آوارگان فلسطینی در سایر کشورها یک توطئه علیه لبنانی ها و سایر کشورها و همچنین نادیده گرفتن حق بازگشت ملت فلسطین به سرزمین خود بر اساس مصالح رژیم صهیونیستی است. همگان وظیفه دارند نسبت به این توطئه فریاد برآورده و از لبنان و حق فلسطینیان دفاع کنند.

دشمنی با رژیم صهیونیستی از اعتقادات ملی ما به شمار می آید

حجت الاسلام شیخ حسن شریفه دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد صفا در بیروت گفت: لبنانی که با خون از آن محافظت کردیم اجازه تحقق توطئه های رژیم صهیونیستی و مزدوران داخلی را نمی دهد. این مزدوران در حال توافق های مختلف علیه وطن هستند.

وی افزود: فرماندهان و نیروهای ارتش از فرزندان ما هستند و اولین کسانی هستیم که در کنار ارتش ایستاده و هیچگاه نسبت به حمایت از آنها دریغ نخواهیم کرد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی دشمن اصلی ما بوده و این مساله از اعتقادات ملی ما به شمار می آید. 

شیخ حسن شریفه ادامه داد: کسی که می گوید ما اختلاف ایدئولوژیک با صهیونیست ها نداشته و حامی امنیت آنها هستیم، به هیچ وجه نماینده دولت و ملت لبنان نیست چرا که رژیم صهیونیستی دشمن اصلی و شر مطلق است./980/ب920/د

نظر شما