شناسهٔ خبر: 23226531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

از لابه‌لای محرمانه‌ها/۳۹

آمریکا به دنبال فروش ویلای ۵ میلیون دلاری به ربع پهلوی

در اوج بحران انقلاب اسلامی و در حالی که خاندان پهلوی در حال فرار از کشور هستند، سفارت آمریکا در ایران به دنبال فروش ویلا به ربع پهلوی بوده اند.

صاحب‌خبر -

سرویس تاریخ مشرق- در اوج بحران انقلاب اسلامی و در حالی که خاندان پهلوی در حال فرار از کشور هستند، سفارت آمریکا در ایران به دنبال فروش ویلا به ربع پهلوی بوده اند. مطابق اسناد لانه‌ی جاسوسی مطابق نامه ای که برای شخص سفیر آمریکا ارسال شده است ملک مورد نظر چنین معرفی شده است:

۱۹۰۶ خیابان مین – موروبای- کالیفرنیا ۱۲۳ -۷۷۲ (۸۰۵) ۹۳۴۴۲

 جناب آقای ویلیام اچ سولیوان

 ۷ دسامبر ۱۹۷۸  ۱۶ آذر ۵۷

 تهران - ایران

 سفیر

 سفارت ایالات متحده

 آقای سولیوان عزیز:

 به دنبال حوادث اخیر در ناحیه شما، این فکر به ذهنمان خطور کرد که شاید اعلیحضرت ولایتعهد علاقه داشته باشند، در این کشور قطعه زمین بزرگی (با خانه) در ساحل کالیفرنیا بخرند که محل آن در مرکز باشد و در عین حال از لحاظ موقعیت دور از دسترس باشد.

به ضمیمه، بروشوری است که مشخصات ملک به طور کامل می آید. اگر صلاح دانستید لطفاً  والاحضرت ولایتعهد را از آماده خرید بودن آن٬ آگاه فرمایید.

با صمیمیت تمام

لین گرابهورن کمپانی

در ادامه این سند آمده است:

این مزرعه با شکوه با در بر گرفتن بیش از ۹۷۰۰ جریب از زمین‌های نزدیک سواحل دریاچه لوپز شروع، و تا جنگل ملی لوس پدرس و اقیانوس آرام امتداد داشته٬ میراث غنی از مزرعه داری پرثمر را از اولین زمان اعطای زمین اسپانیایی با خود حفظ می کند.

رنکو، آریوگرانده.... یکی از آخرین قطعات بزرگ زمینهای ممتاز در ساحل کالیفرنیای مرکزی

اندازه : ۹۷۵۰ جریب

قیمت: ۵/۵۰۰/۰۰۰ دلار

نحوه پرداخت : حداقل ۲۹ % پرداخت اول و بقیه با اقساط و یا تماماً نقد. [۱]

نظر شما