شناسهٔ خبر: 23244093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت احوال منوجان رتبه برتر ثبت وقایع حیاتی در کرمان

رئیس ثبت احوال منوجان گفت : ثبت احوال منوجان رتبه برتر ثبت وقایع حیاتی را در استان کرمان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم شعبانی رئیس ثبت احوال منوجان گفت : ثبت احوال منوجان جزو رتبه‌های برتر ثبت وقایع حیاتی در استان است.

وی افزود : ثبت احوال منوجان از نظر ثبت وقایع حیاتی ائم از تولد و وفات به روز است و به صورت 100 درصد این آمار در زمان قانونی به ثبت می‌رسد.

شعبانی بیان کرد : سال 89 تعداد 56 نفر فاقد شناسنامه در منوجان وجود داشت که به دلیل عدم مراجعه به ثبت احوال شناسنامه برای آنها صادر نشده و ما نیز در شناسایی آنها با مشکل مواجه بودیم.

رئیس ثبت احوال منوجان ادامه داد: اکنون آمار 56 نفر فاقد شناسنامه به 24 نفر پرونده رسیده که هفت پرونده از 24 پرونده نیز در دست اقدام و مراحل پایانی است و اکثر نفراتی که شناسنامه ندارند، مهاجر هستند.

وی اظهار کرد : کارت ملی‌ دریافتی توسط مردم در منوجان و اینکه مردم تا پایان سال مهلت دارند برای دریافت کارت ملی اقدام کنند.

شعبانی عنوان کرد : ثبت‌نام کارت ملی برای افراد بالای 15 سال است و اینکه 12 هزار و 840 کارت ملی در منوجان صادر شده است.

شعبانی تصریح کرد: 2 هزار و 417 کارت ملی در سال 94 و 9 هزار و 887 کارت ملی در سال 95 صادر و توسط مردم منوجان دریافت شده است.

وی با اشاره به ترافیک نوبت‌دهی برای ثبت‌نام کارت ملی اظهار کرد: ظرفیت نوبت دهی در شهرستان قبلاً 60 نفر بوده که اکنون این ظرفیت به 90 نفر افزایش یافته و دیگر برای ثبت‌نام و نوبت دهی مشکلی وجود ندارد و مردم بعد از ثبت‌نام می‌توانند یک روز و حداکثر دو روز بعد به دفاتر پیشخوان برای مراحل قانونی اخذ کارت ملی مراجعه کنند.

شعبانی گفت : وقایع حیاتی در شهرستان منوجان در سال 95 تعداد یک هزار و 388 و 9 ماهه سال 96 تعداد یک هزار و 44 نفر تولد در شهرستان منوجان داشته‌ایم و فوتی‌های سال 95 تعداد 276 و 9 ماهه سال جاری 296 نفر بوده است.

رئیس ثبت احوال منوجان با اشاره به آمارهای ازدواج و طلاق شهرستان عنوان کرد: سال 95 تعداد یک هزار و 578 و 9 ماهه سال جاری 821 مورد ازدواج و آمار طلاق سال 95 و قبل از آن به دلیل عدم وجود دفترخانه طلاق در شهرستان ثبت نشده و 9 ماهه سال جاری 83 مورد طلاق شامل شهرستان‌های همجوار به ثبت رسیده است.

وی در مورد ازدواج و طلاق‌ها در شهرستان منوجان افزود : ازدواج‌ها در گذشته به سختی و با مشورت تمام اعضای خانواده و فامیل صورت می‌گرفت و به تبع آمار طلاق‌ها هم کمتر بود، اما الان بیشتر ازدواج‌ها بدون مشورت و رضایت خانواده‌ها صورت می‌گیرد و این ازدواج‌ها دوام زیادی نمی‌آورد و منجر به طلاق می‌شود.

انتهای پیام /ی

ثبت 83 مورد طلاق طی 9ماه در منوجان

نظر شما