شناسهٔ خبر: 23263277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش مکتوب: تکمیل بیمارستان شهید جلیل شاید وقتی دیگر

خبرگزاری صداوسیما

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری از بیمارستان شهید جلیل را مشروط اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی شهید جلیل گزارش مکتوب: تکمیل بیمارستان شهید جلیل شاید وقتی دیگر یاسوج جزو پروژه های نیمه تمام به جا مانده از دولت نهم بوده که با وجود وعده‌های فراوان مسئولان هنوز به بهره برداری نرسیده است.
این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۲۴ هزار متر مربع در ۸ طبقه در حال ساخت و تکمیل است و دارای بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، نوزادان، بستری، جراحی، اتاق‌های عمل، داروخانه، رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و فیزیوتراپی خواهد بود.
پروژه‌ای که هر بار افتتاح آن به زمانی دیگر موکول می‌شود.
ساخت بیمارستان شهید جلیل یاسوج در شش بلوک در سال ۸۶ شروع شد و روند لاک پشتی آن درحالی ادامه دارد که بخش سلامت کهگیلویه وبویراحمد با کمبود فضای بیمارستانی و راه اندازی بخش‌های تخصصی برای ارایه خدمات درمانی مواجه است.
علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم در مرداد سال ۹۱ در بازدید از این بیمارستان وعده تکمیل آن را تاپایان سال ۱۳۹۱ داده بود، وعده‌ای که تاکنون عملی نشده و به دولت تدبیر و امید واگذار شد، اما گویا دولت تدبیر و امید هم در فرو بردن این لقمه جویده شده هنوز با مشکل مواجه است.
با آغاز به کار دولت یازدهم این پروژه که عملا تعطیل شده بود جان تازه‌ای گرفت و در اولین قدم اعتباری ۳۵ میلیارد ریالی به آن اختصاص یافت.
وزیر راه و شهر سازی دولت یازدهم در اولین بازدید خود (سال ۱۳۹۳) از این پروژه خدماتی درمانی این میزان اعتبار اختصاص یافته را برای تکمیل آن ناکافی دانست و گفت: سعی خواهد شد از سایر محل‌ها اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح آن تامین شود.
عباس آخوندی با ابراز رضایت از روند ساخت بیمارستان شهید جلیل یاسوج، بیان کرد: هرچند این طرح در سال‌های گذشته روندی فرسایشی داشت، ولی امسال با شتاب بیشتری در حال اجرا است.
قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت هم در بازدید اواخر آذر ماه امسال از روند اجرایی بیمارستان ۲۸۴ تختخوابی شهید جلیل یاسوج گفت: به طور حتم در صورت تحویل بیمارستان شهید جلیل یاسوج توسط دستگاه مجری یعنی وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: به دعوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس از بیمارستان‌های شهر‌های بزرگ استان شامل یاسوج، گچساران، دهدشت و باشت بازدید شد.
جان بابایی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به مناطق کمتر برخوردار و محروم جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است، افزود: برخی بیمارستان‌های گچساران با هدف نهایت استفاده از تخت‌های موجود باید بازآرایی صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه درشهر‌های دهدشت و یاسوج در زمینه تخت‌های بیمارستانی عقب‌ماندگی وجود دارد، افزود: به طور حتم با بهره‌برداری از پروژه‌های موجود در این دو شهر شاهد ارتقاء خدمات هستیم.
جان‌بابایی با بیان اینکه توسعه خدمات مرکز قلب و عروق یاسوج از جمله باز کردن قلب یک اولویت است، افزود: باید تدابیر لازم برای فراهم شدن زیرساخت‌های اولیه درمان سرطان در این استان اندیشیده شود تا شاهد کاهش اعزام بیماران به استان‌های مجاور باشیم.
معاون درمان وزیر بهداشت و آموزش پزشکی ادامه داد: برای راه‌اندازی بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بهره‌برداری از زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم.
اما دیروز هفتمین نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون جدید عمرانی استاندار آقای عزیز فیلی برگزار شد و معاون جدید واقع بینانه اعلام کرد: بیمارستان بزرگ شهر یاسوج نباید افتتاح شود چرا که هنوز نواقص زیادی در آن وجود دارد.
آقای فیلی همچنین با تاکید بر رفع مشکلات بیمارستان در حال ساخت شهید جلیل یاسوج افزود: پد هلیکوپتر، پارکینگ و سیستم فاضلاب از مهمترین مشکلات این بیمارستان است و تا زمانیکه این سه مشکل توسط راه و شهرسازی حل نشود اجازه بهره برداری از این بیمارستان را نخواهیم داد.
علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم کمبود اعتبار را از عمده دلایل تاخیر در روند اجرایی طرح‌های عمرانی این اداره برشمرد و گفت: تامین اعتبار لازم و مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های راکد و یا با پیشرفت کاری پائین نیازمند کمک مسئولان ارشد استان و سایر دستگاه ها است.
اکنون که اجرای طرح تحول نظام سلامت توانست گره گشای بسیاری از مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان باشد، تامین زیر ساخت‌های برای اجرای مطلوب تر آن انتظار مردم کهگیلویه و بویراحمد از دولت وقت است.
به هرحال، مردم کهگیلویه وبویرواحمد با توجه به کمبود امکانات بیمارستانی و بخش‌های تخصصی در انتظار نگاه ویژه مسئولان بخش سلامت کشور به تامین اعتبار پروژه نیمه تمام این بیمارستان درحال ساخت یاسوج پس از سال‌ها انتظار هستند.

نظر شما