شناسهٔ خبر: 23303717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسجد جامعی: تهران نیازمند مطالعات جدید در حوزه بحران است

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتبار مطالعات جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) که این روزها محور صحبت‌های مختلف است، یک سال است که به پایان رسیده و باید مطالعات تجدید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احمد مسجد جامعی روز جمعه دربازدید از مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهرن افزود: اگر مطالعات جایکا در آن زمان اجرا می‌شد حالا خسارات تهران در زمان وقوع زلزله 90 درصد کاهش می‌یافت، اما متاسفانه این موضوع پیگیری نشده است.
وی بیان کرد: براساس نقشه تخلیه امن اضطراری، تهران 2300 نقطه امن دارد که می‌توانیم در زمان وقوع حادثه به آنجا برویم.
مسجد جامعی با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان در جریان این نقشه ها نیستند گفت: بنده به شخصه نمی‌دانم که در محله قدیمی ما که تقریبا همه جای آن را می‌شناسم این نقطه امن کجاست و قطعا شهروندان نیز به مانند ما هستند و باید در این زمینه اطلاع رسانی درستی انجام گیرد.
عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها نباید صرفا بر روی کاغذ باشد، اظهار کرد: متاسفانه انسجام برنامه‌ای نداریم.
وی گفت: در شب حادثه که در خیابان‌ها بودم،‌ نه آتش نشانی و نه تیم‌های «دوام» (داوطلب امداد و نجات محله) را دیدم و این نشان می‌دهد که با اینکه زلزله بغل گوش ما است اما نتوانسته‌ایم در عمل انسجامی داشته باشیم.
مسجد جامعی با بیان اینکه بعد از زلزله بم باید با اجرای برنامه جایکا 90 درصد خسارات زلزله احتمالی تهران کاهش می‌یافت،‌ اما اتفاقی رخ نداد گفت: شب زلزله همه دیدند که نه تنها راه‌های خروج بلکه همه پمپ بنزین‌ها قفل شد و شرایط اضطراری در اضطرار ایجاد شد.
وی با بیان اینکه پروژه های بزرگ پایتخت پیوست مطالعات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ندارند، گفت: پروژه‌هایی همچون پل صدر و مترو و حتی مگاپروژه‌ها پیوست ندارند.
وی افزود: این در حالی است که بیش از هزاران ساختمان بر روی گسل‌ها ساخته شده است که باید این مسئله مورد بازبینی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: باید در شورای شهر تهران برای تصویب لزوم پیوست مطالعات مدیریت بحران و پدافند و همچنین ایجاد ضوابط ساخت مقاوم سازی برای ساختمان‌هایی که روی گسل هستند برنامه داشته باشیم.
ادامه دارد ...
خبرنگار: معصومه آقا امینی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348

انتهای پیام /*

نظر شما