شناسهٔ خبر: 23277742 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید شفیع جیرده‌علیزاده/ پیام رسان خون شهدا باشید

شهید جیرده علیزاده در وصیت‌نامه خود آورده است:‌ «ای خواهر و برادر هیچ لازم نیست که برای کسی که «فی سبیل الله» خون خود را می‌دهد گریه کنی یا مجلس ترحیم باشکوهی برپا کنی یا خوب او را غسل و کفن کنی یا در بهترین جا دفنش کنی و یا از عکسش پوستر بسازی؛ بلکه باید بکوشی که پیام شهید را برسانی.»

صاحب‌خبر -

وصیت‌نامه شهید شفیع جیرده علیزاده/ پیام رسان خون شهدا باشیدبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «شفیع جیرده علیزاده» ۲ بهمن ۱۳۳۳ در رامسر چشم به جهان گشود. وی پس از اخذ دیپلم به عنوان سپاه دانش به یکی از روستا‌های تنکابن رفت و با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام شش دی ۱۳۵۹ در شوش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اگر می‌توانی بمیران «جهاد»، اگر نمی‌توانی بمیر «شهادت»

اکنون که مرگ حتمی است بگذار مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد اگر شهید شویم پیروزیم.

دشمنان اسلام نمی‌توانند این‌گونه فکری داشته باشند آن‌ها به فکر شکمند و نمی‌توانند پیروز باشند. (امام خمینی)

آنان که رفتند کاری حسینی کردند آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند و گرنه یزیدند. وصیت‌نامه شهدا همان ۷۲ شهید کربلاست و پیامشان همان پیام روز عاشورا.

آری برادر و خواهر مسلمان، آنانی‌که به میدان نبرد می‌آیند، آنانی‌که جهاد را بر می‌گزینند، آنانی‌که آیه قرآن «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله» را شعار خود قرار می‌دهند، آنانی‌که معنویات را می‌نگرند، شاگردان مکتب سیدالشهدا می‌باشند.‌ای خواهر و برادر لازم نیست شما وصیت‌نامه تک تک شهدا را بخوانید. استادمان سالار شهیدان کربلاست اگر می‌خواهید بدانید شهدا چه می‌گویند باید بدانید امام حسین (ع) در صحرای کربلا در آخرین لحظات خود چه می‌گفت و چه می‌خواست کسی که بنا به تکلیف خود را شمع می‌سازد، تا از روشنایی خود دیگران بهره‌مند شوند، و شما که از روشنایی بهره‌مند می‌شوی باید وظایفت را انجام دهی وگرنه مسئول سوختن شمع می‌باشی غرامت سوختن شمع تو برادر و خواهری که احساس مسئولیت نمی‌کنی می‌گیرد.

شهدا خون خود را می‌دهند، شما وظیفه دارید پیامشان را بدهید. هیچ لازم نیست که برای کسی که «فی سبیل الله» خون خود را می‌دهد گریه کنی یا مجلس ترحیم باشکوهی برپا کنی یا خوب او را غسل و کفن کنی یا در بهترین جا دفنش کنی و یا از عکسش پوستر بسازی و ...؛ بلکه وظیفه شما در درجه اول به عنوان یک تکلیف رساندن پیامش می‌باشد، باید بکوشی که پیام شهید را برسانی.

رساندن پیام شهید در یک مقطع زمانی و مکانی نیست و پایانی ندارد. باید در هر زمان و مکان پیامش را برسانی. آنانی‌که مادیات را فاصله بین آشپزخانه و توالت را نمی‌دانند، و معنویات را از خون بسته تا «اعلی العین» می‌دانند. در این راه فقط و فقط خدا را می‌بینید و راضی می‌شوند جانشان را فقط در راه او بدهند لازم است شما پیامشان را هم در راه الله بدهید وگرنه با یزیدیان محشور می‌شوید.

برادر و خواهر مسلمان تا می‌توانید قرآن را بخوانید، معجزاتی در قرآن نهفته است که بشر را نجات می‌دهد. در سوره والعصر خدا سوگند یاد می‌کند که بشر زیانکار است، مگر کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند و الی آخر.

برادر و خواهر مسلمان خدایی که به تو جان داده هستی تو از اوست، چطور خودت را راضی نکردی که در راه او جانت را فدا کنی، اگر فکر تجارت هم داشتی باز هم راضی نمی‌شدی، چون جان را خدا بهت داد و از تو می‌خواهد که در راه او فدا کنی و انجام دادن این کارت پاداش عظیمی دارد. پس اگر به فکر تجارتی و به فکر پاداش عظیمی هستی می‌بایست جانت را فدا کنی. من نمی‌دانم چطور بعضی از کوردلان این را نمی‌خواهند بفهمند.

خداوند ان‌شاءالله افرادی را که به الله می‌اندیشند سعادت خدمت در راه الله و در خاتمه سعادت شهادت عطا نماید.

خداوند ان‌شاءالله قیام ملت اسلام را به رهبری امام خمینی متصل و به قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) بنماید. خداوند ان‌شاءالله افرادی که در راه خدا «بیمار- معلول- مجروح» شدند شفا عاجل عنایت بفرماید.

خداوند ان‌شاءالله دشمنان اسلام را مثل همیشه خوار و ذلیل بگرداند، خداوند ا‌ن‌شاءالله به همه ما علم، ایمان و عمل صالح بخشش نماید.

به امید پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر جهان به رهبری امام خمینی

درود بر تمامی شهدای تاریخ اسلام شهدایی که خاکشان تبرک است بر لبان نوزادان تا آنان نیز افتخار شهادت نصیبشان گردد.

۵۹/۸/۱۹

خونین شهر رودخانه بهمن‌شیر

ارادتمند به یاری خدا شفیع»

انتهای پیام/ 111

نظر شما